• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
مدیر کل صمت در نشست با فعالان صنفی گیلان:

۳۲۸ هزار نفر در کسب و کار صنفی گیلان اشتغال دارند

  • کد خبر : 10096
  • 29 تیر 1401 - 12:47
۳۲۸ هزار نفر در کسب و کار صنفی گیلان اشتغال دارند
تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت:اصناف جایگاه مهمی در شکل دهی کسب و کارهای کوچک دارند.

به گزارش انطباق نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در نشست معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با فعالان کسب و کارهای صنفی و تجاری استان که در محل سالن جلسات اداره کل صمت گیلان برگزار شد، گفت: بیش از ۳۲۸ هزار نفر در کسب و کارهای صنفی گیلان فعالیت و اشتغال دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه اصناف جایگاه مهمی در شکل دهی کسب و کارهای کوچک دارند افزود: با حضور علیرضا شاهمیرزایی معاون تجار۳۲۸ هزار نفر در کسب و کار صنفی گیلان اشتغال دارندت و خدمات وزارت صمت از یک پروژه شرکت پخش آبزی فناور در زمینه بسته بندی و پخش انواع ماهیان خاویاری و یک پروژه با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در زمینه بسته بندی و سردخانه محصولات هایپری در شهرک صنعتی سفیدرود بازدید به عمل آمد که همین دو پروژه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

وی به فعالیت بیش از ۱۳۱ هزار واحد صنفی در گیلان اشاره نمود و اظهار داشت: تامین اقلام اساسی و قابل عرضه این واحدهای صنفی در مبادی رسمی توسط ۱۷۶ شرکت پخش در استان انجام می شود که این زنجیره را تکمیل می نماید.

پورحیدری با اظهار اینکه هیات رئیسه اتاق های صنفی و بازاریان در اجرای مردمی سازی توزیع یارانه ها نقش بسزایی داشتند. عنوان کرد: در تنظیم و تعادل بازار و برون رفت از التهابات ناشی از طرح بزرگ اقتصادی دولت سیزدهم اصناف و کسبه در خط مقدم طرح بودند که این وفاق و همدلی با نظارت و مساعدت دستگاه‌های مرتبط باعث آرامش بازار در استان گردید.

مدیرکل صمت گیلان از احداث شهرک صنفی خدمات خودرویی در آینده نزدیک در استان سخن گفت و تشریح کرد: برای اولین بار این شهرک در مجاورت شهرک صنعتی سفیدرود در مساحتی به متراژ ۱۷ هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف ساماندهی صنوف خودرویی به صورت مجموعه کامل در خارج از شهر رشت ایجاد خواهد شد که امروز مقدمات اجرای آن با حضور معاون وزیر صمت و سرمایه گذاران این طرح بررسی گردید.

وی افزود: گیلان استانی پیشتاز در بحث ثبت شناسه کالا، سامانه پاسخگویی ۱۲۴ و تامین زنجیره مالی در کل کشور است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تعامل نمایندگان و مسئولین استان در حمایت از صنعت گیلان؛ از راه اندازی یک شهرک فناوری و شهرک نساجی در شمال کشور در محل فعلی شرکت صنایع پوشش خبر داد و افزود: راه اندازی این دو واحد تاحد قابل توجهی از انتظار و مطالبات مردم و مسئولین در حوزه اشتغال را پاسخ خواهد. داد.

گفتنی است در ادامه این سفر یک روزه معاون وزیر صمت، طی دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی؛ ظرفیت کسب و کارهای نوآورانه و فناور و فضای بازار این منطقه اقتصادی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.