• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
سیاست‌های مجلس انقلابی، به نام مستضعفان بی‌پناه و به کام دولت حزب‌اللهی است!

بحران تراشی مدعیان عدالت محوری علیه معیشت مردم

  • کد خبر : 2062
  • 28 دی 1399 - 21:16
بحران تراشی مدعیان عدالت محوری علیه معیشت مردم
مجلس انقلابی که به دنبال دولت انقلابی و هم کیش خود است، می‌داند وضعیت جیب خالی است و برای پرکردن آن حاضر است مردم را قربانی کند زیرا مصلحت این است! حال در این مسیر بهترین گزینه افزایش قیمت ارز است.

اختصاصی انطباق- سرویس سیاسی : بهبود معیشت مردم ایران شعاری بوده که از ابتدای انقلاب تمام نیروها برای روی کار آمدن سر دادند ولی در ادامه و زمانی که قدرت را به دست آوردند و به کرسی ریاست رسیدند کم‌کم به حاشیه رانده شد یا حتی رویه برخلاف شعاری که داده شده بود، پیش رفت.

در این بین آن طیف از جریان‌های سیاسی که دستاورد دیگری برای مردم نداشتند، از مصائب معیشتی ملت استفاده می‌کردند و شعارهای خاصی در این زمینه می‌دادند؛ شعارهایی مانند عدالت‌محوری یا انقلابی‌گری که گذر زمان مشخص کرد همه این شعارها تنها برای رسیدن به اهدافی بوده که منفعتی برای مردم عامه نداشته است.

در تازه‌ترین برنامه و بازی که جریان‌های قدرت‌طلب به راه‌انداختند،می‌توان به رویکرد مجلس یازدهم یا همان مجلس انقلابی اشاره کرد؛ مجلسی که با هیاهوی فراوان و شعارهای معیشتی و رای حداقلی روی کار آمد و امروز مسیر دیگری می‌رود و می‌کوشد برای خوشایند طیف‌های پشت‌پرده خود قدم بردارد.

این بازی را به خوبی می‌توانیم در بحث بودجه۱۴۰۰مشاهده کنیم؛ لایحه‌ای ابتدایی قرن جدید که جنگ‌های کهنه قالیباف و روحانی در آن به خوبی مشاهده می‌شود.

لیست انتخاباتی یاران قالیباف برای انتخابات مجلس یازدهم با شعار «برای نجات اقتصاد ایران» منتشر شد؛ اقتصادی فشل و در آستانه نابودی که مخلوطی از رانت، تحریم، مسئولان بی‌کفایت و ده‌ها مصیبت دیگر آن را به سمت دره فروپاشی می‌کشاند و بسیاری از مدعیان نجات یا بهبود آن در حال خرابش متهم هستند.

قالیبافی که پرونده فساد قائم‌مقام‌اش همچنان در محاکم قضایی دست به دست می‌شود، شعار نجات اقتصاد داد و امروز شاهد ان هستیم که نه تنها از زمان روی کار آمدن آن‌ها وضعیت بهتر نشد بلکه اوضاع خراب‌تر و اقتصاد بیمارتر شد و آینده خوبی نیز برای آن نمی‌توان ترسیم کرد.

محمدباقرقالیباف که قدرت راه رها نمی‌کند و نماینده طیفی خاص در ایران است برای قرن جدید مردم نیز مصائب زیادی در نظر گرفته است؛ مصائبی که ناشی از جنگ قدرت میان جریان‌های مختلف است ولی به آن رنگ‌ مردمی می‌زنند.

دولت حسن‌روحانی بودجه ۱۴۰۰ را با رویاها و تخیلات خود بست و این لرزه به اندام انقلابیونی انداخت که توهم ریاست‌جمهوری را در سر دارند و می‌کوشند به گونه‌ای لایحه را از آب در بیاورند که دولت ۱۴۰۰ بتواند از این زمین سوخته جان سالم به در ببرد. اقدامی که از این جماعت بعید نیست ولی نکته‌ای که جای تامل دارد تمام کردن این ماجرا به حساب ملت و مستضعفان است.

ارقام و اعداد بودجه به گونه‌ای است که بعد از تحویل دولت در مرداد۱۴۰۰، تیم جدید با بحران اقتصادی وحشتناکی روبه‌رو می‌شوند و این رویه می‌توان سبب زمین‌گیر شدن دولت سیزدهم در ۶ماهه نخست شود. تحریم‌های کمرشکن و همچنین عدم مذاکره و احتمال درگیری از یک سو، کرونا و هزینه‌های آن از سوی دیگر ، هر مجنونی را که دلباخته لیلی خیالی یا همان دولت سیزدهم کند، به مصیب دچار می‌کند زیرا درآمدها و هزینه‌ها هم‌خوانی ندارد و دولت قبل تاحدودی پیش‌خور می‌کند.

