• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
حمله ایران به خاک اسرائیل با پاسخ مواجه خواهد شد

گزارش المانیتور از پاسخ احتمالی اسراییل به حمله ایران

  • کد خبر : 22160
  • 28 فروردین 1403 - 16:37
گزارش المانیتور از پاسخ احتمالی اسراییل به حمله ایران
المانیتور در گزارشی نوشت:ارتش اسرائیل می گوید با بررسی گزینه های مختلف به ایران پاسخ خواهد داد.

به گزارش انطباق، ایران روز شنبه به تلافی حمله مشکوک اسرائیل که منجر به کشته شدن اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه شد، حمله بی‌سابقه‌ای را به اسرائیل انجام داد.

رئیس ستاد ارتش این کشور روز دوشنبه گفت که اسرائیل به ایران پاسخ خواهد داد و بر نگرانی واشنگتن و منطقه در مورد وقوع یک جنگ تمام عیار افزود.

هرزی حلوی از پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل در بیانیه ای گفت: پرتاب این تعداد موشک، موشک کروز و پهپاد به خاک اسرائیل با پاسخ مواجه خواهد شد.

اظهارات حلوی در حالی مطرح می شود که گزارش هایی مبنی بر احتمال قریب الوقوع بودن واکنش نشان می دهد، اما اسرائیل نحوه و زمان انجام چنین حمله ای را مشخص نکرده است. یک مقام اسرائیلی روز دوشنبه به ان بی سی نیوز گفت که این کشور به حمله ایران پاسخ خواهد داد، اما هنوز تصمیم نهایی در مورد مقیاس و زمان وجود ندارد.

در همین حال، دانیل هاگاری، سخنگوی روز دوشنبه گفت که به دلیل خسارات نسبتاً جزئی وارده، اسرائیل با “گزینه های مختلفی” برای پاسخ مواجه است. وی گفت: «ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از اسرائیل انجام خواهیم داد و در زمان و زمانی که انتخاب کنیم انجام خواهیم داد».

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از سه مقام غربی روز دوشنبه گزارش داد که پاسخی قریب الوقوع است. یکی از مقامات به این نشریه گفت که ایالات متحده در هیچ گونه حمله ای شرکت نخواهد کرد. رادیو تلویزیون عمومی اسرائیل روز دوشنبه گزارش داد که اسرائیل وعده داده است که قبل از هر حمله ای به آمریکا اطلاع دهد تا نیروهای آمریکایی در منطقه به خطر نیفتد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در تماسی با دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت که اگر اسرائیل «به دنبال ماجراجویی باشد»، بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، پاسخ تهران «فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر» خواهد بود.

اختلالات پرواز

چندین شرکت هواپیمایی بین المللی پروازهای خود را در این منطقه لغو کرده اند. به گزارش رویترز، لوفت‌هانزا پروازهای عادی خود را به مقصد و از تل‌آویو، امان و اربیل در روز دوشنبه به حالت تعلیق درآورد، در حالی که KLM و سایر خطوط هوایی پروازهای خود را تا روز سه‌شنبه به و از تل‌آویو لغو کردند.

ایران شنبه شب حمله موشکی و پهپادی بی سابقه ای را علیه اسرائیل انجام داد. در حالی که مقامات اسرائیلی می‌گویند ۹۹ درصد پرتابه‌ها سرنگون شده و خسارات جزئی وارد شده است، این حادثه اولین باری است که ایران مستقیماً از خاک خود به اسرائیل حمله می‌کند. پایگاه نواتیم در این حمله هدف قرار گرفت.

این حمله در واکنش به حمله احتمالی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه در اوایل ماه جاری انجام شد. در این حمله هفت تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله دو فرمانده ارشد شهید شدند.

یک مقام ارشد اسرائیلی  به بن کاسپیت از المانیتور گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل “بعید است” از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد حمله به ایران اطاعت نکند.

ایالات متحده در رایزنی‌ها شرکت نمی‌کند

یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه به شبکه خبری اسرائیلی وای نت گفت: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر را از حمله به ایران در پاسخ به حمله بی سابقه تهران به اسرائیل، متوقف نخواهد کرد».

جان کربی، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که حمله ایران به اسرائیل “شکست خورده است”.

او گفت: «این حمله شکست خورد زیرا اسرائیل، ایالات متحده و ائتلافی از دیگر شرکای متعهد به دفاع از اسرائیل پایبند بودند.

کربی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حمله، هدف ایران ایجاد ویرانی و تلفات قابل توجه بود و هیچ‌گاه هیچ پیامی برای ما یا هیچ‌کس دیگری در چارچوب زمانی، اهداف یا نوع واکنش وجود نداشت. “

کربی همچنین گفت که ایالات متحده در مذاکرات اسرائیل در مورد پاسخ دخالتی ندارد.

او گفت: «ما در فرآیند تصمیم‌گیری اسرائیل در خصوص پاسخ به ایران دخالتی نداریم. دولت اسرائیل خودش تصمیم خواهد گرفت که آیا و چگونه پاسخ دهد.»

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=22160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.