• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
غرب ایران را به افزایش تحریم ها تهدید کرده است

گروه هفت: ایران به روسیه موشک بالستیک بدهد، پرواز‌های ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود

  • کد خبر : 21778
  • 26 اسفند 1402 - 14:38
گروه هفت: ایران به روسیه موشک بالستیک بدهد، پرواز‌های ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که کشور‌های گروه هفت آماده‌اند در صورت اقدام ایران در انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه، این رفتار را با مجازات‌های شدید جدید مانند ممنوع کردن پرواز‌های «ایران‌ایر» به اروپا پاسخ دهند.

به گزارش انطباق، هفت کشور بزرگ صنعتی جهان (G۷) روز جمعه ۱۵ مارس در بیانیه‌ای به ایران هشدار دادند که در صورت انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه، اقدام‌هایی علیه تهران انجام خواهند داد.

رهبران گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در بیانیه خود اعلام کردند: «اگر ایران به انتقال موشک‌های بالستیک یا فناوری‌های مرتبط با آن به روسیه ادامه دهد، ما آماده پاسخگویی سریع و هماهنگ از جمله اقدام‌های جدید و مهم علیه ایران هستیم.»

به نوشته یورونیوز؛ همزمان مقام ارشد آمریکا روز جمعه در جمع شماری از خبرنگاران گفت که اگر ایران تصمیم به انتقال موشک‌های بالیستیک به روسیه بگیرد، پاسخ جامعه بین‌المللی سریع و شدید خواهد بود.

رویترز ماه گذشته میلادی در گزارشی به نقل از منابع خود نوشت که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک به روسیه منتقل کرده است که همکاری نظامی بین دو کشور را که هر دو تحت تحریم‌های آمریکا هستند، عمیق‌تر می‌کند.

در بیانیه کشور‌های عضو گروه هفت آمده است: «ما به شدت نگران گزارش‌هایی هستیم که بر اساس آن‌ها ایران در حال بررسی انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری مرتبط با آن است.»

کشور‌های عضو گروه هفت در ادامه با اشاره به انتقال پهپاد‌های ایرانی به روسیه که علیه غیرنظامیان اوکراینی به کار گرفته شده است، از تهران خواستند از انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه خودداری کند.

این کشور‌ها مدعی هستند که ایران با انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه هم باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و هم نشان می‌دهد که تهران از مسکو در جنگ اوکراین حمایت می‌کند.

آمریکا نیز به ایران درباره انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه هشدار داده است.

در حال حاضر ایتالیا ریاست کشور‌های عضو گروه هفت که شامل ژاپن، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا هستند را برعهده دارد.

رویترز پیش از این در گزارشی خبر داده بود که اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی اقدام‌هایی علیه ایران به دلیل انتقال تسلیحات به روسیه است.

ایران بارها ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=21778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.