• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
معاون وزیر صمت در لاهیجان:

۱۲۰ هکتار زمین جدید به شهرک های صنعتی گیلان افزوده می شود

  • کد خبر : 9897
  • 19 تیر 1401 - 10:38
۱۲۰ هکتار زمین جدید به شهرک های صنعتی گیلان افزوده می شود
معاون وزیر صمت، با بیان اینکه شهرک های صنعتی گیلان مشکل توسعه دارند و نیازمند اراضی جدید هستند، گفت: امسال ۱۲۰ هکتار زمین جدید برای توسعه شهرک های صنعتی گیلان در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش انطباق ،علی رسولیان در نشست با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع شهرستان لاهیجان، تولید را ناجی کشور در روزهای سخت تحریم دانست و اظهار کرد: طی چند سال گذشته با فشار کشورها مواجه بودیم، اما تولیدکنندگان نیاز کشور را تامین کردند.

وی با بیان اینکه با تولید توانستیم در مقابل دشمنان بایستیم و سختی‌های اقتصادی را تحمل کنیم، افزود: صنعت با ارزآوری بخش عمده نیازهای ضروری کشور را مهیا کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به عزم جدی دولت و مجلس برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی، عنوان کرد: رئیس جمهور عزم جدی برای حمایت از تولید دارد و رفع مشکلات واحدهای راکد و طرح‌های نیمه تمام صنعتی را در دستور کار دولت قرار داده است.

رسولیان، بخش عمده مشکلات حوزه تولید را نشات گرفته از شاخص‌های کلان اقتصادی دانست و گفت: شاخص‌های کلان اقتصادی مانند قیمت ارز و نرخ تورم که تاثیر اساسی بر اقتصاد دارد در اختیار ما نیست، اما می‌توانیم در بخش بروکراسی و کاهش فرایندها تسهیلگری داشته باشیم.

وی بخش‌های مختلف اقتصادی را در ارتباط نزدیک با یکدیگر دانست و اضافه کرد: باید موانع را از پیش پای فعالان اقتصادی برداریم لذا وزیر صمت به دنبال حل بروکراسی در قالب راه اندازی سامانه هاست.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، یکی از مشکلات اصلی گیلان در حوزه توسعه صنعت را کمبود جدی زمین دانست و خاطرنشان کرد: در این استان به راحتی نمی‌توانیم زیرساخت‌های صنعت را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی گیلان مشکل توسعه دارند و نیازمند اراضی جدید هستند، گفت: امسال ۱۲۰ هکتار زمین جدید برای توسعه شهرک‌های صنعتی گیلان در نظر خواهیم گرفت.

رسولیان، از دیگر مشکلات حوزه صنعت استان را کمبود زیرساخت‌های برق همچون پست و شبکه توزیع دانست و بیان کرد: فعالان اقتصادی باید در بخش نیروگاه‌های خودتامین برق مشارکت کنند، زیرا در فصول پرمصرف شاهد کمبود برق هستیم که فعالان اقتصادی را دچار مشکل می‌کند لذا شهرک‌های صنعتی باید در بخش خودتامین فعال شوند.

معاون وزیر صمت، با اشاره به احیای تعدادی از واحدهای راکد گیلان طی یک سال گذشته، عنوان کرد: از طریق عارضه‌یابی و تامین منابع مالی به دنبال احیای واحدهای راکد کوچک هستیم. همچنین توسعه صنایع کوچک و متوسط و کارگاهی را در گیلان در دستور کار داریم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.