• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
104

قلبی که برای ۲۰ میلیون دلار فوتبال می‌تپد

  • کد خبر : 10994
  • 11 شهریور 1401 - 11:46
قلبی که برای ۲۰ میلیون دلار فوتبال می‌تپد
ملت ایران هرگز محمودگودرزی ضعیف ترین وزیر ورزش تاریخ ایران را بخاطر اینکه او این تاج را بر سر فوتبال ما گذاشت نخواهند بخشید.

یادداشت -علی افتخاری * : زمان زیادی نمی‌گذرد که آقای تاج بدلیل عارضه قلبی فدراسیون فوتبال را رها کرد و برای معالجه سوار بر تراکتور راهی ترکیه شد.
او که در هر برنامه تلوزیونی هر ازچندگاهی دستش را روی قلبش میگذاشت و وانمود می کرد که بدلیل ناراحتی قلبی فوتبال را ترک کرده است با ارتباطاتی که داشت سوار بر تراکتو‌ر شد و مداوای خود را در ترکیه ا‌دامه داد.
او پس از بهبودی با ارتباط راهی AFC شد و در دوران حضور او در کنفدراسیون آسیا هر بلائی بر سر فوتبال ایران آمد، هنگامی که شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون آسیا علیه ایران اقدامات تحریمی انجام داد، تاج رودرروی رئیس بحرینی‌اش نایستاد و سکوت اختیار کرد، بلاهایی که در زمان او در فدراسیون و AFC بر سر فوتبال ایران آمد عبارتند:
۱- ویلموتس گیت: محکومیت فدراسیون به پرداخت ۶.۲ میلیون یورو در حق سرمربی بلژیکی تیم‌ملی ایران.
این حکم در حالی بود که مهدی تاج، ویلموتس را نجیب نامیده بود!  او باید توضیح دهد چطور شد که مرد نجیب خوانده،  فوتبال ایران را دچار مخمصه کرد؟
۲- املاک از دسته رفته: تاج برای پرداخت قسط نخست دستمزد ویلموتس، ۲ میلیون یورو از یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی استقراض کرد. نهایتا چک تعهد در موعد پاس نشد و شستا هم ساختمان فدراسیون فوتبال را به نام خود سند زد!
۳- جرایم بی‌تدبیری: عدم رعایت اصول قراردادنویسی بین‌المللی و عدم توجه به قوانین داخلی سبب شد تا در دوره‌ی ای که یورو در ایران یک سوم قیمت فعلی بود، مبلغ ۳۲ میلیارد تومان بابت مالیات قرارداد ویلموتس و ۲۵ میلیارد تومان نیز بعنوان بخشی از بدهی شستا از محل منابع ورزش کشور پرداخت شود.
۴- محرومیت از میزبانی‌: پس از استعفای تاج، میزبانی لیگ قهرمانان آسیا از تیم‌های ایرانی سلب شد و رایزنی‌ها برای پس گرفتن میزبانی، جوابگو نبود. تاج که در  AFC بود، چه اقدامی در جهت بازگشت میزبانی به ایران انجام داده است؟
۵- محرومیت از جام جهانی فوتبال ساحلی: در حالی که تاج رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC بود، قوانین به گونه‌ای تصویب شد که ایران با سابقه سه دوره‌ی قهرمانی آسیا به جام جهانی نرسید. تاج که خود رئیس این کمیته بود، چه تلاشی برای احقاق حقوق فوتبال ساحلی انجام داد؟ از تلخ‌ترین اتفاقات چند وقت اخیر، کنار گذاشتن ایران از جام جهانی فوتبال ساحلی بود.
۶- بلاتکلیفی فدراسیون: فوتبال ایران بدلیل اشتباهات تاج، به مدت یک سال عقب افتاد. یکی از مشکلات فدراسیون بعد از رفتن وی، تعویق انتخابات بدلیل عدم اصلاح اساسنامه علیرغم هشدارهای متعدد فیفا بود.
۷- تخلف اداری: از تخلفات آشکار تاج، انتصاب شخصی بعنوان دبیرکل فدراسیون که فاقد ۱۰ سال سابقه مدیریت و اساساً سرباز بود.
۸- ناکامی تیم‌ملی: مهم‌ترین ناکامی تاج در دوره ریاست، استعفا در شرایطی بود که تیم ملی به بحرین و عراق باخت و در پرتگاه حذف از جام جهانی قرار گرفت و تفرقه و عدم اتحاد در تیم‌ملی مشهود بود.
براستی تاج در کدام ساختمان می‌خواهد حضور یابد و بر صندلی فوتبال تکیه زند؟ او وارد فدراسیونی می شود که خودش عامل مصادره ساختمانش است.
تاج با چه روئی وارد ویرانی‌های خودساخته فوتبال می‌شود؟ با چه اعتمادی وارد این عرصه شده است؟
در این میدان که تاج در آن وارد و پیروز شده است قطعا فوتبال بازنده اصلی و ملت ایران زیان بزرگی را متحمل خواهد شد.تاج قطعا در این دوره میزان آبرو و‌ دارائی‌های باقیمانده فوتبال را نیز نابود خواهد کرد.
سئوالی که همگان مطرح می کنند این است که تاج صدها هزار دلار دریافتی از AFC  را در قبال چه کار مفیدی برای فوتبال ایران دریافت کرده است؟
ظاهرا ۲۰ میلیون دلار وارد حساب فدراسیون خواهد شد و خیلی از قلب‌ها برای این ۲۰ میلیون دلار می‌تپد، حتی قلب هایی که ظاهرا ترمیم یافته است.
ملت ایران هرگز محمودگودرزی ضعیف ترین وزیر ورزش تاریخ ایران را بخاطر اینکه او این تاج را بر سر فوتبال ما گذاشت نخواهند بخشید.
تاجی که محمود گودرزی ضعیف‌ترین وزیر تاریخ ورزش ایران روزی بر سر فوتبال گذاشت زمانی بدلیل نارسائی قلبی و مصلحتی از فوتبال خداحافظی کرد و در ای اف سی با دریافت صدها هزار دلار آرام آرام خود را مجددا به ساختمان فدراسیونی رسانید که آن را بر باد داده بود!

لزوم نظارت سازمان بازرسی کشور 
۱۱ میلیون دلار بعلاوه دلارهای دریافتی برای جام جهانی  به میزان ۲۰ میلیون دلار در حال نشستن در حساب فدراسیونی است که تاج قبلا بدلیل عدم درایت آن را در بحران غرق کرد و متحمل جریمه‌ای سخت نمود، ساختمان فدراسیون را مصادره و بیش از ۵ میلیون یورو برای کمتر از ۲۰ روز به ویلموتس دادند. فضاحتی که تا ۲۰ سال دیگر هم فوتبال ما را درگیر مسائل مالی خواهد کرد.
نمی‌دانیم چه ارگان یا تشکیلاتی او را حمایت می‌کند ولی تکیه بر او تکیه بر عصای شکسته است.

 

*کارشناس ورزش

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.