• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

فیلم مجیدی درباره کرونا با بازیگران چینی

  • کد خبر : 684
  • 20 آذر 1399 - 20:47
فیلم مجیدی درباره کرونا با بازیگران چینی
مجید مجیدی در سال ۱۹۹۹ با فیلم «بچه‌های آسمان» به عنوان اولین کارگردان ایرانی به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جوایز اسکار راه یافت.

 

مجید مجیدی ساخت فیلمی درباره همه‌گیری ویروس کرونا در چین و با حضور بازیگران چینی را به عنوان پروژه سینمایی جدید خود معرفی کرد.

به گزارش انطباق به نقل از ایسنا، مجیدی که هم‌اکنون برای برگزاری یک مسترکلاس در سومین جشنواره فیلم هانیان چین در این کشور به سر می‌برد در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی دولتی CGTN اعلام کرد فیلم بعدی خود را در کشور چین و با بازیگران چینی خواهد ساخت که روایتگر داستان دختربچه‌ای در بحبوجه بحران کرونا در این کشور است.

این کارگردان ایرانی نامزد اسکار قرار است پس از پایان جشنواره هانیان، برای پیدا کردن لوکیشن فیلم جدیدش به استان یونان در جنوب غربی چین سفر کند. او پیش‌تر نیز در همین راستا سفری به شهر هانگژو در شرق چین داشته است.

مجیدی پیش‌تر و در اوایل سال میلادی اعلام کرده بود قصد دارد فیلمی را بر اساس تجربه مردم چین در مواجهه با ویروس کرونا به سینما بیاورد؛ فیلمی که به عنوان داستانی از تلاش و مقاومت توصیف شده بود.

قرار بود فیلمبرداری این فیلم در سال ۲۰۲۰ آغاز شود، که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد.

فیلم «خورشید» جدیدترین ساخته مجید مجیدی است که نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۱ است. این فیلم اولین نمایش جهانی خود را امسال و در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد و در نهایت روح‌الله زمانی برای بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه مارچلو ماسترویانی ویژه برترین بازیگران نوظهور این جشنواره شد.

مجید مجیدی در سال ۱۹۹۹ با فیلم «بچه‌های آسمان» به عنوان اولین کارگردان ایرانی به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جوایز اسکار راه یافت.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.