• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15
گسترش سایه تیزهوش تابان بر اتاق بازرگانی گیلان!

کدام سازمان نظارتی کشور مسئولیت بازبینی ارزیابی سفرهای پر هزینه و بدون نتیجه آقای تیزهوش تابان است ؟

  • کد خبر : 15306
  • 15 اردیبهشت 1402 - 15:17
کدام سازمان نظارتی کشور مسئولیت بازبینی ارزیابی سفرهای پر هزینه و بدون نتیجه آقای تیزهوش تابان است ؟
اما انتخابات اخیر در اتاق گیلان با شبهات فراوانی برگزار شد ونتیجه آن همه را از این بابت متعجب کرد چرا دستگاههای نظارتی مسئول در استان به این شبهات ورود نمی کنند؟!  چرا افرادی که دارای کارت عضویت و بازرگانی هستند و تعدادشان به حدود ۸۰۰ نفر می رسد کارت بسیاری از آنها  به دلایل مختلف تمدید نشد و کارت منتقدان اصلی و جدی که آقای تیزهوش احساس می کرد می توانند رقیب او باشد با دلایل واهی و غیر منصفانه تعلیق شد؟!

اختصاصی انطباق- جلیل جلالی فر: آقای تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی گیلان باید پاسخگوی افکار عمومی در خصوص سفرهای پر هزینه فاقد ارزش افزوده اقتصادی باشد .
یکی از استراتژی مهم دولت سیزدهم اتخاذ استراتژی همگرایی اقتصادی با کشورهای همسایه می باشد قطعا روسیه با توجه به شرایط روابط خوب سیاسی و همکاریهای اقتصادی بین دو کشور و واردات حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از کشورهای جهان متاسفانه کل صادرات ایران به روسیه در سال ۱۴۰۱ یک میلیارد دلار بوده است در حالی ترکیه صادرات خود را طی همین دوره حدود ۵ میلیارد دلار و هند صادرات خود را حدود ۶ میلیارد دلار افزایش داده اند
۱- آقای تیزهوش تابان شما با برگزاری انتخاباتی شبهه آمیز هر دوره به علت حد نصاب نرسیدن اعضای اتاق مشترک ایران روسیه در دور دومین مرحله مجمع با حداقل اعضایی که عدد آن به زیر هشتاد نفر می رسد بعنوان رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه منصوب می شوید . به نظر شما نقش و وظایف شما بعنوان رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه وبا رزومه ای بالغ بر ۳۰ سال رئیس اتاق گیلان جهت اقدامات فرآیند دسترسی بازار هدف در کشور روسیه چیست ؟

۲- شما چه دلیل منطقی و علمی داشتید بالغ بر یک میلیون دلار برای احداث ساختمان سرای تجاری ایرانیان و نصب مجسمه عمر خیام در آستراخان هزینه کنید و اساسا چه اهداف و راهبردی را تدوین کرده بودید ؟

۳- فقط سه مورد از دستآوردها و موفقیت های شما پس از احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان را برای افکار عمومی استان و کشور تشریح کنید هر چند در بسیاری از مصاحبه ها به سوابق تاریخی وجود کاروانسرای تجاری ایرانیان در آستراخان تاکید داشتید ولی آیا این تنها دلیل این سرمایه گذاری بود ؟ این سرای تجاری حدود ۷ سال است افتتاح شد به غیر از هزینه های تعمیرات انجام شده و نشده ، هر ماه بالغ بر ۶۰۰۰ دلار هزینه جاری این ساختمان می باشد . با پرهیز از هرگونه کلی گویی یک امار درست و تفکیک شده ارائه نمائید و اعلام کنید چند فقره قرارداد و ارتباط تجاری و گفتمان B2B منتج به قرارداد تجاری در این سرای ایرانیان اتفاق افتاد ؟

۴- جناب آقای تیزهوش تابان شما چند ماه گذشته نمایشگاهی را تحت عنوان توانمندی های صنعتی و تولیدی ایران در آستراخان برگزار کردید که بعلت عدم سازماندهی درست و عدم ترخیص به موقع کالاهای نمایشگاهی غرفه های خالی را به نمایش گذاشتید !! البته براساس شاهدان میدانی و شرکتهای شرکت کننده ایرانی در نمایشگاه و عکس های موجود ،غرفه های خالی به نمایش گذاشته شده و در مراسم افتتاح نیز با کمترین استقبال مقامات محلی مواجه شده بود و به دلیل  عدم استقبال بازدید کنندگان توانمندی خاصی نشان نداده و غرفه های خالی هم مورد بازدید قرار نگرفت تا صنعت و توانمندیهای ایران به سخره گرفته شود !

