• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

سینما دو ؛مضحکه و هیچ

  • کد خبر : 9193
  • 17 خرداد 1401 - 11:37
سینما دو ؛مضحکه و هیچ
با این ترفند افخمی که  عنکبوت مقدس  واین حرفها نخ نماست ، ولش! اما ببینیم جشنواره‌فجر امسال که محصول وزارت ارشاد این دولت است چه می کند ؟ !!!!بعد روشن کند که‌منظورش ترویج اباحه گری با مجوز تداوم جنگ‌ سینمایی سینما گران‌ غربگراست  ! یعنی سیاست ضد وصیت امام (همان کاری که کن می کند )تا مقبول طبع غربگراهای ماباشد!

یادداشت – احمد میراحسان : در رسانه ملی یک منتقد با استعداد  تباه شده  و یک کارگردان  بی استعداد دچار توهم نسبت به موقعبت خود  ، حرف حق  منتقد دیگر را  بسوزاند که موضعش افشای کارشناختی از حقیقت سینمایی دشمن خو و دفاع از منافع ملت است  و وقت مخاطبان منتظر شنیدن دو کلمه حرف حساب را بگیرد تا صرفا برنامه ای بسازند نهان روش و شعبده ای از سحر و اهداف ابلوک؟!  این برنامه در باره یک رخداد قبیح جشنواره ای جهانی  دارای نگاه زهر آلود و پلید ودروغ   علیه مردم‌ ایران و اسلام‌ مظلوم  ، همه چیز را زیر لبی و مغشوش ، در هم آمیخته  تا بجای روشنگری و جستجوی بی شائبه حقیقت ، سر مردم  کلاه بگذارد ؟ آدم هایی در آن  پز انتلکتوئل های جهان سومی بگیرند و وظیفه خود بدانند که عمق یک‌ رسوایی سینمایی مبتذل را که کارش بازی در بازی وانموده های غربی علیه ملت و مذهب ماست ماله کشی کنند و بد تر خط بدهند و بازبدتر تلاش کنند تا توپ را از زمین غرب و کثافتکاریش در آورند و در زمین جمهوری اسلام بیاندازند ! با یک‌ وانموده کاذب دولت آقای رییسی را در فشار قرار دهند به سود پذیرش آثار ضد ارزشهای انقلابی و پر از سیاه نمایی مخالفان غربگرای حکومت! چطور ؟

با این ترفند افخمی که  عنکبوت مقدس  واین حرفها نخ نماست ، ولش! اما ببینیم جشنواره‌فجر امسال که محصول وزارت ارشاد این دولت است چه می کند ؟ !!!!بعد روشن کند که‌منظورش ترویج اباحه گری با مجوز تداوم جنگ‌ سینمایی سینما گران‌ غربگراست  ! یعنی سیاست ضد وصیت امام (همان کاری که کن می کند )تا مقبول طبع غربگراهای ماباشد!

وضع دشوار سیاست دینی  در خصوص سینمای ما از آنجا پیش می آید که نه تنها در سال۵۷ همه نیروهای سینما تربیت یافتگان یک ساختار پیرامونی آویزان به قدرت سلطه گر و کافر بودند ، بلکه امروز ۴۳سال پس از آن زمان کماکان به یمن سیاست نو لیبرالی کابینه ها و عدم پایبندی به تحول ساختاری سینما و تربیت نیروهای متخصص هماهنگ با افق جمهوری اسلامی ، نیروهای مستعد ، مدرن های گاو شیرده نظام پیرامونی و آویزان به دشمن و در خدمت نگرش غرب اند .اگر در قوم موسی سلام الله علیه هنرمندانش سر سپرده سامری باشند , چاره چیست به بهانه داشتن استعداد، باید تسلیم نگاه فاسدشان شد  و هنرشان را پرو بال داد چون دارای قدرت ساختاری مقلد و نظام زیبایی شناسی جادویی و اعجاب انگیز و فرعون خو است ؟ آیا ساختا موزون و خلاق یک فیلم پورنو یا فاشیستی  یا سرسپرده فرعونیت شیطانی به ما اجازه  می دهد ، در مقام یک نظام دینی اجازه تزریق سمٌش  را به جان و ذهن مردم بدهیم ‌؟ راه حل ساده است بروند نزد اربابان شان فیلم بسازند و درجشنواره هایشان نمایش دهند . اما توقع نشر ظلمات از سوی جمهوری اسلامی ایده آلیسی و مضحک است.

