• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5
نگاهی اجمالی به ۱۲ کاندیدای مطرح انتخابات شهرستان رشت و خمام؛

کهنه کارها به رقابت با جوان ها می آیند

  • کد خبر : 19025
  • 05 آبان 1402 - 12:09
کهنه کارها به رقابت با جوان ها می آیند
اختصاصی/ رقابت بین کاندیداهای این دوره بیشتر مختص جریان اصولگرایی شهرستان رشت بوده اما حضور تعدادی چهره مستقل و برخی جریان های سیاسی به شرط تایید صلاحیت می تواند تنور انتخابات شهرستان رشت را داغ تر نماید

اختصاصی انطباق-سرویس استانی: ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم در حالی پایان یافت که حوزه شهرستان رشت و خمام نسبت به دوره گذشته رشد ۵۶ درصدی را تجربه کرده است. در این دوره که حضور طیف های متنوع سیاسی را شاهد نیستیم ۲۰۵ نفر ثبت نام خود را قطعی نمودند که از این تعداد ۱۷۶ نفر مرد و ۲۹ نفر زن می باشند.رقابت بین کاندیداهای این دوره بیشتر مختص جریان اصولگرایی شهرستان رشت بوده اما حضور تعدادی چهره مستقل و برخی جریان های سیاسی به شرط تایید صلاحیت می تواند تنور انتخابات شهرستان رشت را داغ تر نماید .در این مطلب سعی بر آن شد که نگاهی گذرا به برخی کاندیداهای موثر این حوزه انتخابی داشته باشیم.

محمد باقر نوبخت
معاون رییس جمهور سابق و دبیر حزب اعتدال و توسعه است. وی میتواند سرلیست و نماینده طیف حسن روحانی برای مجلس بعدی باشد. او شاید سرشناس ترین کاندیدای رشتی باشد اما فی‌الحال از تهران ثبت نام کرد و این احتمال وجود دارد در ادامه مسیر حوزه رشت و خمام را برای رقابت برگزیند. مردم هر وقت نام وی را شنیدند اسمش را در برگه نوشته‌اند اما ممکن است آن مردمی که نام وی را از بر هستند امسال حتی از چند کیلومتری صندوق‌های رای هم رد نشوند! حضور وی در این دوره از انتخابات از حوزه رشت بسیاری از معادلات طیف اصولگرا را بهم خواهد زد

جبار کوچکی نژاد
مجلس دیگر به داشتن نماینده‌ای به نام جبار کوچکی نژاد عادت کرده است، رشتوندان چه بخواهند و چه نخواهند مغلوب قدرت کار تیمی وی خواهند شد و شاید مجدد نام وی را به عنوان نماینده خود ببینند. کوچکی نژاد اگرچه عملکرد درخشانی از خود به جا نگذاشته است اما بلاشک در بین نمایندگان خواب آلود گیلان، چهره ای حائز اهمیت است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی
او نیز هر وقت وارد مجلس شد، هم خود و هم رشت را بر سر زبان‌ها انداخت، رسانه را هم خوب می‌شناسد، اگرچه به جبر زمان در گوشه‌ای نشسته، ولی بیکار ننشسته و از همان فردای انتخابات یازدهم برای مجلس دوازدهم نقشه می کشید، اما شنیده شد این عضو ارشدحزب اعتدال و توسعه از حوزه انتخابیه پایتخت ثبت نام کرده با این حال بعید نیست با چرخشی قهرمانانه به آغوش رشتوندان بازگردد.تنها پاشنه آشیل جعفرزاده می تواند رد صلاحیت وی باشد .بدیهی است در صورت تایید صلاحیت و حضور وی از حوزه انتخابیه رشت و خمام انتخابات این دوره تغییرات شگفت انگیزی پیش رو خواهد داشت

کاظم دلخوش
هر چقدر مردم از انتخابات رویگردان باشند اما برخی کاندیداها راه و رسم رای آوردن را به خوبی می‌دانند. سال‌هاست در مجلس حضور دارد و پر سر و صدا نیز هست اما اینکه از این سر و صدا چیزی نصیب مردم منطقه‌اش شده است یا خیر، پاسخی است که فقط باید از مرغ و خروس صومعه سرا پرسید! چون دلخوش مدعی است تا دم در لانه آنها را آسفالت کرده است.حال این نماینده پر حاشیه قاب شهرستان صومعه سرا را برای خود کوچک دیده و یکی از سه کرسی حوزه انتخابیه رشت و خمام را نشانه رفته است. اما تا چه حد می تواند در این گام موفق و موثر باشد به شرایط سایر کاندیداها بستگی دارد

امیرحسین علوی
جوان است و جویای نام، ولی طمع قدرت کار دستش داد، سال‌ها سکان ریاست شورای شهر رشت را داشت و از این سکو وسوسه شهردار شدن به جانش افتاد تا شاید بتواند در حوزه اجرا خدمت ویژه ای به رشتوندان نماید اما ظاهرا قبای شهردار شدن ،برایش حکم دامی بود تا از عرصه قدرت دور بماند .او می خواهد در انتخابات مجلس دوازدهم بار دیگر شانس خود را آزموده و این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

