• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
رئیس شورای شهر بندر کیاشهر در نشست با دبير و اعضای كميته كسب و كار کمیسیون ملی یونسکو در ایران مطرح کرد:

بندر کیاشهر از مؤلفه‌های لازم برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال برخوردار است

  • کد خبر : 4970
  • 24 مهر 1400 - 12:03
بندر کیاشهر از مؤلفه‌های لازم برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال برخوردار است

 به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مديريت روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر، حاتم پورباقری رئیس شورای شهر بندر کیاشهر در نشست مشترکی که به اتفاق شهردار بندر کیاشهر، رئیس و اعضای کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد اظهار داشت: بندر کیاشهر از مؤلفه‌های لازم برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال به ویژه […]

 به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مديريت روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر، حاتم پورباقری رئیس شورای شهر بندر کیاشهر در نشست مشترکی که به اتفاق شهردار بندر کیاشهر، رئیس و اعضای کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد اظهار داشت: بندر کیاشهر از مؤلفه‌های لازم برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال به ویژه در بخش گردشگری برخوردار است.

رئیس شورای شهر بندر کیاشهر با تاکید بر اینکه تاکنون از پتانسیل‌های بندر کیاشهر در بخش‌های مختلفی مانند گردشگری به درستی استفاده نشده است عنوان کرد: موانعی مانند ملاحظات محیط زیستی و منابع طبیعی از جمله عوامل دخیل در عدم توسعه شهر بندرکیاشهر محسوب می‌شود.

پورباقری با اذعان به اینکه شهر بندر کیاشهر علاوه بر داشتن فرهنگ والا دارای منابع طبیعی بکر و دست نخورده است تصریح کرد: وجود پارک ملی بوجاق، نهالستان ۶۰ هکتاری، شیلات و نمونه‌هایی از این دست تنها گوشه‌ای از دارایی‌های ارزشمند و بکر بندر کیاشهر به شمار می‌رود که باید از آن برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری شهر بندر کیاشهر به عنوان طرح آماده واگذاری است یادآور شد: در صورت عملی شدن چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی علاوه بر ایجاد اشتغال، در تبدیل بندر کیاشهر به قطب گردشگری هم موفقیت‌های خوبی حاصل خواهد شد.

* ایجاد مراکز توریستی کودک در بندر کیاشهر

در ادامه جلسه سلطاني یکی از اعضای کمیته کسب و کار و توسعه نیز با بیان اینکه بندر کیاشهر می‌تواند به عنوان قطب گردشگری کودک معرفی شود افزود: در صورت اجرای تفکر کارآفرینی در بندر کیاشهر و با استقرار کسب و کارهای کوچک امکان ایجاد مرکز توریستی کودک فراهم می‌شود از طرفی با راه‌اندازی فضاهای بازی شاهد سرازیر شدن مردم از شهرهای مختلف به این منطقه خواهیم بود.

وی ایجاد اتاق فکر با راه‌اندازی کسب و کار زود بازده را در بندر کیاشهر الزامی دانست و تصریح کرد: ایجاد قطب فروش و نمایشگاه دائمی اسباب‌بازی، غذای کودک، رستوران کودک، سرگرمی آموزشی و مواردی نظیر آن در شهر بندر کیاشهر از جمله مواردی است که می‌توان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

* راه‌اندازی کارخانه کنسرو ماهی با هدف جذب توریست در بندر کیاشهر

فتح اللهی صاحب بزرگترین کارخانه صنایع غذایی نیز در این جلسه بندر کیاشهر را شهر ماهی در کشور خطاب کرد و گفت: ظرفیت ساخت کارخانه کنسرو ماهی با هدف جذب توریست، اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری در بندرکیاشهر وجود دارد.

*موانع سرمایه‌گذاری در بندر کیاشهر باید رفع شود

* ضرورت ایجاد هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و رستوران‌های خاص در بندر کیاشهر

محمودی شهردار خمیران نیز در این جلسه به استفاده از خرد جمعی و ظرفیت فوق‌العاده مردم اشاره داشت و افزود: بندرکیاشهر شهر استراتژیکی محسوب می‌شود و دارای فرهنگ و قدمت بسیار بالایی است.

وی توسعه پایدار را مشروط به حضور و مشارکت مردم دانست و گفت: وجود پارک محلی، جنگل، دریا، رودخانه سفیدرود، شیلات و پارک ملی بوجاق از جمله مؤلفه‌های توسعه پایدار بندر کیاشهر هستند که لازم است با ایجاد هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و رستوران‌های خاص برگرفته از ایده و خلاقیت نو از این ظرفیت‌ها برای رونق گردشگری استفاده کنیم.

* ایجاد شهرک گلخانه‌ای ویژه اشتغال بانوان در بندر کیاشهر

مهندس کیهانی نیز در این جلسه به چرایی انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشت و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بر اساس ضروریات و اولویت‌ها شعار امسال را تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها انتخاب کرده‌اند بنابراین مسئولین باید با یک همت والا و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی در تحقق این امر بکوشند.
[۱۲:۲۶, ۱۰/۱۵/۲۰۲۱] +۹۸ ۹۲۲ ۶۹۲ ۰۳۹۰: وی با تاکید بر اینکه هرگونه موانع برای تولید و ایجاد اشتغال باید برداشته شود افزود: با توجه به فعالیت اکثر بانوان شمال در بخش کشاورزی پیشنهاد می‌شود شهرک گلخانه‌ای ویژه اشتغال بانوان در بندرکیاشهر ایجاد گردد تا از صفر تا صد این شهرک توسط خود بانوان مدیریت شود.

* در حوزه معضلات زیست محیطی و فاضلاب نمی‌توان فقط منتظر دولت بود
رجبی مدیر تخصصی آب و فاضلاب یونسکو نیز در این جلسه با اظهار به اینکه بندرکیاشهر باید سرمایه اعتباری خود را پیدا کند افزود: یکی از مشکلات بندر کیاشهر فاضلاب، پرشدن برکه و مرداب و عدم توجه به محیط زیست است.

وی با بیان اینکه در حوزه معضلات زیست محیطی و فاضلاب نمی‌توان فقط منتظر دولت بود ابراز داشت: هر کدام از شهرداری‌ها باید برای رفع این دست از مشکلات برنامه‌ریزی و همت داشته باشند و با کارهای عمرانی راه جذب سرمایه را یاد بگیرند.

* حل معضل پسماند خشک و تر در گرو ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ

سلجوقی مشاور وزیر ارتباطات از دیگر اعضای کمیته کسب و کار و توسعه کمیسیون ملی یونسکو نیز در این جلسه پیشنهاد زراعت درختان بومی را مطرح کرد و بیان داشت: برای حل و ساماندهی معضل پسماند خشک و تر باید ابتدا طرح تفکیک زباله از مبدأ ترویج شود که این امر به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.همچنين با توجه به امكان توليد كود خانگي از زباله هاي تر براي فرهنگسازي و توسعه اين امر آمادگي كامل وجود دارد

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر، در پایان این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مردم بندرکیاشهر و مدیریت شهری و شورا از سوی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران کتاب حافظ شیراز به شهردار بندرکیاشهر و چند جلد کتاب دیگر به شورای شهر اهدا شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.