• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
269
کی‌روش با حقوق ماهانه ۵۰ هزار دلار در آستانه ورود به تهران

کی‌روش جایگزین اسکوچیچ می‌شود؟

  • کد خبر : 11076
  • 16 شهریور 1401 - 11:50
کی‌روش جایگزین اسکوچیچ می‌شود؟
مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران عقیده دارد تغییر دراگان اسکوچیچ و حضور كارلوس كی‌روش تصمیمی مثبت و در جهت بهبود شرایط تیم ملی به خصوص از نظر مدیریتی خواهد بود.

به گزارش انطباق ،كارلوس كی‌روش که یکی از باسابقه‌ترین مربیان روی نیمکت ایران با حضوری هشت ساله و تجربه صعود به دو جهانی محسوب می‌شود، در آستانه بازگشت دوباره به فوتبال ایران قرار دارد. در حالی اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در اقدامی هماهنگ حاضر نشدند کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره جزییات جلسه اضطراری در فدراسیون فوتبال را بدهند اما به نظر می‌رسد کار استخدام كارلوس كی‌روش سرمربی پرتغالی برای جانشینی دراگان اسکوچیچ تمام شده باشد.


اسکوچیچ که جانشین مارک ویلموتس سرمربی ناموفق بلژیکی شده و در دوره حضورش در تیم ملی ایران روند موفقی را تا صعود به جام‌جهانی قطر طی کرده بود با وجود برنامه‌های قبلی و توافق برای حضور در جام‌جهانی جای خود را به كارلوس كی‌روش خواهد داد. مربی پرتغالی که مهدی تاج حضورش روی نیمکت ایران را به عنوان یکی از وعده‌های خود ذکر کرده و در روزهای گذشته با وی به توافق رسیده است.
ظاهرا در جلسه امروز هیات رییسه توافق کامل انجام شده و اختیار به تاج داده شده تا او برای مذاکره با کی‌روش کارهای نهایی را انجام بدهد و این مربی برای سومین حضور متوالی با تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی به تهران سفر کند و تیم را برای انجام دو مسابقه دوستانه برابر اروگوئه و سنگال به اتریش ببرد.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران عقیده دارد تغییر دراگان اسکوچیچ و حضور كارلوس كی‌روش تصمیمی مثبت و در جهت بهبود شرایط تیم ملی به خصوص از نظر مدیریتی خواهد بود. این در حالیست که اسکوچیچ تا ظهر امروز در حال رتق و فتق امور مربوط به تیم ملی بود اما او دیگر‌ باید دفتر کار خود در PEC را ترک کرده و آن را تحویل نفر بعدی بدهد. این خبر قطعی است و تاییدیه اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال را پای خود دارد.

کی‌روش با حقوق ماهانه ۵۰ هزار دلار در آستانه ورود به تهران
خبرگزاری دولتی ایرنا قبل از این نشست خبر داده بود که فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به توافق رسیده و سرمربی پرتغالی در یک قدمی بازگشت به نیمکت ایران قرار دارد.
ایرنا اضافه کرد کی‌روش پس از توافق نهایی با فدراسیون فوتبال، تا آخر هفته، برای شروع کار در تیم ملی فوتبال تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ با حقوق ماهانه ۵۰ هزار دلار، به تهران وارد می‌شود. اردوی جدید تیم ملی فوتبال از ۲۰ شهریور آغاز شود و قرار است کی‌روش پس از امضای قرارداد و مراسم معارفه، هدایت تیم را برعهده بگیرد. قرارداد کی‌روش تا پایان جام‌جهانی خواهد بود و پس از آن، درباره ادامه همکاری سرمربی پرتغالی با تیم ملی فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد. روزنامه دولتی ایران ورزشی هم دیروز دوشنبه رقم قرارداد کی‌روش را ۹۰۰ هزار دلار اعلام کرد و از توافق فدراسیون فوتبال با این سرمربی پرتغالی خبر داد. با حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، تغییرات در نیمکت تیم ملی فوتبال آغاز شد و آن‌طور که ایرنا نوشت، دراگان اسکوچیچ آخرین روزهای حضورش در تیم ملی را می‌گذراند. کارلوس کی‌روش در فدراسیون فوتبال و نهاد‌های مسلط بر این فدراسیون مخالفانی دارد اما به نظر می‌رسد که آن‌ها در نهایت نتوانسته‌اند مانع از بازگشت او به تیم ملی فوتبال ایران شوند. تا زمانی که قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال امضا نشود، حضور او برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران قطعی نیست؛ اما به نظر می‌رسد اراده نهایی این است که او بار دیگر هدایت این تیم را برعهده بگیرد.
کی‌روش جایگزین ​​دراگان اسکوچیچ خواهد شد؛ سرمربی اهل کرواسی که زمانی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت که این تیم در آستانه حذف از رقابت‌های انتخابی جام جهانی قرار داشت. این سرمربی در نهایت توانست آن تیم بازنده را به تیمی برنده تبدیل کند که سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی را به ثبت رساند؛ اما از این نتیجه تحسین‌برانگیز، اعتبار چندانی به دست نیاورد و اعتبار موفقیت تیم ملی در مسیر جام جهانی به نام ستاره‌های تیم ملی سند خورد! هم‌گروهی ایران با تیم‌های آمریکا و انگلستان این حساسیت سیاسی را برای حاکمیت و دولت به وجود آورد که شاید با یک مربی کم‌تجربه مثل اسکوچیچ، شکست‌های ایران در جام جهانی سنگین باشد و از همین رو تب انتخاب یک مربی بزرگ خارجی در جمهوری اسلامی بالا گرفت. از اظهارات وزیر ورزش و سایر مقام‌های بلند‌پایه ورزشی در ایران هم چنین برمی‌آید که آن‌ها با حذف اسکوچیچ موافق‌اند و امیدوارند با کمک کی‌روش بتوانند مقابل تیم‌های آمریکا و انگلستان نتایج قابل قبولی بگیرند.

اصولی: اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است، در جلسه امروز درباره کی‌روش صحبت نشد
سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد در جلسه امروز هیئت رئیسه این فدراسیون صحبتی در مورد بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی نشده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان اصولی پس از جلسه امروز (سه‌شنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده مباحث و صحبت‌های مطرح شده در جلسه، گزارش‌هایی بود که از بخش‌های مختلف فدراسیون مانند وضعیت تیم‌های ملی ارائه شده بود. کارهایی که از قبل در حال پیگیری بود و بیشتر جنبه سازمانی داشت، مصوبات هیئت رئیسه را اخذ کرد.
برای ما مهم است که تمام تیم‌های ملی در بهترین وضعیت ممکن باشند
وی در واکنش به شنیده شدن اخباری مبنی بر سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال تصریح کرد: درباره همه تیم‌های ملی صحبت شد، اما در این خصوص (سرمربیگری کی‌روش در تیم ملی) بحثی انجام نشد. برای هیئت رئیسه و فدراسیون مهم است که تمام تیم‌های ملی در بهترین وضعیت ممکن در مسابقات پیش رو حضور یابند.
اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و متوجه اصرار روی برخی مسائل نمی‌شوم
سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت نیمکت تیم ملی ایران بیان کرد: اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و اصرار شما بر تکرار یک موضوع را متوجه نمی‌شوم. ما حاشیه‌ها را به وجود نمی‌آوریم؛ برخی دوستان گمانه‌زنی می‌کنند و در این باره سؤال می‌پرسند. من به‌عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال، آنچه را که اتفاق افتاده است، توضیح می‌دهم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=11076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.