• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
279
گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار رشت همچنان ادامه دارد؛

همای سعادت این بار بر شانه های چه کسی می نشیند؟

  • کد خبر : 10346
  • 10 مرداد 1401 - 19:52
همای سعادت این بار بر شانه های چه کسی می نشیند؟
با این کارنامه ای که شورای ششم از خود به جا گذاشت، این حق بر گزینه های جا مانده از مناسب مدیریتی باقی است تا خود را همیشه گزینه آلترناتیو شهرداری رشت بدانند. گزینه هایی چون ثابت قدم، امانی، دوستار، خدمت بین دانا، عباسقلی زاده و عطایی و ...

اختصاصی انطباق -مهدی روحی : در شورای ششم هم مثل شورای پنجم، عمر شهرداران کوتاه است و یکی از سوژه های اصلی رسانه های محلی گیلان، گمانه زنی همیشگی در خصوص انتخاب شهردار بعدی رشت است، انتخابی که البته هیچ حاشیه امنی برای انتخاب شونده ندارد و تنها تنور رسانه ها را گرم نگه می دارد.
این بار هم شورای شهر رشت ترک عادت نکرده و در کمتر از ده ماه شهردار منتخب خود را برکنار کرد، البته امیرحسین علوی، شهردار مخلوع رشت خیلی شانس آورد که عمر مدیریتی اش به ده ماه رسید چراکه در همان ماه های ابتدایی حضورش، شورا پایش را در یک کفش کرده بود تا وی را برکنار نماید، ولی ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا اندکی بر عمر مدیریتی علوی بیفزایند.
سرنوشتی که پیشتر منتظر سیدمحمد احمدی نیز بود ولی این شهردار منتخب شورای ششم، یک ماه بعد از انتخابش به عنوان شهردار رشت، هوشمندانه استعفا داد و رفت.
علی ای حال با این کارنامه ای که شورای ششم از خود به جا گذاشت، این حق بر گزینه های جا مانده از مناسب مدیریتی باقی است تا خود را همیشه گزینه آلترناتیو شهرداری رشت بدانند. گزینه هایی چون ثابت قدم، امانی، دوستار، خدمت بین دانا، عباسقلی زاده و عطایی و …که این پتانسیل در آنها وجود دارد که در قامت شهردار رشت در آینده در خدمت مردم باشند.

تا سه نشه بازی نشه
محمدعلی ثابت قدم، که هم در شورای سوم و هم در شورای چهارم طعم صندلی داغ ریاست شهرداری رشت را چشیده بود، سخت بدنبال آنست که مدیریت در ساختمانی که خود برای شهرداری رشت بنیان نهاده است را نیز تجربه کند. اما وی در دو دور قبل آنقدر پرونده های ریز و درشت مالی از خود بجا گذاشته است و اینقدر در راهروهای دادگاه ها دیده شد که کمتر کسی باور می کند وی بتواند برای بار سوم بر این کرسی بنشیند.اما شنیده ها حکایت از آن دارد که ثابت قدم در این دوره با نزدیک شدن به عوامل دولت جدید عزم خود را به طور جدی برای تسخیر کرسی شهرداری رشت جزم نموده است

باز هم گزینه ای از شرق گیلان
علی امانی اگرچه شرق گیلانی نیست، اما در زمان نمایندگی اسدالله عباسی در رودسر، به مدت یک سال شهردار این شهر بوده است و ظاهرا روابط خوبی نیز با استاندار گیلان دارد، امانی که اصالتا مازندرانی است، ده سال شهردار نوشهر بوده و اخیر شورای ششم بابل وی را به عنوان شهردار انتخاب کرد ولی حکمش توسط وزارت کشور صادر نشد، حال بنظر می رسد استاندار گیلان از حضور وی در قامت شهردار رشت خشنود شود!

و یک چهره علمی
همگان فکر می کردند، دکتر محمد دوستار رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان که ریاست ستاد تبلیغاتی رییسی را در زمان انتخابات ریاست جمهوری برعهده داشت، گزینه اول و آخر استانداری گیلان باشد، ولی این امر محقق نشد و حتی معاونت استانداری و ریاست سازمان برنامه و بودجه استان نیز از وی دریغ شد تا بی نصیب ماندن روسای ستادهای انتخاباتی روسای جمهور در گیلان، به یک رسم همیشگی تبدیل شود. اخیرا در برخی رسانه ها حتی صحبت از مدیرعاملی وی در منطقه آزاد انزلی می شد که با انتصاب فرهادی در این سازمان عملا این موضوع هم منتفی شد و بی دلیل نیست این روزها که شورای رشت بدنبال یک گزینه مورد تایید برای شهرداری رشت می گردد نام دکتر دوستار به عنوان یک چهره علمی و فرهیخته را مداوم می توانند زمزمه کنند.

آلترناتیو همیشگی
ناصر عطایی که یک دوره کوتاه مدت سرپرست شهرداری رشت نیز بوده است پیش از این نیز یک بار به عنوان گزینه ای جدی در صحن شورای ششم نامش برای شهرداری رشت مطرح شد، اما همکاران پیشین علوی در شورا نتوانستند وی را بر علوی ترجیح دهند، عطایی که پس از کنار کشیدن از رقابت با علوی، از سوی وی به عنوان معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت انتخاب شده بود آنقدر مورد وثوق علوی قرار گرفت که هر پستی در شهرداری خالی می شد وی را با حفظ سمت معاونت، به عنوان مدیر آن حوزه نیز انتخاب می کرد از جمله سرپرستی شهرداری منطقه یک یا مدیرعاملی سازمان سرمایه گذاری و … در هر صورت امروز ناصر عطایی نیز می تواند ادعای مدیریت بر شهرداری بحران زده رشت داشته باشد.

استارت از سرپرستی
سید مجتبی خدمت بین دانا که پیشتر در اواخر دهه هشتاد نیز یک بار توسط شورای سوم طعم سرپرستی شهرداری رشت را چشیده بود، این بار قصد دارد از تجربه گذشته درس عبرت بگیرد و خود را برای شهردار شدن آماده کند. به لحاظ تجربه و سابقه و توانایی همردیف عطایی است با این تفاوت که او امروز سرپرست مورد وثوق شورا در شهرداری هست و عطایی نیست.بنظر می رسد این روزها دانا با انگیره ای مضاعف به رتق و فتق امور شهرداری می پردازد و گام های موفقش را برمی دارد

پنجاه درصد حله
هوشنگ عباسقلی زاده فرماندار پیشین رودبار و مدیرکل اسبق امور شهری استانداری گیلان و شهردار سالیان گذشته تالش و آستارا، این بار قصد دارد قبل از بازنشستگی یکبار دیگر طعم صدارت بر شهرداری را بچشد، آنهم شهرداری مرکز استان. البته برای تحقق این رخداد، پنجاه درصد قضیه که رضایت عباسقلی زاده است حل می باشد و پنجاه درصد دیگر که رضایت شوراست در ابهام کامل قرار دارد.

مورد ناشناخته
اما اگر مبنای شهردار شدن را رضایت شورا در نظر بگیریم ظاهرا فردی به نام افشاری به مدد یکی از اعضای شورا این روزها نامش فراوان در دهان این هشت نفر می پیچد، فردی ناشناخته که به زودی از وی بیشتر خواهیم شنید.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.