• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
14

سفیر سنگال در ایران: مناسبات سنگال و گیلان در حوزه کشاورزی افزایش می‌یابد/ رضائیان: رسالت اتاق بازرگانی گیلان برقراری ارتباط بیشتر و افزایش تراز تجاری است

  • کد خبر : 22531
  • 19 اردیبهشت 1403 - 15:59
سفیر سنگال در ایران: مناسبات سنگال و گیلان در حوزه کشاورزی افزایش می‌یابد/ رضائیان: رسالت اتاق بازرگانی گیلان برقراری ارتباط بیشتر و افزایش تراز تجاری است
سفیر سنگال در جمهوری اسلامی ایران ، با بیان اینکه گیلان استانی کشاورزی است و ظرفیت های زیادی در این بخش دارد، گفت : کشور سنگال آمادگی دارد همکاری های خود را در این زمینه و نیز حوزه آب، کود و سایر پروژه های کشاورزی ارتقاء دهد

به گزارش انطباق نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان، «سالیو نیانگ دینگ» روز چهارشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی گیلان هدف از سفر خود به گیلان را توسعه همکاری و ارتباط بیشتر با تجار و بازرگانان گیلان عنوان کرد و افزود: سفر به استانها موضوعی است که همیشه پیگیری می کنیم تا ظرفیت ها و توانمندی های مناطق مختلف را بشناسیم.

وی عنوان کرد: ما طبق نیازسنجی های انجام شده کشورمان به استانها سفر کرده و رایزنی های لازم را برای توسعه همکاری و مناسبات مشترک و تامین نیازهایمان انجام می دهیم.

وی افزود: از اینرو به عنوان سفیر برای برقراری روابط بهتر تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا از ظرفیت های دو کشور در راستای توسعه همکاری های مشترک بهره لازم گرفته شود.

وی گفت: پس از ۱۰ سال کمیسیون مشترک میان ایران و سنگال در دسامبر (دیماه) گذشته برگزار و تصمیمات مهمی در بخش های مختلف کشاورزی اتخاذ شد که نتیجه آن سفر سه گروه اقتصادی از سنگال در بخش های دامداری، پرورش ماهی و مکانیک به ایران بود که انجام و از مناطق بسیاری بازدید کردند.

سفیر سنگال با اشاره به حضور و بازدید رئیس اتاق بازرگانی کشورش از غرفه استان گیلان در نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران، عنوان کرد: گیلان یکی از استانهای هدف برای توسعه روابط تجاری ماست و طی سه سال گذشته گروهای تجاری مختلفی از ۲ کشور بازدید داشتند و در این راستا زمینه های سرمایه گذاری های زیادی بین دو کشور بررسی و پیگیری شد.

وی، سطح روابط سیاسی ۲ کشور را بسیار عالی دانست و اظهار کرد: دیدار ۲ رئیس جمهور ایران و سنگال در آفریقای جنوبی نیز موجب شد در بخش های مختلفی مانند کشاورزی، پتروشیمی و سایر حوزه ها برای مستحکم‌تر کردن روابط تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سنگال برای کاهش همکاری ها با کشورهای غربی به دنبال برقراری ارتباط بیشتر با ایران به عنوان یکی از برترین مدل های جهان در این رابطه است تا بتواند مانند ایران مسیر پیشرفت را طی کند.

وی اضافه کرد: وزیر کشاورزی سنگال با نگارش ۲ نامه به دنبال بسط همکاری ها و روابط در بخش کشاورزی است تا با برگزاری جلسات بیشتر راههای بهتر و مستحکم تری برای برقراری ارتباط بیشتر پیدا کند.

باید روابط تجاری و فرهنگی بین ۲ کشور بیشتر شود

رئیس اتاق بازرگانی گیلان نیز با تاکید بر ارتباط بیشتر بین اتاق های بازرگانی ۲ کشور گفت: رسالت اتاق بازرگانی گیلان برقراری ارتباط بیشتر و افزایش تراز تجاری است.

قاسم رضائیان اضافه کرد: گیلان استانی سرسبز و برخوردار از آب و هوای دلنشین است، حدود ۹۰ درصد چای ایران در گیلان تولید می شود که طبیعی ترین چای دنیاست، همچنین این استان با کیفیت ترین برنج دنیا، سالم ترین و لذیذ ترین زیتون جهان، بیشترین تولید کیوی، ۲۲ نوع دمنوش، محصول بادام زمینی، پنج گمرک و سه بندر دارد.

وی ادامه داد: با افتتاح ریل راه آهن رشت- کاسپین به ریل سراسری روابط تجاری بین ۲ کشور گسترش بیشتری خواهد یافت.

وی با اشاره به روابط تجاری مطلوب استان گیلان با اوراسیا گفت: بسیاری از شرکت های تولیدی ایران در کشورهای آفریقایی تجارت فرا سرزمینی دارند که امیدواریم در این زمینه با کشور سنگال هم این همکاری ها را بسط دهیم و در سفر بعد به این استان تجار کشور سنگال با تجار گیلانی جلساتی برگزار کنند.

سفیر سنگال در سفر به گیلان از ۲ کارخانه در رشت و یک کارخانه در لاهیجان بازدید می کند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=22531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.