• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
59
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست شورای فنی مطرح کرد

کمبود حداقل یکهزار تخت درمانی در مرکز گیلان | ضرورت پرهیز از روزمرگی در پیشبرد امور سلامت

  • کد خبر : 12057
  • 12 آبان 1401 - 20:06
کمبود حداقل یکهزار تخت درمانی در مرکز گیلان | ضرورت پرهیز از روزمرگی در پیشبرد امور سلامت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تحرک و هدفمند کردن اجرای طرح‌های عمرانی در نظام سلامت استان تأکید کرد و گفت: علاوه بر این مهم، باید نظارت‌های میدانی و مؤثر نیز در راستای اجرای طرح‌های عمرانی و فنی در دستور کار قرار بگیرد.

 به گزارش انطباق نقل از وبدا، دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست شورای فنی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به تعداد و حجم بالایی از اجرای طرح‌های عمرانی سلامت‌محور در گیلان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار مسؤولیت تأمین، حفظ و پایداری سلامت در جامعه، وظیفه سنگینی را نیز در بخش اجرای طرح‌های عمرانی و فنی در دست اقدام دارد که حجم پروژه‌ها و تعداد آن‌ها در مقایسه با دستگاه‌های بزرگ اجرایی استان تقریبا” برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی طی سال‌های اخیر ازجمله در دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت ارتقای زیرساخت‌های سلامت استان صورت گرفته، افزود: استان گیلان در ساخت و توسعه زیربنایی‌های فیزیکی سلامت نسبت به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور عقب و نیازمند تلاش بیشتر جهت جبران کمبودها است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز چندین طرح عمرانی عام‌المنفعه سلامت در گیلان، گفت: این طرح‌های زیربنایی، ارزشمند و بزرگ باید ادامه پیدا کند.

دکتر بالو با اشاره به کمبود حداقل یکهزار تخت درمانی در مرکز استان، افزود: ساخت بیمارستان‌های جایگزین در رشت و توسعه بیمارستان‌های موجود می‌تواند بخشی از کمبود تخت‌های درمانی را جبران کند.

وی بر ضرورت تحرک و هدفمند کردن اجرای طرح‌های عمرانی در نظام سلامت استان تأکید کرد و گفت: علاوه بر این مهم باید نظارت‌های میدانی و مؤثر نیز در راستای اجرای طرح‌های عمرانی و فنی در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت اهتمام در بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی افتتاح‌شده، امکان‌سنجی و اعتبارسنجی پروژه‌های اجرایی پیش از تکمیل و تأمین نیروی انسانی آن‌ها تأکید کرد.

دکتر بالو، بر ضرورت پرهیز از روزمرگی در پیشبرد امور سلامت مردم به‌ویژه در اجرای طرح‌های عمرانی سلامت‌محور تأکید کرد و گفت: باید با درایت و برنامه‌ریزی صحیح از عقب افتادن طرح‌های عمرانی و فنی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پیشگیری کرد.

گفتنی است در حاشیه این نشست، از زحمات مهندس سید ابوطالب میرقربانی مدیر پیشین منابع فیزیکی و طرحهای عمرانی که به افتخار بازنشستگی نائل آمد، تقدیر و مهندس رضا محمدی کوچصفهانی به‌عنوان سرپرست این مدیریت معرفی شد

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=12057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.