 به هر حال ، این بار بازی افخمی سراپا لو رفته است .

اول این که جشنواره‌ای باامضای رسمی حکومت حق ندارد به آثار ضد اسلام و انقلاب اسلامی مجوز شرکت دهد. خود را گول نزنیم ، اصلا منظور نفی آثار انتقادی از فساد و مظالم موجود در جامعه و حکومت نیست ، بلکه آثاری است که بزبان  و لهجه دار وکینه توزانه ای از اسلام و انقلاب اسلامی حرف می رند .

دوم اینکه‌  تیله ای که افخمی رها می کند نیرنگ بازانه است و آن امر ناممکن زایش سینمایی آبرومند ، ارزشمند از نظر استتیک و تفکر و تکنیک  است در فرصت دوساله !

آقای افخمی می داند  در هر حال فیلم هایی که امروز ساخته می شوند ، محصول ریشه های  طولانی مدت و پسزمینه اوضاع جامعه هستند .  نفوذ دیدگاه های بیگانه در فیلم سازان بیگانه با آرمانهای ملی و مستقل و دینی ،یک شبه بر طرف نمی شود تا فیلمسازانی انقلابی جوان پدید آیند و  ، آثاری ماندگار  بیافرینند  . و  وادادگی هم  ربطی به سرزندگی کابینه ای متکی بر اصول و حقیقت یک انقلاب و تلاشش برای رهایی از فساد و فحشای غرب وهزار مرض ندارد! و نگاه فیلمسازان ساحر و تفکر لنگارانه‌ ‌نوکر مآبانه ‌و تسلیم طلبانه‌ شان هم  نسبتی با آرمان سبنمای مستقل  ملتی در پی زایش  و خلاقیت نو  و آزاده  ندارد. وزارت ارشاد  با پر کردن جشنواره از آثار سیاه نیست که اثبات می کند محصول دوساله دولت جدید ، پیروزمند است .

افخمی خوب  می داند کار تحول و شکوفایی سینمای در خور ارزشهای انقلاب اسلامی  با دوسال رییس جمهور شدن فردی انقلابی ممکن نیست  محقق شود و دارد فریبکاری و زمینه چینی  می کند که فردای جشنواره‌ با اغراض ایدئولوژیک سر رییس جمهور آوار شود و یا بترساندش و به آثار ویرانگر مجوز شرکت دهد . البته مشکل در ساختار دولتی جشنواره های مریض وبا مدیریت  قجری ماست ؛ اما وادادگی حرف دیگری است . و حرف  غیر عوامفریبانه و پوچ چیز دیگر !

کاش فقط این بود که دهان باز می کردند تا هیچی نگویند .نه! دهان باز کردند تا مضحکه ای  تلخ بپاکنند تا صدای سعید مستغاثی را در هیاهو برای هیچ گم کنند .