در سفر اخیرتان و در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی آستراخان وعده برگزاری نمایشگاه مجدد را در آستراخان دادید . شما باید پاسخ دهید اولین فرصت های بازار روسیه برای ایران چیست ؟ مدیریت شبکه توزیع و فروش در آستراخان چگونه است ؟ در اطراف استان آستراخان چند استان وجود دارد که کالاهای خود را از آستراخان تهیه می کنند ؟ سرزمین روسیه که طول شرق به غرب آن ۱۰۰۰۰ کیلومتر و طول شمال و جنوب آن ۴۰۰۰ کیلومتر بوده و دارای ۸ فدرال می باشد و دارای ۸۵ استان می باشد چرا شما فقط به آستراخان تمرکز کردید و هر ماهه به این استان سفر پر هزینه ای دارید لطفا چند مورد از نتایج مثبت سفرتان را بفرمائید و یا حداقل مزیت ها و فرصت های آستراخان را تشریح کنید

۵- رسانه های اختصاصی شما عنوان کردند جنابعالی در دیدار تان با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران موانع و مشکلات تجارت با روسیه را  مورد بحث و مذاکره قرار دادید . قطعا مشکلات تجاری محرمانه نیست و شما در جایگاهی نیستید که گفتمان محرمانه ای داشته باشید . لطفا ۵ مورد از مشکلات تجاری مورد مذاکره را با سرکنسول کشورمان وسفیر محترم ایران در مسکو مطرح کردید تشریح کنید تا فعالان اقتصادی بدانند

۶- شما پاسخ دهید با این همه سفر به آستراخان چرا تجّار ایرانی نمی توانند مواد پروتئینی و کشاورزی بعلت فقدان زیرساخت در این استان به روسیه صادرات کنند ؟ شما طی این سالها بطور متوسط هر سال ۱۰ سفر به آستراخان داشتید و ملاقات های زیادی با مقامات محلی و سرکنسولهای متعدد کشورمان داشتید و هم اخبار تکراری را انتشار دادید حال وقت آن رسید یک گزارش عملکرد داده که کدام موانع را توانستید برطرف کنید؟

۷- جناب آقای تیزهوش تابان شما در طی ۳۰ سال سفرهای متعدد به استانهای مختلف روسیه داشتید و تاکنون پروتکلهای متععد همکاری با روسای اتاق های بازارگانی به امضا رساندید لطفا از هر قرارداد یا تفاهم نامه همکاری مشترک با هر استان فقط یک مورد اقدام موفقیت آمیز را تشریح کنید؟

۸- آقای تیزهوش تابان شما هر دارنده کارت عضویتی که نقدی بر عملکرد شما داشته باشد به راحتی کارت عضویت او را تعلیق و اگر بدانید یک فعال اقتصادی حتی ممکن است با شما همسو نباشد و نسبت به عملکرد شما در اتاق گیلان نقدی داشته باشد از صدور کارت بازرگانی بنام آن سرباز زده و تقاضای او را بایگانی می کنید و به ظاهر با این عمل  اتاق بازرگانی را حیاط شخصی خود کردید با این گونه اقدامات و رفتارها چطور مدعی هستید صلاحیت دبیری شورای گفتگوی استان را دارید ؟ خوب است استاندار گیلان یک جلسه شورای گفتگو تشکیل دهد تا فعالان اقتصادی صاحب نظر منتقد بر عملکرد ایشان با حضور دادستان استان، مدیران کل دستگاههای نظارتی نقطه نظرات خود را مطرح کنند  شاید شورای تامین استان یک داوری در جهت حفظ منافع ملی داشته باشد و شاید بدین وسیله باعث پویایی این پارلمان بخش خصوصی استان شویم

۹- یک سئوال جدی مطرح است آیا اتلاف منابع سرمایه گذاری شده  یک میلیون دلاری ( با درنظر گرفتن نرخ تبدیل ریال به دلار در دوران هزینه )در ساخت سرای تجاری و برگزاری نمایشگاههای بدون مطالعه و فاقد هر گونه دستآورد اقتصادی برای استان و کشور و انجام سفرهای تکراری ماهیانه پرهزینه رئیس اتاق بازرگانی و غفلت از انجام وظایف اصلی مطالعات متغیرهای بازارهدف روسیه در نواحی هشتگانه فدرالی روسیه و بازارهای جذاب استانهای تابعه آن و نظایر که جملکی موجب فرصت سوزی ها و حیف و میل منابع اتاق بازرگانی شده است جرم محسوب نمی گردد ؟

