• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
درمراسم معارفه سرپرست شهرداری رشت ؛

رئیس شورا رشت: توزیع قدرت از مناطق به نواحی شهرداری رشت / رضویان ، عضو شورا : جایگاه امروز رشت در شأن شهروندان با فرهنگ نیست / بهارمست ، سرپرست شهرداری رشت : رشت امروز نیازمند تلاش مضاعف است

  • کد خبر : 4561
  • 14 شهریور 1400 - 16:25
رئیس شورا رشت: توزیع قدرت از مناطق به نواحی شهرداری رشت / رضویان ، عضو شورا : جایگاه امروز رشت در شأن شهروندان با فرهنگ نیست / بهارمست ، سرپرست شهرداری رشت : رشت امروز نیازمند تلاش مضاعف است

 به گزارش انطباق، شورای اسلامی شهر رشت گفت: در بسیاری از کشورها شورا و شهرداری بیشترین اختیارات را در حوزه مدیریت شهری دارند اما متاسفانه در کشور ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد و ما در تلاشیم تا به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی این جایگاه به خوبی تعریف شود. به نقل از واحد خبر […]

 به گزارش انطباق، شورای اسلامی شهر رشت گفت: در بسیاری از کشورها شورا و شهرداری بیشترین اختیارات را در حوزه مدیریت شهری دارند اما متاسفانه در کشور ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد و ما در تلاشیم تا به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی این جایگاه به خوبی تعریف شود.

به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در مراسم معارفه سرپرست شهرداری رشت در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی شهرداری، اظهار کرد: در مراسم امروز قرار است فردی را که ماهها برای شهرداری زحمت کشید، تودیع و فردی را که سالهاست در بخشهای مختلف شهرداری رشت مشغول به فعالیت است، معارفه کنیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهرداری به عنوان یک دولت محلی در بسیاری از شهرهای دنیا مشغول فعالیت است، افزود: در بسیاری از کشورها شورا و شهرداری بیشترین اختیارات را در حوزه مدیریت شهری دارند اما متاسفانه در کشور ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد و ما در تلاشیم تا به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی این جایگاه به خوبی تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید تلاشمان را جهت رفع کمبودها مضاعف کنیم، تصریح کرد: شهردار باید تهدیدها و فرصت ها را شناسایی کنند و به بهترین نحو مشکلات را مدیریت و برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه بهانه ای برای خدمت نکردن وجود ندارد، گفت: مردم در انتخابات برگزار شده افرادی را به عنوان نیروهای انقلابی و ارزشی انتخاب کردند و حالا نیز انتظار دارند به طور جهادی کار و خدمت انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه علیرغم تمامی مباحث، شهردار رشت در جلسه روز گذشته نیز اعلام کرد که هیچ مشکلی با اعضای شورا نداشته است، بیان کرد: برای تصدی جایگاه سرپرستی شهرداری رشت، چند گزینه دیگر نیز مطرح بودند که هر کدام نیز دارای شایستگی هایی هستند و نگاهمان به دوران سرپرستی نگاه دوران گذار نیست.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه نباید در روند خدمت رسانی خللی ایجاد شود، افزود: مردم هنوز اعتمادشان به شورا و شهرداری جلب نشده است و نباید به نوعی اقدام شود که شهروندان به این باور برسند که با استعفای شهردار و شروع دوران سرپرستی، کارها به تعویق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه تکریم شهروندان باید همواره مورد توجه باشد، گفت: نگاه به ارباب رجوع نباید طلبکارانه باشد و از مدیران شهرداری انتظار داریم که در این باره نظارت بیشتری داشته باشند و ان شا الله با عملکرد خوب بتوانیم اعتماد شهروندان را جلب کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از سرپرست شهرداری رشت انتظار تحولات سازنده داریم، بیان کرد: در برخی از بخشهای شهرداری شاهد فربه شدن هستیم و نیرو تحرک لازم را ندارد و نواحی شهرداری رشت باید بیشتر تقویت شوند.

وی با اشاره به اینکه توزیع خدمات باید عادلانه در محلات رشت انجام شود، افزود: نباید فقط به واسطه رابطه ها خدمات توزیع شود و انتظار داریم با مشارکت محلات نیازسنجی ها انجام و خدمات عادلانه توزیع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه در زمان بروز بحران می توانیم از ظرفیت محله محوری و مسجد محوری استفاده کنیم، بیان کرد: با مشارکت شهروندان می توانیم مشکلات حوزه مدیریت شهری را احصاء و با شناخت بهتر در رفع آن اقدام کنیم .

