• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

کرسی شهرداری رشت در انتظار امیرحسین علوی

  • کد خبر : 4792
  • 07 مهر 1400 - 18:08
کرسی شهرداری رشت در انتظار امیرحسین علوی
رئیس شورای شهر در صحن علنی شورا گفت: «رحیم شوقی» و «ناصر عطایی» لحظاتی قبل از کاندیداتوری شهرداری رشت انصراف دادند.

به گزارش انطباق جلسه ارائه برنامه های سه کاندیدای شهرداری رشت عصر امروز در محل ساختمان شورا برگزار شد و در نهایت سید امیرحسین علوی شهردار رشت شد.

در این جلسه سیدامیرحسین علوی، ناصر عطایی و رحیم شوقی به ارائه برنامه های خود پرداختند.

اعتراض فرمانداری به مصوبات شورا

۱۷:۱۰ محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدا اظهار داشت: اولین دستور کار اعتراض فرمانداری به یکی از مصوبات شورا در خصوص یکی از خیابان های متروکه است.

در ادامه مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر رشت به ارائه توضیحاتی در خصوص شرایط قانونی انتقال اموال پرداخت و گفت: باید در خصوص زمین ۳۸۸۱ مترمربعی پس از تاییدید اداره راه و شهرسازی شورا بررسی و تصویب کند.

۱۷:۱۵ رئیس شورا در ادامه تصریح کرد: بحث دوم در خصوص مکانی است که در اختیار موکب الزهرا قرار گرفت و مورد اعتراض فرمانداری بود.

کارگرنیا با بیان اینکه ایراد درستی گرفته شده است افرود: شهرداری می تواند با توجه به هزینه های صورت گرفته این هزینه را به عنوان اجاره برای مدت مشخص در نظر بگیرد.

اعتراض سید حسین رضویان به وضعیت نامناسب خبرنگاران برای پوشش اخبار شورا

۱۷:۲۵ سیدحسین رضویان عضو رسانه ای شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات خبرنگاران برای پوشش اخبار صحن شورا اظهار داشت: ما شرایط و امکانات مناسبی برای خبرنگاران نداریم و پیشنهاد دارم دیوار اتاق مجاور نیز برداشته شود تا در آینده همه عزیزان در جمع ما باشند.

ایراد فرمانداری به تقسیم بندی فعالیت کمیسیون های عمران و بهداشت و موافقت با تشکیل «کمیسیون توسعه پایدار»

۱۷:۲۸ نادر حسینی در خصوص ایراد فرمانداری به وضعیت فعالیت دو کمیسیون «عمران و توسعه شهری» و «بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری» اظهار داشت: افزودن بحث خدمات شهری به کمیسیون عمران منجر به عدم توازن در فعالیت دو کمیسیون خواهد شد. کار کمیسیون عمران بسیار بیشتر از کمیسیون بهداشت خواهد شد. اگر نیاز هست بحث تشکیل کمیسیون توسعه پایدار را نیز در همین کمیسیون ها دنبال کنیم.

۱۷:۳۰ کارگرنیا در ادامه پاسخ داد: سه کمیسیون اصلی و پایه شورا ها طبق ایراد فرمانداری قابل تغییر نیست. در سالهای گذشته کمیسیون ترافیک و بهداشت اضافه شد و نمی توانیم بحث خدمات شهری را در کمیسیون بهداشت داشته باشیم. بحث بهداشت و محیط زیست در این شرایط نیز گستردگی خودش را دارد.

۱۷:۳۲ مجید عزیزی نیز با بحث کمیسیون عمران و توسعه شهری و خدمات شهری مخالفت کرد و گفت: استدعای بنده این است چنین اشتباهی صورت نگیرد.

۱۷:۳۵ سیدامیرحسین علوی نیز اظهار داشت: اینجا رشت است برخی شهرها ۷ یا ۹ کمیسیون دارند. چنین تصمیمی منجر به عدم توازن می شود و نباید برای یک ایراد ساختار را به هم بزنیم و این نظیمی که بعد از چند سال ایجاد شده نباید تغییر کند. ما به دنبال یک کمیسیون جدید بودیم و همان ساختار قبلی هم تحت تاثیر قرار گرفته است.

۱۷:۳۷ شمس شفیعی نیز تصریح کرد: فرمانداری مخالف اضافه کردن کمیسیون ها نیست بلکه مساله این است که سه کمیسیون اصلی نباید تغییری کنند و اگر احساس می کنیم کار کمیسیون بهداشت کم می شود می توانیم مواردی را به این کمیسیون بسپاریم. می توانیم مواردی را به کمیسیون های فرعی واگذار کنیم. در غیر این صورت این ایراد در تطبیق باقی است.

۱۷:۳۹ سیدحسین رضویان نیز با تاکید بر ضرورت حفظ نظم کمیسیون ها پیشنهاد داد: این مساله بار دیگر پیگیری شود.

۱۷:۴۰ هادی رمضانی نیز با تشریح روند قانونی پیگیری ماجرا افزود: این که بعد از گذشت مدت زمانی از فعالیت این کمیسیون ها چنین ایرادی گرفته می شود موضوعیت ندارد و من هم موافقم به همین روال باقی بماند. در غیر اینصورت در مساله به حل اختلاف ارجاع خواهد شد.

ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری رشت

کارگرنیا با بیان اینکه ۴۶ نفر پس از استعفای سید محمد احمدی از شهرداری رشت اعلام آمادگی کردند افزود: ضمن تشکر از همه این عزیزان، ۱۷ نفر از این کاندیداها دارای مدرک تحصیلی در  مقطع دکتری بودند، ۱۶ نفر سابقه شهرداری داشتند، یک نفر هم یک دوره سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را داشت. پس از بررسی ها ۲۴ نفر شرایط را نداشتند و ۲۲ نفر باقیمانده در چند مرحله توسط اعضای شورا بررسی شدند و به لیست ۱۰ نفره رسیدیم و به صورت غیررسمی با استعلام های صورت گرفته در سطح شهر و کشور با رایزنی های صورت گرفته  ۳ نفر به عنوان گزینه اصلی انتخاب شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: یکی از سه گزینه مهندس ناصر عطایی بودند که سابقه شهرداری رودبار و رستم آباد را داشتند و در شهرداری رشت مسئولینت های مختلف از جمله سرپرستی شهرداری و معاونت مالی را داشتند و یکی از گزینه های ما بودند. دیگر گزینه ما رحیم شوقی بود که در استانداری و منطقه آزاد مسئولیت های مختلف از جمله معاونت عمرانی منطقه آزاد را داشتند و نفر سوم نیز سید امیرحسین علوی بودند که سابقه سه دوره عضویت در شورای چهارم و پنجم و ششم را داشتند.

همزمان با اظهارات رئیس شورا، رضا عاشری عضو شورا با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با انصراف آقایان مهندس عطایی و شوقی، سید امیرحسین علوی تنها گزینه باقیمانده است و به عنوان شهردار رشت انتخاب خواهد شد.

در نهایت ناصر عطایی با حضور در شورا انصراف داد تا رسما امیرحسین علوی شهردار آینده رشت باشد…/حرف تازه

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.