• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
سیدحسن رضویان رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری:

فعالیت‌هایی که به جذب گردشگر می انجامد را به مانند زنجیره ای به هم پیوسته می بینم که منفعت اقتصادی و اجتماعی برای رشت به همراه دارد

  • کد خبر : 5166
  • 05 آبان 1400 - 10:55
فعالیت‌هایی که به جذب گردشگر می انجامد را به مانند زنجیره ای به هم پیوسته می بینم که منفعت اقتصادی و اجتماعی برای رشت به همراه دارد

به گزارش انطباق به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت، نهمین جلسه کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورا در روز دوشنبه سوم آبان ماه، با پرداختن به دستور جلسه، ارائه گزارش تامین ردیف اعتباری مناطق درخصوص پروژه نوروز برگزار شد. در این جلسه سید حسین رضویان رییس […]

به گزارش انطباق به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت، نهمین جلسه کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورا در روز دوشنبه سوم آبان ماه، با پرداختن به دستور جلسه، ارائه گزارش تامین ردیف اعتباری مناطق درخصوص پروژه نوروز برگزار شد.
در این جلسه سید حسین رضویان رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: در جلسه گذشته پیش بینی کردیم هر منطقه اعتباری معادل یک میلیارد تومان برای پروژه نوروز در قالب گل کاری، زیباسازی، و نصب المان پیش بینی و برنامه ریزی کند که ضمن تشکر از مدیران مناطق ۵ گانه جهت ارائه گزارش، طی دو هفته پیش رو جلسه ای را با مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برگزار و طرح راهبردی هر منطقه برای استقبال از نوروز را تدوین و به کمیسیون ارائه نمایید.
سیدحسین رضویان افزود: از مدیران مناطق انتظار دارم بهسازی و بازپیرایی معابر و میادین شهر متناسب با پروژه نوروز را در قالب خدمات اجتماعی دیده و آن را به بهترین وجه پیگیری نموده تا در فروردین۱۴۰۱ مجموعه اقدامات مدیریت شهری برای شهروندان و گردشگران نشاط و شادابی را به همراه داشته باشد
عضو شورای شهر در انتها گفت:مجموعه چنین فعالیت‌هایی که به جذب گردشگر می انجامد را به مانند زنجیره ای به هم پیوسته می بینم که منفعت اقتصادی و اجتماعی برای رشت به همراه دارد و در این‌باره برای هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود جلساتی را نیز با موسسات گردشگری خواهیم داشت.
  کلیه اقدامات فضای سبز باید از مناطق به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری سپرده شود
مسعود عباس نژاد در ادامه جلسه اظهار داشت: نگاه ما به نوروز همیشه نگاه به اتفاقی است که برای آن برنامه ریزی نداریم. در شرایط سیل و برف و باران شروع می کنیم به رنگ آمیزی جداول خیابانها و این باعث تعجب است. شاید در ادوار گذشته شورا، این برنامه ریزی ها صورت گرفته ولی اجرایی نشده است .
عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه صحبتهایش با طرح این سوال که آیا شهر ما یک شهر کویری است، افزود: متاسفانه با صرف هزینه های زیاد ماحصل تلاشمان این است که بهار را بصورت نمادین در شهرمان نمایش دهیم. سوال من این است، آیا ما در کویر زندگی می کنیم که باید به سمت گیاهانی برویم که عمرشان کمتراز دو هفته است و میلیاردها تومان خرج می کنیم که تنها برای دو هفته طبیعت بهار را، در سرسبز ترین و یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کشور اجاره کنیم .
وی در ادامه گفت: در اصفهانی که زاینده رودش خشک شده است سرانه فضای سبز به گونه ای است که احساس می کنید شهر را در داخل جنگل ساخته اند و خارج از آن گلهای فصلی و دایمی کاشته اند و در همین برهه زمانی، گلهایش شکوفه زده اند، اگر امسال هم عیدی نداشته باشیم ولی این هزینه را روی گلهای دایمی انجام دهیم چطور میشود؟ گل فصلی نمی کاریم و گلهای اجاره ای را که زود پژمرده می شوند و ریشه پیازشان نیز ظرف دو هفته از بین می رودرا با صرف هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد توامن خریداری می کنیم. می باید از جایی تغییرات اساسی ایجاد کنیم .
عباس نژاد در بخش دیگری از صحبتهایش بیان کرد: در حوزه فضای سبز معتقدم فضای سبز می باید به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری داده شود. مناطق به قدر کافی برای خود دغدغه دارند یک ناظر فضای سبز در سازمان است که می خواهد به تمامی پارکها نظارت کند، پیمانکار، خط سازمان سیما و منظر را نمی خواند و از طرفی مدیران مناطق، تخصصی در این حوزه ندارند. در همین جلسه ای که بخش بودجه و سازمان سیما و منظر و مدیران مناطق دور هم گرد آمده اند توضیحاتی ارائه می گردد که حتی خودمان نیز قانع نمی شویم .
عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه اظهار داشت: این هنر مدیران ماست که بتوانند سرمایه گذار جذب کنند. مدیران ما نباید تنها به فکر توجیه باشند بلکه باید به دنبال کار بروند. این که ما نمی توانیم گل تولید کنیم برای من قابل درک نیست بودجه موجود را بجای اینکه صرف خرید گل کنیم صرف جذب منابع انسانی متخصص کنید تا توان پیشبرد کارها را داشته باشند. و از مدیران حاضر در جلسه می خواهم این موضوع مهم را بصورت یک مطالبه از شورا بخواهند تا ما نیز آنچه را که به نفع شهر و شهروندان است مصوب کنیم. در حوزه شهرسازی دچارمشکلات زیادی هستیم، بدون این که هیچ هماهنگی فی مابین حوزه شهرسازی و سازمان سیما و منظر باشد پروانه ساخت صادر میشود در جاهایی مجبور شدیم درختانی را که عمر ۴۰ تا ۵۰ ساله دارند قطع کنیم. و بخش عمده ای از این مشکلات بخاطر نگاههای سطحی و عدم دقت در رعایت ضوابط و قوانین موجود است. در بنای بسیاری از این ساختمان اگر تنها یک جابجایی بین درب نفر رو و ماشین رو صورت می گرفت برخی از درختان قطع نمیشد. مگر ما چقدر درخت با عمر ۴۰ یا ۵۰ ساله داریم که بر اثر بی دقتی و سهل انگاری مدیریتی قطع گردد.
لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=5166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.