سید حسین رضویان در مراسم معارفه سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه شهر رشت امروز نه مطلوب شهروندان است و نه مسئولان، گفت: هم اکنون ما در یک مقطع بسیار حساس قرار داریم و شهر رشت امروز اگر در این جایگاه قرار دارد، با تمام خدماتی که در آن شکل گرفته به هیچ عنوان نه مطلوب شهروندان است و نه مطلوب مسئولان

وی افزود: همه ما اعضای شورا و مسئولان استان در همین شهر زندگی می کنیم اما جایگاه شهر رشت در سطحی که قرار داریم نیست.

عضو شورای ششم در ادامه با اشاره به جایگاه ارزشمند رشت در طول تاریخ ایران اظهار کرد: شهر رشت روزگاری نماد برجسته ایران بود و وقتی که بسیاری از مراکز استانها تنها یک خیابان ساده با چند باب خانه معمولی بود، این شهر مملو از مراکز فرهنگی، فرهنگسراها، مراکز درمانی علمی و تفریحی متعدد بود اما متاسفانه امروز در جایگاهی قرار داریم که شهری فرسوده در مقابل ما قرار دارد که به یک اقدام و حرکت ساده در آن افتخار می کنیم.

 رضویان اضافه کرد: شهری که از نظر موقعیت جغرافیایی در کشور بی نظیر است و به ندرت می توان شهری یافت که دسترسی به دریا، منطقه آزاد تجاری، خطوط ریلی، مرز های آزاد و مرکزیت سیاسی یک استان مهم را داشته باشد اما با همه این مزیت ها این شهر شهری فرسوده و پر از مشکلات و سوء مدیریت ها است.

 رضویان ادامه داد: شورای ششم شورای عقلانیت و شورای کار است و این بدون وفاق امکان پذیر نیست این شورا آمده تا شهر را به جایگاهی برساند که در شأن شهروندان می باشد.

وی افزود: ما امروز باید تراز کار را بین المللی ببینیم تا بتوانیم برای رشت کار کنیم.

علی بهارمست در این مراسم اظهار کرد: مسئولیت شهرداری با توجه به گستردگی و پیچیدگی آن بسیار دشوار است و مطمئناً کسی که در رأس مدیریت شهرداری قرار می گیرد باید علاوه بر فشار پیشبرد امور شهر تلاش وافری برای خدمات رسانی مطلوب به مردم داشته باشد.

وی با اشاره به سابقه اجرایی و تلاشهای مهندس احمدی شهردار پیشین در نظم بخشی به مجموعه شهرداری رشت، گفت:

 با توجه به سوابق اجرایی و تجربیات ارزشمند مهندس احمدی در استانداری و فرمانداری چند شهرستان، شاهد تحولات خوبی در مجموعه شهرداری بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

سرپرست شهرداری رشت خواستار پیگیری سریع اعضای شورا در معرفی شهردار رشت شد و افزود: با توجه به اینکه خدمات شهری تعطیلی نداشته و مردم همیشه از شهرداری انتظار خدمات رسانی دارند، کوتاهی در خدمات رسانی پذیرفته نیست و به نمایندگی از همه پرسنل شهرداری و مدیران کار آزموده مدیریت شهری از شورای محترم شهر تقاضا دارم تا فرایند انتخاب شهردار را هر چه سریعتر پیگیری کنند.

وی افزود: به عنوان یک سرباز شهرداری با توجه به تکلیفی که بر عهده ام نهاده شده فرایند انتخاب شهردار هر زمانی که به طول انجامد با تمام وجود مسئولیتها را به بهترین نحو ممکن با مجموعه همکاران به انجام خواهیم رساند تا خللی در خدمات رسانی به مردم ایجاد نشود.

بهارمست با بیان اینکه دوران سرپرستی فضای تنفس برای مدیران مجموعه نیست، تاکید کرد: رشت امروز نیازمند تلاش مضاعف است و خدمات رسانی ما به شهروندان باید دو چندان شود که قطعاً اینگونه خواهد بود تا هیچ خلل و کاستی در خدمات‌رسانی ایجاد نشود.

 سرپرست شهرداری رشت خواستار ارائه برنامه‌های مدیران شهرداری تا پایان سال جاری شد و اظهار کرد: مدیران شهرداری موظف خواهند بود که برنامه های خود را تا پایان سال جاری آماده و ارائه کنند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی در پایان رسیدگی به وضعیت پروژه‌های عمرانی به ویژه پروژه‌های نیمه تمام و پرداخت به موقع حقوق پرسنل را از اولویت های کاری خود عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.