سید علی آقازاده دافساری
با وجود اینکه بار دوم بود در مجلس حضور می‌یافت اما از تجربه پیشین خود درس نگرفت و همانطور بی سر و صدا آمد و احتمالا بی سر و صدا برود، مردم نماینده می خواهند که تریبون مجلس را امان ندهد، اما اگر رئیس مجلس هم تریبون را به وی تعارف بزند وی از سر حجب و حیا سکوت خواهد کرد و نوبت را به دیگری خواهد داد.سردار آقازاده در صورت تایید رقبای ثبت نامی، انتخابات سختی را پیش رو خواهد داشت

حسن تامینی
نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی که با حاشیه های عجیبی در دوران کاریش مواجه بود . وی در انتخابات مجلس دهم بنا به دلایل نامشخصی رد صلاحیت شد اما عملکرد وی در مجلس نهم نیز چشمگیر نبوده است . با توجه به شش شاخص تعداد نطق ها، تعداد سوال از وزرا، تعداد طرح های امضا کرده، تعداد تذکرات، تعداد طرح های ارائه شده و شاخص عدم حضور تامینی با کسب رتبه هفتم در میانه جدول نمایندگان گیلان در مجلس نهم قرار گرفته بود. وی حتی زمانی که در فدراسیون شطرنج، رئیس بود دچار آسیب‌های مدیریتی عجیبی شد که نشان می‌دهد دیگر برای این کار کمی پیر شده است.

مهدی لطفی
از جمله چهره های نام آشنا و کارشناس مجری صدا و سیماست که گیلانیان اجرای برنامه های متعددی از وی با حضور چهره های ملی و استانی و برنامه های مطالبه گرانه اش از مسئولین گیلان از جمله « در گیلان ما»  را به یاد دارند.
وی از انگشت شمار دانش آموختگان دکتری علوم سیاسی_سیاستگذاری عمومی در گیلان است که رشته تحصیلی اش در کشور های توسعه یافته در اولویت اداره پارلمان یا پارلمان هایی است که به وضع قوانین و توزیع عادلانه منافع عمومی در جامعه می پردازد و از آنجاکه او طی نزدیک به دو دهه مخاطبان متنوعی را در رسانه داشته و به شجاعت و داشتن صراحت بیان شهرت دارد از گزینه های جوان بسیار محتمل ورود به مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه ای که برای اول بار در رسانه آن را «شهر باران های نقره ای » نامیده است، می باشد.

محمدرضا احمدی سنگری
وی از چهره های انقلابی مجلس یازدهم و یکی از نمایندگان طیف اصولگرا از حوزه رشت در مجلس بوده اما ظاهرا دوستان وی اکنون دل خوشی از عملکردش ندارند .برای انتخابات مجلس یازدهم شهر سنگر برگ برنده وی جهت رسیدن به کرسی سبز مجلس بود اما این دوره تا چه حد توانست نیازهای مردم همین منطقه را پاسخگو باشد جای پرسش دارد! عدم مشارکت برخی از اقشار مردم در انتخابات یازدهم از حوزه رشت و حومه فرصت مناسبی برای وی شد تا طعم شیرین نمایندگی را بچشد اما آیا احمدی سنگری دراین چهار سال نماینده ای شایسته در حد و اندازه های کلانشهر رشت بوده است؟!

محمد صادق حسنی
در مجلس دهم مردم از بغض معاویه در دور دوم به وی رای دادند و باعث شد، حسنی با برگ برنده اصلاح طلبان به مجلس راه یابد . اما دیری نپایید که مغرور شد و در چهار سالی که در مجلس بود اغلب دوستانش از وی ناراضی شدند. با این حال این اصلاح طلب در عصر اصولگرایی قصد دارد یکبار دیگر شانس خود را بیازماید و از آنجا که شانس بسیار کمی در رقابت با چهره های مطرح دارد، بعید است بار دیگر طعم دلنشین صندلی سبز بهارستان را بچشد.

اسدالله طهماسبی
شهردار اسبق کیاشهر که سابقه همکاری با منطقه آزاد انزلی را نیز در کارنامه دارد از جمله آذری هایی است که هر وقت در انتخابات ( چه در شورای شهر و چه در مجلس) شرکت کرد، آرایی دو رقمی بدست اورد، این اصولگرای دو آتشه اگرچه رفقایی از جنس جبهه پایداری دارد اما به صورت رسمی عضو حزب توسعه و عدالت ایران است با این حال چند سالی بود در محافل سیاسی آفتابی نشده بود و این بار قصد دارد به کمک آذری‌ها و رشتوندان به مجلس برسد.

سید رضا مطهری
ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه شاید مهمترین پست اجرایی وی باشد. در سال ۹۴ وارد عرصه انتخابات شد اما با توجه به گرایش اصولگرایی و معمم بودن وی دو نوبت باعدم احراز صلاحیت مواجه شد! در یازدهمین دوره انتخابات مجلس یکی از کاندیداهای مورد وثوق شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان رشت بود که با کسب حدود نوزده هزار رای و جایگاه پنجمی در میان سایر رقبا و عدم ثبت نام برخی گزینه ها همچون عظمتی، اسلامی و دلاور می تواند گزینه قابل اعتنایی برای این دوره باشد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=19025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.