• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
احیای گشت ارشاد با فشار برخی گروه های تندرو

گشت ارشاد به خیابان ها بازگشت| پلیس: گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور مستقر شدند

  • کد خبر : 17008
  • 25 تیر 1402 - 17:40
گشت ارشاد به خیابان ها بازگشت| پلیس: گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور مستقر شدند
سخنگوی فراجا از استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور با هدف انجام مأموریت‌ها و برخورد با افرادی که بر هنجارشکنی‌های اجتماعی (بی‌حجابی) اصرار دارند، خبر داد.

به گزارش انطباق ،بعد از مرگ تلخ مهسا امینی و اعتراضات گسترده که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شده بود، فضای حجاب در ایران به کلی تغییر کرده بود و گشت ارشاد نیز جمع شده بود. حالا بعد از فشار گسترده برخی جریان های سیاسی اصولگرا، ون های گشت ارشاد و ماموران پلیس بار دیگر برای مقابله با کسانی که حجاب رسمی را راعایت نمی کنند به سطح خیابان ها بازگشته اند.

سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا اظهار کرد: پلیس در پی مطالبات مردمی و خواست گروه‌ها و نهاد‌های مختلف اجتماعی و همچنین تأکید ریاست محترم جمهور و قوه قضائیه در چارچوب قانون به‌منظور بسط و گسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده ضمن تقدیر و تشکر از قاطبه دختران و بانوان کشور عزیزمان ایران که با رعایت هنجار‌های اجتماعی و پوشش متعارف بر آرامش روانی جامعه کمک می‌کنند، از روز جاری با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام مأموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

به نوشته تسنیم، سخنگوی فراجا گفت: انتظار می‌رود از همگان به‌ویژه دختران فهیم کشورمان که آینده این مرز و بوم به وجود آنان متکی است با حفظ حرمت پوشش و رعایت هنجار‌های پذیرفته‌شده به انسجام اجتماعی و امنیت عمومی جامعه یاری رسانند و فرصت خدمت بیشتر را برای مأموران انتظامی به‌جهت دیگر مأموریت‌های عدیده و حیاتیِ پلیس فراهم نمایند.

در روزهای اخیر تصاویری از تنش بین یک زن و مامور پلیس بر سر عدم رعایت حجاب رسمی در یکی از محلات تهران(گیشا) بازتاب گسترده ای داشته است.

بسیاری از صاحبنطران و کارشناسان نسبت به پیامدهای چنین برخوردهایی در سطح جامعه و بروز مجدد ناآرامی و تنش در کشور هشدار داده انند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=17008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.