در این بین بهترین گزینه برداشت از حساب ملت و خالی کردن جیب مستضعفانی است که سال‌ها به امید بهبود زندگی در سطح یک شهروند روز را شب کرده‌اند غافل از این که تا سیاست عوض نشود، اصلاحات اساسی روی ندهد، آش‌همان آش و کاسه همان کاسه است فقط میزانش کم و هزینه‌ها بیشتر می‌شود.

این رویه برداشت از حساب مردم را به خوبی می‌توانیم در عملکرد کمیسیون تلفیق بودجه مجلس انقلابی برای بودجه ۱۴۰۰ مشاهده کنیم؛ عملکردی که خدعه‌ها و ترفندهای مختلفی برای فریب افکارعمومی و همراه‌کردن قشر محتاج و مستضعف در آن نهفته است.

اگر از عوارض‌های جدید و مالیات‌های رنگارنگ جدید بگذریم؛ مساله‌ای که ذهن همه را به خود درگیر کرده و نمی‌شود آن را نادیده گرفت موضوع دستکاری ارز کالاهای اساسی و تغییر قیمت آن از ۴۲۰۰ به ۱۷۵۰۰ است! رویدادی که بی‌شک با توجه به وضعیت و سیستم توزیع و نظارت در ایران به بحرانی در قیمت‌های کالای اساسی تبدیل می‌شود.

ما شاهد آن بودیم که با ارز ۴۲۰۰ قیمت مرغ و گوشت و … چه روند وحشتناکی داشت حال تصور کنید که این قیمت به ۱۷۵۰۰ برسد، آیا قیمت‌های نجومی نخواهد شد؟! مگر بعد از هدفمندی، قیمت‌ها افزایش نیافت؟! مگر بعد از مالیات ارزش افزوده قیمت‌ها افزایش نیافت؟! بعد از گران کردن بنزین چه به سر قیمت‌ها آمد؟! مردم نباید فریب سیاسیون را بخورند.

این جماعت ابتدا بازی‌های بسیاری به راه انداختند تا از زیر بار موج اعتراضات به این اقدام فرار کنند! اقدامی که خود این افراد از آن رونمایی کرده بودند! برخی از این افراد گفتند اصلا قرار نیست ارز دستکاری شود! عده‌ای گفتند اصلا ۲۵۰۰۰ تومان بوده ما قصد داریم ۱۷۵۰۰ کنیم! عده‌ای گفتند این پول به جیب دلالان می‌رود! عده‌ای قصه‌های دیگر تعریف کردند ولی حقیقت ماجرا موضوع دیگری است.

مجلس انقلابی که به دنبال دولت انقلابی و هم کیش خود است، می‌داند وضعیت جیب خالی است و برای پرکردن آن حاضر است درآمد مردم را قربانی کند شاید این بی دردسر ترین راه ممکن است ،حال در این مسیر بهترین گزینه افزایش قیمت ارز است.

برای خاموش کردن اعتراضات با منت گفته‌اند که اعانه ۴۴۵۰۰ تومان را به ۱۰۰هزارتومان افزایش می‌دهیم! ترفندی که چندین برابر به ضرر مردم تمام می‌شود! هزارتومان با هیاهو به مردم حاتم‌بخشی می‌کنند، از طرفی بدون سروصدا ده هزار تومان بیرون می‌کشند؛ همانگونه که گفتیم مانند هدفمندی یارانه‌ها و موضوع بنزین که با ۵۰هزار تومان هزینه‌ها را چندین برابر کردند.

این نوع سیاست‌ها تنها برای پیشبرد اهداف جریان‌های سیاسی است و مردم در بلند مدت متضرر می‌شوند و باید هوشیار باشند که این جماعت به اصطلاح انقلابی برکتی برای ما مردم عادی ندارند و تا کنون نیز هر قدمی برداشتند به ضرر مردم عادی بوده و در راستای جریان‌های قدرت و سال آینده نیز جدل قدرت‌طلبان بیش از همه تاریخ جمهوری‌اسلامی سفره معیشت مردم را به آتش می‌کشد و هیچکس نیز گردن نمی‌گیرد زیرا مردم شبیه کودکان بی‌سرپرستی شده‌اند که در “یتیم‌خانه ایران” هر زمانی، هرکس، هربلایی که می‌خواهد به صورت آزمایشی بر سر آن‌ها می‌آورد و پناهی ندارند و کاری نمی‌توانند بکنند ولی دست‌کم می‌توانند فریب قورباغه‌هایی که جای قناری به نمایش می‌گذارند را به خاطر یک مشت ریال نخورند‌.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=2062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.