 بدتر ازاین تلقی «هیاهو بر ای هیچ» در مورد یک فیلم ضد ایرانی است که  اصلا هیاهو برای هیچ نیست ، بلکه خط دهی لیبرال مآبانه با هدف  خاموش کردن خشم مردم و جوانان اهل سینما با اجرای بهروز افخمی و بازی و اداهای امیر قادری  ،است با دستان خالی از دانش و حقیقت برای مدیریت اعتراض به ظلم وحشیانه به ساحت معصومیت مظلوم . شرکت بی نتیجه سعید مستغاثی  هم مانع بازی مدرن ها نیست تا به نقطه وحدت دروغین بی ربطی تظاهر کنند ، که اتفاقا نقطه افتراق بود . روش افخمی و قادری ،سرهم بندی ، حرف تو حرف آوردن ، سطحی نگری مفرط ، کار باری به هر جهت و شتابزده بود  که گویی تنها هدفش آن بود که حرف اصلی شنیده نشود ؛ حرف سعید مستقاثی که مستند به تاریخ سینما بودو حرفش را نمی خواستند بشنوند . واقعا شیطان آدم را اغوا می کند  بگوید وقتی منتفع از شهروندی کانادایی از این بیشتر نمی توان توقع افشای فسادشان را داشت ، بالاخره سوگندی خورده ای و پای پاسپورت شنگن در میان است.

اما متن بد بنا شده و بلبشوی برنامه چه بود و حاشیه های مهم تر از متن کدام بود ؟

متن برنامه  قرار بود گفتگو از فیلم عنکبوت مقدس باشد . موضع من در باره این فیلم آن است کسی که قصد دارد ارزش زیبا شناسی و فرآیند فرمال شکل دادن به محتوای فیلم را واکاوی کند ، مسلما باید فیلم را ببیند ،هرچند از نشانه ها و اسناد متعدد میتوان دریافت فیلم بشدت خام و پیش پا افتاده و بی ارزش است و نیز معتقدم‌در باره افشای وجه سیاست بازانه کثیف و رذل فیلم و جنگش با معصومیت و زیبایی وجود و عصمت زیباترین انسانهای کامل و مهمتر ،جنگ کفر وحشی شده و بی آزرم با سرچشمه پاکی ، خدای سبحان ، در باره نقش خبیث فیلم و فراتر نقش کن تا توان داشته باشی میتوان سخن مستند گفت و بازی کن را  رسوا کرد .زیرا به اندازه کافی در این باره مدرک عینی در دست است .

درست در این جا است که برنامه دو مسیر معکوس ، علیه بیداری بخشی را پیشه کرده ، یکی بی اهمیت جلوه دادن واقعه به بهانه بی اهمیتی فیلم .این یک خطا و یا واکنشی با پسزمینه ی ایدئولوژیک افخمی و قادری و متناسب با مدرن گرایی جهان سومی آنهاست  و یا کوششی آگاهانه  جهت زدودن آگاهی مخاطب به معنای حقیقی این جنگ سینمایی آمریکا و اروپای فاسد و فساد انگیز و تحت سلطه قدرت یهودیت سامری و جهانی است با ایران  که کارش نشر فساد در ارض است .چنین است که  گفتگو بجای روشنگری ، چهره هرجایی فیلم را برده زیر نقاب عادی سازی  و مهمترین حرفی که شنیده شده اساسا ضد حرفی بود که یک جهان  و‌خود دشمنان ایران و حتی  خانم بازیگر و کارگردان‌و خانم رورنامه نگار   فراری و شبکه های آنان  ، یک صدا فریادش زدند .از تریلر فیلم تا بازی ضد ایرانی کن ، تا عباسی کارگردان  تا نمای کاملا دلالتگر کافرانه و کثیف عنوانبندی و نام فیلم عنکبوت مقدس ، بر نمای هوایی از مشهد وکانون حرم مطهر  و مقدس همه گواه امر فاسد عیان و ماله نکشیدنی است   همه کسانی که فیلم را دیدند ، بر ضدیت  فیلم با  مذهب و باحکومت ایران  مهر تٱیید زدند !