۱۰- چرا تنها سهامدار شرکت ثبت شده بازرگانی پارس که تماما با پول اتاق بازرگانی انجام شده است شخص آقای تیزهوش تابان می باشد و ساختمان سرای تجاری نیز بنام این شرکت بوده و از معانی حقوقی در خاک کشور روسیه آقای تیزهوش تابان مالک این ساختمان شناخته می شود و هر توافق و صورتجلسه ای که در ایران تنظیم شود هیچ جایگاه حقوقی در کشور روسیه نخواهد داشت ضمن اینکه اگر خدای ناکرده هر اتفاقی برای ایشان رخ دهد این سرمایه عمومی در خطر تهدید قرار خواهد گرفت . واقعا چه دستگاهی در استان و کشور مسئول رسیدگی و سامان دهی این همه نابسامانی در اتاق گیلان است؟

۱۱- انتظار داریم آقای تیزهوش تابان گزارش مالی کامل هزینه های خرید و ساخت و نگهداری و تعمیرات ساختمان سرای تجاری ایرانیان و هرینه های حقوق و دستمزد کارکنان را در یک دوره ۷ ساله با ذکر ریال و نرخ تبدیل همان سال هزینه را بصورت دلاری به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگانی که از محل فروش محصول خود اعتبار آن را تامین و پرداخت کردند ، گزارش کنند و ارزش افزوده آن را به اقتصاد کشور تشریح و تحلیل نمایند .

۱۲- اما انتخابات اخیر در اتاق گیلان با شبهاتی فراوانی برگزار شد ونتیجه آن همه را از این بابت متعجب کرد چرا دستگاههای نظارتی مسئول در استان به این شبهات ورود نمی کنند؟!  چرا افرادی که دارای کارت عضویت و بازرگانی هستند و تعدادشان به حدود ۸۰۰ نفر می رسد کارت بسیاری از آنها  به دلایل مختلف تمدید نشد و کارت منتقدان اصلی و جدی که آقای تیزهوش احساس می کرد می توانند رقیب او باشد با دلایل واهی و غیر منصفانه تعلیق شد؟! و نتیجه آن شد حدود ۴۰۰ نفر واجدین شرایط برای رای دادن ولی بخاطر عملکرد ناکارآمد ایشان فقط در این دوره ۱۱۷ نفر به پای صندوق رای آمدند که ۳۶ یا ۳۷ نفر کاندیدا بودند و نتیجه اش هم بر همگان مشخص است . آیا با این نوع تشکیل پارلمان خصوصی واقعا می توان تصورکرد اتفاق مهمی برای آسیب شناسی ها و همکاری جهت توسعه اقتصادی استان و توسعه عملکرد صادرات با مهمترین و بزرگترین کشور همسایه رخ دهد ؟ یا نه همگان پذیرفتنداین پارلمان بخش خصوصی بشود پارلمان شخصی ایشان ؟!

۱۳- ایشان باتوجه به محدودیت ایجاد شده توسط شورای عالی نظارت در این دوره نمی تواند رئیس اتاق بازرگانی شود .شنیده ها  حاکیست در این مرحله یکی از اعضا که عملا شش ماه سال را به هر دلیل شخصی در خارج از کشور بسر می برند و شش ماه دیگر زمان حضور خود باید به کارهای واحد تولید خود رسیدگی نماید را برای ریاست اتاق گیلان مطرح کرده تا بار دیگر با حرکتی ماهرانه ایشان را رئیس و خودشان نائب رئیس شوند تا عملا بنوعی باز هم سکان اتاق گیلان در دست ایشان باشد!! آقای استاندار برابر مفاد ماده ۲ شرح وظایف استانداران وظیفه دارد بر عملکرد و تشکیل تشکلهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی استان نظارت کرده تا بتواند کمیسیون های ذیربط و از جمله شورای گفتگوی استان و کمیته های اقتصادی و توسعه صادرات و رفع موانع تولید با مشارکت وفعالان اقتصادی واقعی مدیریت کند انتظار می رود حسب شرح وظایف تعیین شده نظارت دقیقی در این موارد صورت پذیرد

در پایان امیدواریم سازمانهای ناظر و حافظ اموال عمومی ورود کرده تا اشتباهات گذشته تکرار نشود و مانع حیف و میل منابع شده و کمک کنند تا با اصلاح روند از فرصت های موجود بازار های هدف در مناطق مختلف روسیه اقتصاد کشور بهره مند گردد

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=15306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.