• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
تجربه تک دوره ای بودن نمایندگی در حوزه لاهیجان و سیاهکل و اما و اگر های پیش رو

۴ سال پر فراز و نشیب حاج سلمان…

  • کد خبر : 21511
  • 14 اسفند 1402 - 12:14
۴ سال پر فراز و نشیب حاج سلمان…
اختصاصی/زارع در میتینگ های انتخاباتی خود اذعان کرد که با برنامه آماده است و چشمداشت شخصی به این کرسی ندارد و آبروی از دست رفته منطقه را به دیار گیل و دیلم بر می‌گرداند.حال پرسش این است آیا او می تواند لاهیجان و سیاهکل را به جایگاه اصلی خود برساند یا طعم و حلاوت جایگاه مجلس برای او نیز یک دوره ای خواهد بود؟!

انطباق-سرویس استانی: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ماه به پایان رسید و این بار از حوزه انتخابیه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل ” سلمان زارع ” منتخب مردم شد و رسول فرخی از کسب مجدد کرسی بهارستان جا ماند . هر چند آمار حدود ۳۳ درصد مشارکت برای این حوزه انتخابیه رقم خورد و در کل استان این حوزه پس از رشت و انزلی کمترین میزان آرا و مشارکت مردمی را به خود دید و طبق نتایج ، آرای باطله بر چهارمین کرسی رقابت ها تکیه زد اما زارع با بیش از شش هزار اختلاف رای با نفر دوم بهارستان نشین شد.

شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در دو دوره اخیر از مجلس نماینده مقتدری به خود ندیده است و هیچ یک از نمایندگان در این دو دوره نتوانسته اند آنچنان که باید کارآمدی و مطالبه گری خاصی برای این دو شهرستان داشته باشند .
این مساله در حالی است که شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در سطح ملی به جهت بهره بردن از مواهب طبیعی و زیبایی ها در حوزه گردشگری زبانزد عام و خاص هستند اما با وجود تمامی این ظرفیت ها ،آنگونه که باید در جهت رشد و توسعه حوزه های مختلف در این دو شهرستان تلاش نشده و مطالبات بحق مردم نیز توسط نمایندگان پیگیری نگردیده است .

آنچه که در چند دوره اخیر انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل شاهد آن هستیم این است که شیوه گزینش مردم در این دوره ها بر پایه انتخاب افرادی جدید بوده است و هر بار مردم یک گزینه را انتخاب و آن را به مجلس می فرستند و پس از اینکه فرد مورد نظر را در مسند نمایندگی تجربه کردند در دوره بعد ، فرد دیگری را به عنوان منتخب شهرستان می پذیرند . به راستی دلیل این نوع انتخاب چیست ؟
پاسخ واضح و روشن است .شهرستان های لاهیجان و سیاهکل مدتهاست که از فقدان یک نماینده موثر و ملی رنج می برد و مردم از عملکرد نمایندگان در این دوره ها راضی نبوده و فرد جدیدی را در انتخابات بعدی برمی گزینند تا تجربه بهتری را رقم بزنند .

در دوره دهم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل ، ذبیح الله نیکفر با کسب بیش از ۴۷ هزار رای طلایی به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شد و در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی رسول فرخی با کسب ۱۸۶۲۰ رای به کرسی بهارستان دست یافت. در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در چند روز گذشته ،سلمان زارع با اخذ ۱۹۰۳۳ به اکثریت آراء دست یافت و به عنوان نماینده منتخب ،انتخاب گردید .

در همین دوره از انتخابات رسول فرخی با ۱۳۷۹۸ رای و ذبیح الله نیکفر با ۵۶۶۱ رای از نمایندگی مجلس جا ماندند. مقایسه آرای این دو نماینده پیشین در دوره های قبل با این دوره نشان از تفاوت فاحش میزان رای و ریزش زیاد رای های این دو دارد و این نکته را بیان می کند که اقبال عمومی به این نمایندگان تک دوره ای دیگر وجود ندارد و متاسفانه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با این همه پتانسیل و نعمات خدادادی یک نماینده مجلس را تنها یک دوره تجربه می کند و آن نیز به دلیل عدم کارآیی و رصد فعالیت های آنان توسط مردم است.
علی ایحال ،سلمان زارع راه سختی را در پیش دارد و اگر تمایل دارد که در چند دوره نمایندگی مردم به فعالیت بپردازد و نماینده” تک دوره ” نباشد باید تلاش ویژه ای برای احقاق مطالبات بحق مردم را به خرج دهد تا در سطح ملی این امر محقق گردد. وی در میتینگ های انتخاباتی خود اذعان کرد که با برنامه آماده است و چشمداشت شخصی به این کرسی ندارد و آبروی از دست رفته منطقه را به دیار گیل و دیلم بر می‌گرداند.حال پرسش این است  آیا او می تواند لاهیجان و سیاهکل را به جایگاه اصلی خود برساند یا طعم و حلاوت جایگاه مجلس برای او نیز یک دوره ای خواهد بود؟!

 

 

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=21511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.