وی کاهش بروز سوانح در استان و همچنین اقدامات فوری خدمات درمانی اولیه به مصدومین را از اهداف نظام سلامت در طرح سلامت نوروزی برشمرد و افزود: تمام تلاش ما در طرح سلامت نورزی امسال باید کاهش بروز آسیب به مردم و ارائه خدمات درمانی اولیه در کمترین زمان به مصدومین باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش شمار جمعیت در گیلان در ایام منتهی به عید نوروز و سایر تعطیلات، گفت: جمعیت شناور استان گیلان دو و نیم برابر جمعیت ثابت استان است و باید مراقبت‌ها و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران مضاعف شود.

آشوبی بر ضرورت توسعه مشارکت در همه زمینه‌ها ازجمله در اجرای مطلوب طرح سلامت نوروزی تأکید کرد و افزود: باید با کمک و یاری همدیگر، سالی خوش و با کمترین حادثه را برای هم‌وطنان رقم بزنیم.

وی افزود: همیشه شاهد تلاش جهادگران در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان بوده‌ایم و این تلاش‌ها در ایام منتهی به عید نورز و ایام پس‌ از آن، بسیار زیاد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین خواستار پیگیری تعرفه‌گذاری دست‌اندرکاران اورژانس پیش بیمارستانی شد.

گفتنی است، در این نشست جمشید محمدی، سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان نیز از آمادگی همه‌جانبه پایگاه‌های اورژانس و ظرفیت‌های آن در راستای خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در طرح سلامت نوروزی امسال خبر داد