• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد؛

کاهش ۶۰ میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد سفید رود

  • کد خبر : 3086
  • 18 اسفند 1399 - 10:35
کاهش ۶۰ میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد سفید رود
خرمی از لایروبی ۱۵۰ کیلومتر از انهار گیلان در طی این مدت خبر داد و افزود: در روزهای منتهی به عید نوروز عملیات اجرایی لایروبی آغاز و پیش‌بینی آب منطقه‌ای لایروبی ۵۰۰ کیلومتر انهار بوده و در این خصوص پیمانکاران لازم تعیین‌شده است.

به گزارش انطباق به نقل از  روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛  مهندس وحید خرّمی در مصاحبه تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره پشت سد سفیدرود، اظهار کرد میزان ذخیره پشت سد سفیدرود هم اکنون ۹۲۴ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون مترمکعب کمتر است، افزود: متوسط ورودی هم اکنون ۷۱ متر مکعب بر ثانیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۱۰ متر مکعب بر ثانیه تقریباً یک سوم شده و اندکی نگران کننده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان عدم پوشش برفی مناسب سطح استان و حوضه آبریز در سد سفیدرود را از دلایل این موضوع عنوان کرد و ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته شاهد پوشش برفی کمتر در سطح استان و حوضه آبریز سد سفیدرود هستیم که سبب شده تا نگرانی‌هایی برای آورد سفیدرود در بهار و تابستان داشته باشیم.

وی با اشاره به انجام لایروبی انهار در استان گیلان، گفت: هر ساله برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و عملیات‌ لایروبی در ماه پایانی سال شروع می گردد .

مهندس خرّمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ کیلومتر از انهار لایروبی شود، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر از انهار یک و دو لایروبی شده و مابقی نیز پیمانکاران تعیین شده بر اساس اولویت‌ ها اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=3086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.