• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
تکرار سناریوی لاریجانی برای قالیباف

خیز جبهه پایداری برای حذف قالیباف از ریاست مجلس

  • کد خبر : 17030
  • 25 تیر 1402 - 18:51
خیز جبهه پایداری برای حذف قالیباف از ریاست مجلس
هر چه به انتخابات مجلس نزدیکتر می‌شویم، تخریب‌‌های سیاسی پررنگ‌تر می‌شود، اما در این میان تلاش جبهه پایداری برای ناکامی قالیباف در انتخابات قابل تامل است

به گزارش انطباق ،سال گذشته احمدی بیغش درباره کاندیدا شدن الیاس نادران درانتخابات هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرده بود: «بهتر است به این صورت بگوییم در این دو سال رئیس مجلس یعنی قالیباف شخصی بوده که خوب یا بد، توانش همین حد بوده، اما این در ‌شأن نظام نبوده و قاعدتا باید جای او را به شخص دیگری بدهند.» از سوی دیگر ظاهرا جبهه پایداری سیاست تضعیف روسای مجلس را در دستور کار دارد چرا که در زمان ریاست علی لاریجانی بر مجلس هم از تلاشی برای تخریب او کوتاهی نمی‌کرد. اکنون مشخص نیست جبهه پایداری درصدد به ریاست نشاندن کدام یک از اعضای خود بر مجلس است؟ آیا ریاست صادق محصولی، نادران یا آقاتهرانی برای جبهه پایداری آن انداز محتمل است که قالیباف را تخریب می‌کند.

آنچه جبهه پایداری با قالیباف کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ۲۲ تیر با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، بارگاه منور بانوی کرامت را زیارت کرد. پس از آن بر سر مزار مراجع تقلید حاضر شد و با قرائت فاتحه به مقام شامخ علمای دین ادای احترام کرد. قالیباف پس از زیارت در جمع زائران، مجاوران، روحانیون و طلاب حرم حضرت معصومه(س) حاضر شد و چهره به چهره با آنان گفت‌وگو کردند. دلواپسان زمینه را برای تخریب او آماده کرده بودند. کانال صابرین نیور نوشت: «فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از تجمع تعدادی از افراد دارد و در بخشی از آن برخی افراد در حال آموزش به دیگران برای صحبت علیه رئیس مجلس هستند. به عنوان نمونه یکی از تجمع‌کنندگان می‌گوید: «آقای قالیباف باید پاسخگوی عملکردش در قبال اغتشاشات باشد. او به‌عنوان رئیس مجلس وظیفه دارد.» در

همان حین جوان دیگری می‌گوید: «چرا قالیباف مواضعی دارد که رسانه‌های دشمن شاد می‌شوند.» واضح‌ترین مخالف یا رقیب قالیباف جبهه پایداری است. اعضای این جبهه بارها مخالفت خودشان با رئیس مجلس را علنی کرده‌اند و هر چه به اسفند نزدیک‌تر می‌شویم برنامه‌ریزی این جریان علیه قالیباف گسترده‌تر می‌شود به‌عنوان نمونه ۱۷ تیر بود که رجانیوز ارگان رسانه‌ای نزدیک به جبهه پایداری مدعی شد: «بعد از این موفقیت راهبردی جریان رسانه‌ای اصلاحات که برای «واردات چهار هواپیمای دست دوم برجامی» جشن می‌گرفت، سیاست سانسور را در پیش گرفت.

جریان رسانه‌ای نواصولگرا اما همچون «روزنامه صبح‌نو» با این دستاورد همچون یک رویداد عادی برخورد کردند یا سعی کردند آن را دستاوردی فرادولتی و معلول شرایط جهانی تلقی کنند! در واقع خط خبری- رسانه‌ای بخشی از اطرافیان رئیس مجلس با رویکرد رسانه‌ای برخی از چهره‌های جریان ضدانقلاب هم‌راستا بود!» یا در ۶ تیر ماه حسین جلالی، عضو جبهه پایداری چنین مطرح کرد که «درخواست برخی نمایندگان برای برکنار شدن معاون سیاسی وزیر کشور زیاده‌خواهی محسوب می‌شود.»

پرتاب مهر به لاریجانی فراموش نمی‌شود

تابناک نوشته بود «ماجرای دعوای کهنه جبهه پایداری با «علی لاریجانی» بار دیگر هفته پیش و پس از گذشت ۷ سال سر باز کرد. در سخنرانی سال ۹۱ چهره‌هایی وابسته به این طیف مانع سخنرانی لاریجانی در سالروز گرامیداشت ۲۲ بهمن شدند و هفته پیش پس از تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی، مخالفان این طرح تذکراتی را مطرح کردند که از جمله این افراد «نصرا… پژمانفر» عضو جبهه پایداری بود. او رئیس مجلس را دیکتاتور خطاب کرد.

حجت‌الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد با فریادهای بلند تذکرات متعددی را به «علی لاریجانی» اعلام کرد. این در حالی است که بلافاصله بعد از رأی‌ دادن مجلس به طرح تشکیل وزارت بازرگانی پژمانفر و موسوی لارگانی به جایگاه هیأت رئیسه رفته و اعتراضاتی را علیه رئیس مجلس مطرح کردند که لاریجانی به آنها گفت، بروید سر جایتان بنشینید و اینجا حق ندارید اعتراض کنید.» در اذهان بسیاری هست که در ۲۲ بهمن سال ۹۱ چگونه عده‌ای در قم به سمت لاریجانی کفش و مهر پرتاب می‌کردند و علیه او که در آن مقطع رئیس مجلس بود، شعار می‌دادند. این افراد با سردادن پی در پی شعار «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «بصیرت بصیرت» و… مانع سخنرانی لاریجانی شدند. نام «حلقه پرتو» که کاملا شفاف و علنی وابسته به مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی و جبهه پایداری بودن در غائله حمله به علی لاریجانی در حرم حضرت معصومه (س) به کرات شنیده شد.

زمانی هم که لاریجانی با کرسی ریاست مجلس خداحافظی کرد، هجمه پایداری‌ها به او ادامه یافت به نحوی که علی خضریان، عضو جبهه پایداری، در صحن علنی مجلس گفته بود که لاریجانی مرکز پژوهش‌ها را مأمور کرده بود جزواتی علیه رئیسی و قالیباف «در انتخابات ۹۶» آماده و منتشر کند. سند ادعای خضریان، سخنان رئیسی در کتاب «روایت انتخاب دوازدهم» است که از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=17030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.