• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
رئیس سازمان برنامه‌و بودجه:

۶۰ پروژه گیلان با تزریق ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 20296
  • 07 دی 1402 - 17:35
۶۰ پروژه گیلان با تزریق ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌و بودجه اعلام کرد: ۶۰ پروژه عمرانی، فرهنگی و زیرساختی گیلان تا پایان امسال و بخشی هم در سال ۱۴۰۳ تکمیل و بهره برداری می شود.

به گزارش انطباق ،داوود منظور در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت گفت: این پروژه ها در بخش های آب و فاضلاب، حمل و نقل، راهداری، فرهنگی و زیرساختی است که هم اینک در دست اجرا می باشد.

وی عنوان کرد: پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی نیز از پروژه‌های مهم حوزه بهداشت و درمان استان است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و پش بینی می‌شود در نیمه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت قبل یک هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده بود، افزود : فقط طی ۲ سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و هشت هزار میلیارد ریال دیگر هم باید برای تجهیز بیمارستان اختصاص یابد که با اولویت انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های استانداری و حمایت‌های مالی لازم، شاهد بهره برداری مجموعه طرح‌های مهم در این استان به ویژه مسیرهای ریلی رشت- کاسپین و نیز رشت – آستارا و تکمیل کریدور شمال – جنوب همچنین محورهای جاده‌ای مهم به ویژه راه سرچم به سراوان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد مطالبات چایکاران و شالیکاران هم گفت: در این رابطه تعهدات بودجه‌ای داشتیم که انجام شد و بخش کوچکی از آن باقی مانده که در چند روز آینده تسویه و پرداخت می شود.

وی همچنین با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخلی و شالیکاران تلاش می‌کنیم، عنوان کرد: در ستاد تنظیم بازار واردات برنج را به گونه ای تنظیم می کنیم که به بازار داخلی صدمه‌ای وارد نشود.

وی در مورد محصول برنج باقیمانده در انبارها که شالیکاران موفق به فروش آن نشده اند نیز گفت:با مباشرین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توافقاتی برای خرید این محصول شده و در زمینه خرید تضمینی این محصول بر اساس قانون نیز ظرفیت‌های قانونی در این رابطه بررسی می‌شود تا شرایط خرید تضمینی برنج مانند گندم فراهم شود.

استاندار گیلان نیز در این بازدید اظهار کرد: در این سفر مسائل مختلف عمرانی، کشاورزی، بنگاههای تولیدی توسط معاون رییس جمهور بازدید شده و دستور تخصیص اعتبار مربوطه هم داده شد.

اسداالله عباسی با بیان اینکه در بخش تسهیلات تکمیلی واحدهای تولیدی راکد تا کنون ۱۵۷ واحد صنعتی و تولیدی راکد استان احیا و مولدسازی شده است، افزود: از برخی پروژه‌های نیمه تمام مانند بیمارستان لاکان حمایت مالی لازم شد.

وی عنوان کرد: در بخش پرداخت مطالبات کشاورزان هم جلساتی داشتیم که به دستور معاون رئیس جمهوری اعتباری برای آن در نظر گرفته می شود.

وی گفت: دولت به تعهد خود در زمینه پرداخت مطالبات چایکاران عمل کرد و مشکلات سایر محصولات کشاورزی مانند مرکبات، کیوی، زیتون، بادام زمینی و برنج نیز به هیات دولت منعکس خواهد شد.

عباسی اظهار کرد: خرید برنج پرمحصول بصورت تضمینی انجام شده و در خصوص برنج مرغوب نیز با مباشرین رایزنی شده که برای خرید آن اقدام شود.

وی تصریح کرد: در مجموع عزم دولت بر آن است پروژه‌هایی که سالیان طولانی معطل مانده بود همانند بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان که در سال ۸۸ کلنگ آن بر زمین زده شد و بالاخره بعد از ۱۴ سال حداکثر تا پایان سال آتی تکمیل شود.

وی در مورد پروژه راه آهن رشت – کاسپین نیز گفت: این پروژه از سال ۱۴۰۰ راکد مانده بود و اینک در حال اتمام است.

معاون رئیس جمهور در ادامه سفر خود به گیلان؛ سالن ورزشی چند منظوره اداره کل زندانها در لاکان با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به مساحت هزار و ۹۰۰ متر مربع و نیز واحد تولید پالت مصنوعات چوبی با اشتغال ۱۲۰ نفر در وسعت هفت هزار مترمربع را نیز افتتاح کرد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=20296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.