• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18
نیم نگاه؛

افراد‌ دیابتی چگونه وزن‌ خود را کاهش‌ دهند؟

  • کد خبر : 14507
  • 22 اسفند 1401 - 12:32
افراد‌ دیابتی چگونه وزن‌ خود را کاهش‌ دهند؟
هرچه از مصرف مواد غذایی نامناسب(مانند غذاهای پرچرب و با غذاهایی که با شکر آماده مصرف شده اند و ….) دوری کنید، در کاهش وزن خود موفق ترید.

انطباف: افراد مبتلا به دیابتی که قصد کاهش وزن دارند باید چه نکاتی را در رژیم غذایی خودشان رعایت کنند؟ مقدار انرژی موجود در مواد غذایی این افراد باید چه میزان باشد؟به گزارش سیناپرس، اگر قصد کاهش وزن دارید باید کمتر از نیازتان، کالری میل کنید. مقدار انرژی موجود در مواد غذایی را با “کیلو کالری” و ” کیلو ژول” محاسبه می کنند. ۱ کیلو کالری مساوی با ۴.۲ کیلو ژول.

 فاقد کالری است ۱ گرم آب
حاوی چهار کیلو کالری است ۱ گرم کربو هیدرات
حاوی چهار کیلو کالری است ۱ گرم پروتئین
حاوی نه کیلو کالری است ۱ گرم چربی

حاوی هفت کیلو کالری است ۱ گرم الکل

بر اساس یک قاعده کلی،” یک کیلو گرم چربی بدن برابر با ۹۰۰ کیلو کالری مواد غذایی است” بنابراین اگر شما ۹۰۰۰ کیلو کالری کمتر از آن میزانی که میل می کنید، غذا بخورید، معادل یک کیلوگرم، چربی بدن خود را کاهش خواهید داد. افراد چاق برای کاهش وزن خود باید بدانند نیاز روزانه شان تقریبا چه مقدار کالری است. غذای روزانه این افراد باید “متنوع” و ” حاوی مقدار کافی سبزیجات” باشد. به عنوان قاعده کلی بپذیرید که ” مواد غذایی لازم برای بدن مانند نان، سیب زمینی، برنج، گوشت بدون چربی و … باید به اندازه و تقسیم شده در وعده های روزانه تهیه شوند”.

هرچه از مصرف مواد غذایی نامناسب(مانند غذاهای پرچرب و با غذاهایی که با شکر آماده مصرف شده اند و ….) دوری کنید، در کاهش وزن خود موفق ترید. باید تلاش اصلی، کاهش حداقل هفته ای نیم کیلو وزن باشد برای این منظور باید مواد غذایی میل شود که روزانه در مجموع تقریبا حاوی ۱۵۰۰ کیلو کالری باشند. در این مورد، پزشک شما با همکاری متخصص تغذیه، به شما خواهد گفت که روزانه چه میزان کالری باید میل کنید. قابل ذکر است که ما مخالف هر گونه رژیم غذایی هستیم که وزن شما را به طور ناگهانی پایین می آورد زیرا این روش در دراز مدت موفقیت آمیز نخواهد بود.
افراد دیابتی که مایل به کاهش وزن هستند، حتما باید با پزشک خود مشورت کنند زیرا در صورت کاهش مصرف مواد کربوهیدرات دار باید مقدار انسولین مورد نیاز نیز با شرایط جدید تطبیق شود.اگر می خواهید مقدار کمتری کربوهیدرات میل کنید باید به این نکته توجه کنید؛ لازم است انسولین خود را با مقدار غذای مصرفی خود مصرفی خود تنظیم کنید. در این صورت دچار هیپوگلیسمی می شوید.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=14507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.