• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
42
چرا جرم‌ و زیانهای بزرگ عامدانه از سوی رؤسا نباید مجازات ببیند؟

مجازات مجرم یا تنبیه حاصل جرم ؟

  • کد خبر : 10301
  • 08 مرداد 1401 - 13:30
مجازات مجرم یا تنبیه حاصل جرم ؟
حال پرسش آن است ، چرا ما به تخریب حاصل جرم و زدودن آن و پاک کردن صورت مسئله علاقه داریم اما مجرمان چه اصول گرا و‌چه اصلاح طلب که اجرا کننده جرمهای بزرگ بوده اند ، هرگز محاکمه نشدند

اختصاصی انطباق – مهدی روحی : یک مسئله مهم در عمل اغتشاش آفرین و مجرمانه ی حلقه حکمرانی و مدیریت کشور در دهه های اخیر ، عدم مراقبت ، محاسبه ، و تنبیه و مجازات مجرمین بزرگ مدیریت حکومتی است .از موارد دردناک و محل اعتراض شدید ملت ، مؤمنان ، وفاداران اهل تقوای اسلام عزیز و انقلاب اسلامی ارجمند ، بلبشو در رویدادهای مجرمانه بوسیله رؤسای جمهور، وزرا ، قاضیان ، وکلا ، رؤسا ، مدیران کلان و مقامات گوناگون ، روحانی و غیر روحانی ، دارای جایگاه مؤثر وحتی مقامات میانی و دون پایه در حد اعضای انجمن و شهردار یک شهر ومٱموران انتظامی و…..است که پاسخی نمی یابد .
توسعه روحیه استکباری مسئولان مترف و فراموش کردن آن که مردم ولینعمت شان هستند ، اثر سوء قدرت در قشر ممتاز را وسعت داده و قابل ردگیری است که در جمهوری اسلامی به سبب سیاستهای سرمایه سالارانه بیمار و غربگرا و نولیبرالی پیرامونی و پر هرج مرج چه گستاخی در ارتکاب جرم رواج و گسترش گرفته است .
خوب باید روزی به این فضای فساد انگیز پایان داد .جناب رئیسی ، رئیس جمهور محترم بویژه زمانی که رئیس قوه قضائیه بودند ، اقداماتی در پایان بخشیدن به تجاوزات و ارتکاب جرم و سوء استفاده انجام دادند اما واقعا پرسشی جدی بر فراز اقدامات روز سایه انداخته است . درنظام جمهوری اسلامی تجاوزات بزرگی به حقوق مردم صورت گرفته است .مثل سوء استفاده کلان در اتاق بازر گانی ، تقلب و رٱی خریدن در انتخابات ، یا بالا کشیدن پولهای احیای دریاچه ارومیه از بودجه هایی که برای احیا دریاچه ارومیه اختصاص داده شده و یا تصرف سواحل و ساختن شهرکهای لوکس بسیار گران قیمت و….
حال پرسش آن است ، چرا ما به تخریب حاصل جرم و زدودن آن و پاک کردن صورت مسئله علاقه داریم اما مجرمان چه اصول گرا و‌چه اصلاح طلب که اجرا کننده جرمهای بزرگ بوده اند ، هرگز محاکمه نشدند .فرض کنید این تصرف سواحل در خلاء روی داد ؟یا همه مسئولانی که باید اجازه ساخت و ساز نمی دادند با رشوه و رانت و بده بستان حرامکار ، پای تجاوز و‌ ساخت و سازفاسد قدرتهای متکبر را امضاء کردند و چرا بناها تخریب می شوند اما مسئولان این تعدی و حرامکاری همچنان پا برجا می مانند ؟
آن بناها اگر چه جز زمین تصرف شده ، با پول شخصی ساخته شده ، اما این پول در نهایت جزیی از سرمایه وثروت ملی بوده ، پس سازنده و امضا کننده ساخت و ساز غیر قانونی هر دو در نابودی سرمایه ملی همدست اند .سازندگان قریب به اتفاق با دزدیدن پول ملت و حرامخواری و خالی کردن بیت المال و….این ثروت را انباشت کرده و با حرامکاری سبب بر باد رفتنش شده ، آیا ان مسئولان نباید مجازات شوند ،؟باز ما به زیان مردم عمل می کنیم ، ثروت های در اصل متعلق به ملت و بناهای گرانقیمت را فرو‌می پاشیم و ساختمان را تنبیه می کنیم اما مالک و قاضی و‌مسئولان صدور مجوز را که‌ چشم بر تعدی بسنتد ، میگذاریم با گردن کلفتی راست راست بچرخند و کسی هم مجازات شان نمی کند .چرا سه دهه از جیب ملت حاتم بخشی کرده اید؟و مجرمان بزرگ را وانهاده اید و از رئیس و وکیل و وزیر و قاضی هر کاری دلشان خواست کرده اند !!!
تا مجازات دقیق هر مجرم وکیل و وزیر و خواهر این مقام و برادر آن مقام با جدیت صورت نگیرد ، نفی فساد و اتفاق تغییر ساختار و سازماندهی نظارت و کنترل جدی محقق نمی شود .ما سنگ را می بندیم و سگ را آزاد می گذاریم و انتظار داریم دامن جمهوری اسلامی را فساد نگیرد و پاچه حکومت را ندرد . نمی شود باید سگ هار فساد انگیز را در بند کرد .عقل و شرع و اخلاق این را گواهی می دهد . پولهای دریاچه ارومیه چه شد ؟تقلبات اتاق بازرگانی چه پاسخی یافت ، خیانت عمدی در قلمرو ارز و صندوق ذخیره ارز و بورس کجا بررسی گشت و….؟
در ایران خیانت و‌جنایت علیه حقوق مردم و غارت و تخریب اموال ملت و زیانهای مهلک به ….تا کی بی مجازات می ماند؟ چرا در ایران‌مظلوم تر از ملت و دیواری کوتاه تر از دیوار مردم وجود ندارد و‌حکومت و دولت و بانک مرکزی و نهادهای گوناگون حق خود می دانند بهای بلبشو و ندانم کاری و اتراف و اشتباهات شان را مردم‌بپردازند و بر مشقات شان افزوده شود ودولت و قشر ممتاز و مدیران و صاحبان قدرت اقتصادی و سیاسی حتی اگر مرتکب فجیع ترین فساد و تخریب و خسران شوند ، هیچ پاسخگو نباشند .این چه عدالتی است که باید مردم در تنگنا و تبعیض و ظلم زندگی کنند و قدرتمندان متکبر همواره آب در دلشان تکان نخورد ؟ ادعای تغییر ساختار و دادگری دولت جناب رئیسی دلالت خود را در مدلول رسیدگی به حق مردم در جریان زیان به هشتاد میلیون ایرانی به سبب قانون شکنی های عمدی قدرتمندان سیاسی و اقتصادی نشاندخواهد داد! نه سیاست از این به بعد! چرا جرم‌ و زیانهای بزرگ عامدانه از سوی رؤسا نباید مجازات ببیند؟

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.