خوب فیلمی که ندیده اید و قادر نیستید نقدش کنید چرا برایش برنامه ساخته اید؟ و چرا در باره آنچه که می ببنید و گویای توطئه ای بی شرمانه علیه دین و ایمان توحیدی و تشع است ، حرفی نمی زنید؟

معلوم است چرا ! برای آنکه انجام وظیفه کرده باشید .مبلٌغ یک روش تسلیم طلبانه برابرشیطنت اراذل متمدن مدرن جانی  باشید و به بهانه های مختلف  و مهم نبودن و‌دنبال خط انان نرفتن ، گوش ها را پر کنید از پاسیفیسم بیچاره ای که یکسره میدان را وا می گذارد؛ و به حواشی دلخواه خود می پردازید که همان خوش خدمتی و سطحی نگری در باره سینما و سینماگران غربگرای ایران است و دشمنی بسیاری از انان  با اسلام و انقلاب اسلامی و مخالفان مشی امام  ،همین قدر شرافت ندارند که نهان روشانه به این گاو شیر ده بودن برای سیاست اربابان ظلمانی زور و ظلم و کفر محارب ، ادامه ندهند و علنا بگویند چه کاره اند …..

&&&&&

اما حواشی برنامه که در آن افخمی و قادری پیام هاشان را ارسال کردند:

۱-این توطئه ها مهم نیست کاری نکنید .

۲- صدور بیانیه  گناه کبیره است ، کار ما سکوت است و اجازه به اثربخشی توطئه

۳-انحراف موضوع با طرح یک پیشنهاد غلط و فراهم کردن  زمینه .از پیش  تولید سوژه تبلیغ علیه دولت آقای رئیسی و در فشار گذاشتنش برای اتخاذ سیاستی لیبرال برای جشنواره فیلم فجر آینده .

۴- افخمی در این میان  یک ایده غلط را جا انداخت .جشنواره فجر آینده آثارش محصول دولت آقای رییسی است !و این یک بازی بس سطحی است .

۵-همچنین نهان کردن بیشرمی حقیقت رفتار سلبریتی ها و زنان به خدمت گرفته و عروسکان خیمه شب بازی و کارگردانانی  مثل فرهادی و  روستایی دنباله های پناهی و رسول اوف ، باسخنان ضد ایران و مظلوم نشان دادن آنها.در حالی که آنان یکی از نمادهای پرورش پر مدعا و ننر درجشنواره ی تو سری خور  فیلم فجر هستند .  خود وجود روستایی ، اثبات فقدان کامل یک شخصیت  مستحکم و بنیان استوار سینمایی و بهره مندی دشمنان انقلاب از بیت المال و رانت های بزدلان است و جوایز ناحق به فیلم یک روز و ابد . فرضا جایزه یک فستیوال خصوصی لیبرال به فرهادی و روستایی ، قابل فهم است ، اما یک جشنواره دولتی برای چه باید ضد پروتکلش به اثری مریض و ضدملی جایزه بدهد؟

 ۶- هدف  پنهان برنامه‌ گویی تبلیغ آثار گوشه دار و گاه خصمانه و فشار برای پذیرششان  در جشنواره امسال بوده .

۷-پراکندن ایده غلط  و احمقانه اینکه ما جشنواره ای  مثل آنها غیر ایدئولوژیک و با ایدئولوژی های گوناگون بر پا کنیم و اجازه دهیم آثار شان در آن شرکت کنند. این ایده از هر سو غلط است .اولا جشنواره هاشان کاملا ایدئو لوژیک است . ثانیا مگر آنان فیلم مدافع جمهوری اسلامی را می پذیرند که از گرد هم آمدن  اثار فمنیستی  و… در جشنواره فجر حرف می زنیم!

حرفهای زیادی مانده که مفصلا منتشر خواهم کرد .

به هر رو‌برنامه سینما دو نمونه بد یک برنامه تلویزیونی بود که به جای روشنگری ، غبار انگیزی کرد و از آگاهی مخاطب جلوگیری به عمل  آورد . افخمی سر برنامه سازان کلاه گذاشت و از یک تریبون زنده به سود دیدگاهی ضد نگاه انقلاب اسلامی و مردم خواهان طرد وابستگی به سلطه جویان و ضد نگاه  امام خمینی و امام خامنه ای  و نگرش عاقلانه و مؤمنانه و استقلال طلب و آزادی خواه و رهایی طلب ، رهایباز نظم پیرامونی در سینما  سود برده است  .

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.