• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
9
نقدی بر تغییر حوزه انتخابیه نماینده صومعه سرا؛

اباتری به کجای رشت دلخوش کرده‌ است؟!

  • کد خبر : 20965
  • 13 بهمن 1402 - 12:23
اباتری به کجای رشت دلخوش کرده‌ است؟!
حال نیز مشخص است که کاظم دلخوش‌اباتری بدون هیچ سابقه فعالیت پارلمانی در رشت و تنها برای ائتلاف اعتدالیون در این مرکز استان پا به مبارزه انتخاباتی در این شهر گذاشته است و بنظر می رسد بیش از اینکه دغدغه حل مشکلات و پیشرفت و توسعه حوزه انتخابیه رشت و خمام آغشته این تصمیم باشد پیشتر یک تاکتیک سیاسی انتخاباتی مد نظر است!

اختصاصی انطباق-سرویس استانی: باز فصل انتخابات رسید و حاشیه و متن این رویداد سیاسی در میان فعالان این عرصه پررنگ شده‌است ولی این بار وضعیت متفاوت است و رویدادهای مختلفی سبب عجیب شدن این کارزار است.

مدتی است خبر رسیده که کاظم دلخوش‌اباتری که چندین دوره در حوزه انتخابیه صومعه‌سرا فعالیت داشته و از همان منطقه وارد مجلس شده بود زمین بازی خود را تغییر داده و به سمت رشت، مرکز استان گیلان رفته است.

موضوعی که سبب بروز سوالات فراوانی در اذهان عمومی شده‌است و مردمی که قصد فعالیت انتخاباتی دارند از خود می‌پرسند که این فرد تا چه حد آمادگی لازم برای حضور در حوزه انتخابیه رشت و خمام را دارد؟! آیا از مشکلات و گره‌های این حوزه انتخابیه اطلاعات کافی را کسب کرده‌است؟! آیا این فرد در حوزه انتخابیه صومعه‌سرا که به مراتب کوچک‌تر و ضعیف تر از رشت است دستاوردهای خاصی داشته که امروز مرکز استان را هدف گرفته‌است؟! آیا این اقدام اباتری بی اعتنایی به مردم حوزه انتخابیه خود نیست که سال‌ها سبد رای او را پر کردند و انتظار عملکرد مناسب و سر و سامان دادن به اوضاع شهرستان صومعه سرا  را داشتند؟!

البته بی‌شک این استراتژی تغییر حوزه انتخابیه کاظم دلخوش‌اباتری بی‌ربط با حضور محمدباقر نوبخت در انتخابات رشت نیست؛ باقر نوبخت نیز که ابتدا در تهران کاندیدا شده بود حوزه انتخابیه خود را تغییر داد و به رشت آمد و به نظر قرار بر این است که هم‌گرا با اباتری و سایر گزینه‌های مربوط به اعتدالیون رقبای اصلی راست‌تندرو را کنار بزنند.

رابطه اباتری و محمدباقر نوبخت به زمان معاونت نوبخت در برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دولت یازدهم باز می‌گردد که دلخوش را به عنوان مشاور در امور مجلس و مجامع این معاونت انتخاب کرد و در حکمی نوشت با عنایت به سوابق ارزشمند اجرایی و تقنینی حضرت‌عالی، بدینوسیله به سمت مشاور این معاونت در امور مجالس و مجامع منصوب می‌شوید.

حال نیز مشخص است که کاظم دلخوش‌اباتری بدون هیچ سابقه فعالیت پارلمانی در رشت و تنها برای ائتلاف اعتدالیون در این مرکز استان پا به مبارزه انتخاباتی در این شهر گذاشته است و بنظر می رسد بیش از اینکه دغدغه حل مشکلات و پیشرفت و توسعه حوزه انتخابیه رشت و خمام آغشته این تصمیم باشد پیشتر یک تاکتیک سیاسی انتخاباتی مد نظر است!

فردی که از بیرون به رشت می آید و می‌خواهد نماینده مردم این مرکز استان شود از آلودگی‌ رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، پسماند سراوان و مشکلات زیست محیطی دیگر اطلاع دارد؟!  آیا می‌داند منشا آلودگی این رودخانه‌ها؛ زباله سراوان رشت، شهر صنعتی، مسکن مهر، بیمارستان و فاضلاب شهری است که باید برای رفع آلودگی‌های آنان اهتمام جدی شود؟! آیا تا کنون در ترافیک‌های اسفناک این شهر گرفتار و عمرش تلف شده که بتواند برنامه‌ای برای آن ارائه دهد؟! از جزییات آمار بیکاری و اشتغال در این شهر چه؟! خبر دارد؟! باید از کاظم دلخوش پرسید با این چرخش ناگهانی و برداشتن این گام بزرگ چه برنامه مکتوب و مدونی را برای حوزه رشت و خمام اعلام کرده است؟

علاوه بر مسائل کلان پروژه‌های مختلف شهر رشت از جمله رینگ ۹۰ متری، زیباسازی ورودی شهر، اصلاح آسفالت مناطق و سایر پروژه‌ها زمین مانده نیازمند نمایندگان با درایت است که از اباتری باید پرسید که توانایی لازم در این زمینه‌ها را دارد یا قرار است فرصت توسعه این شهر مهم را برای چهار سال دیگر همچون برخی نمایندگان ماضی و حاضر عقب بیندازد؟! دلخوش تا چه اندازه با مشکلات و دغدغه های مردم شهرهای خمام و سنگر و…و روستاهای تابعه آن در این مدت زمان کوتاه آشناست؟!!

به نظر می‌رسد با توجه به نزدیکی کاظم دلخوش‌اباتری با اعتدال و توسعه و نیز جریان همگرا با علی لاریجانی زمین بازی برای یک پروژه سیاسی و زمین‌گیر کردن جریانات تندور عوض شده است تا در کنار رقابت برای حذف رقیب، سایر کرسی‌ها از دست نرود و آرا در جایی تقسیم شود که امکان موفقیت بیشتر وجود دارد.

تلاش‌ها بیشتر در زمینه آن است که جریان نزدیک به افراطیون کرسی‌های مجلس را بیش از این تصرف نکنند و در ائتلافی نانوشته تقسیم نیروهای اعتدالی در سراسر کشور صورت گیرد تا رقابت اصلی میان اعتدال و افراط باشد و نه اعتدالی و اعتدالی تر… دقیقا شبیه اقدامی راهبردی که در تهران صورت پذیرفت و نوبخت میدان را برای یکه‌تازی قالیباف در مقابل پایداری‌چی‌ها خالی کرد که سبد آرای احتمالی به نفع جریان افراط تقسیم نشود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=20965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.