• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4
استاندار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان

کلنگ هیچ پروژه جدیدی در گیلان بر زمین زده نمی‌شود | حقوق نیروهای شرکتی پرداخت شود

  • کد خبر : 16856
  • 18 تیر 1402 - 18:30
کلنگ هیچ پروژه جدیدی در گیلان بر زمین زده نمی‌شود | حقوق نیروهای شرکتی پرداخت شود
عباسی اعلام کرد: هیچ گونه کلنگ زنی برای پروژه های جدید در استان را نخواهیم داشت و چنانچه فرمانداران قصد افتتاح و ساخت پروژه‌های ملی و مهم را دارند باید با استانداری مکاتبه کنند.

به گزارش انطباق، نماینده عالی دولت در گیلان اعلام کرد: هیچ گونه کلنگ زنی برای پروژه های جدید در استان را نخواهیم داشت و چنانچه فرمانداران قصد افتتاح و ساخت پروژه‌های ملی و  مهم را  دارند باید با استانداری مکاتبه کنند.

اسدالله عباسی عصر روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه با تشکر از مردم ولایتمدار این استان در خصوص برپایی باشکوه عید سعید غدیرخم، اظهار کرد: از مردم گیلان بابت اجرای برنامه‌های متنوع و با نشاط در عید امامت و ولایت نهایت تشکر را می‌کنم که به شایستگی ولایتمداری خود را نشان دادند.

وی با اشاره به وحدت و همدلی مناسب میان مجلس و دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های عمرانی گفت: مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی همانند سالیان گذشته نقش خوبی در جذب اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۲ به استان دارد و کمک حال پیشبرد امور است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به صرفه جویی در مصرف برق در فصل تابستان، افزود: طی چند روز آینده شاهد افزایش بی‌سابقه دما در گیلان خواهیم بود، لذا تمامی ادارات و مردم باید در مصرف برق صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی برق نباشیم.

عباسی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات به ویژه اعتبارات ملی باید از همه ظرفیت خود نهایت بهره را ببرند، تصریح کرد: در خصوص رشد اعتبارات هزینه‌ای باید اعتبارات ملی بیشتری در استان جذب شود، لیکن دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این مهم از همه ظرفیت خود استفاده کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جذب نیرو در برخی از ادارات کل، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید بیش از حد مجاز از نیروهای سرباز طرحی استفاده نکرده و برای جذب نیروهای شرکتی با وزارت خانه‌های خود رایزنی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر پرداخت حقوق نیروهای شرکتی در ادارات کل به ویژه آب و فاضلاب، بیان کرد: پرداخت حقوق نیروهای شرکتی باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی و مدیران قرار گیرد زیرا در این شرایط سخت اقتصادی باید مشکلات کارکنان دولت رسیدگی شود.

عباسی با بیان اینکه معوقات دستگاه‌های اجرایی به نهادهای خدمات‌رسان باید پرداخت شود، تصریح کرد: آب، برق و گاز جزء شرکت‌های خدمات رسان هستند لذا بدهی‌های تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید پرداخت شود تا در پرداخت حقوق به کارکنان با مشکل مواجه نشوند.

وی یکی از اهداف دولت سیزدهم را اتمام پروژه‌های عمرانی دانست و افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام یکی از اهداف دولت سیزدهم در سطح کشور است، از این رو یک لیستی باید در این خصوص تهیه و اعتبارات لازم در این خصوص تامین شود.

استاندار گیلان با تکلیف به تمامی فرمانداران در خصوص تعیین تکلیف اعتبارات مورد نیاز در جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی خود، افزود: فرمانداران حداکثر ۱۵ روز پس از ابلاغ اعتبار باید جلسه شورای برنامه ریزی را تشکیل و میزان اعتبار مورد نیاز خود را مشخص کنند.

عباسی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نباید اتمام پروژه‌ها را عقب بیندازند، تصریح کرد: در صورت عقب افتادن تکمیل پروژه‌های عمرانی و جهت تسریع امور در صورت نیاز از ترک تشریفات استفاده خواهیم کرد.

استاندار گیلان از جذب ۹۹ درصدی اعتبارات گیلان خبر داد و افزود: با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته هیچ گونه برگشت بودجه در این استان نداشتیم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=16856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.