• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛

چهار پایگاه اورژانس جدید در گیلان افتتاح می‌شود| درخواست مجوز استخدامی برای جذب نیرو

  • کد خبر : 9979
  • 23 تیر 1401 - 11:21
چهار پایگاه اورژانس جدید در گیلان افتتاح می‌شود| درخواست مجوز استخدامی برای جذب نیرو
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۲۰ پایگاه اورژانس گیلان طی سه سال اخیر به بهره‌برداری رسیده، گفت: چهار پایگاه اورژانس جدید در گیلان طی هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش انطباق نقل از وب‌دا، دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست مشترک با دکتر جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به وضعیت خاص جمعیتی استان گیلان در برخی از ایام سال، اظهار کرد: گیلان شرایطی خاصی نسبت به سایر استان‌ها دارد، اگرچه جمعیت ساکن در استان گیلان بیش از ۲.۵ میلیون نفر است، اما در برخی از ایام سال این جمعیت از مرز هفت میلیون نفر نیز تجاوز می‌کند.

وی با اشاره به پیشینه احداث اورژانس پیش بیمارستانی در گیلان، افزود: اورژانس گیلان در سال ۵۵ آغاز به کارکرده و هم‌اکنون با ۷۴ پایگاه فعال و ۶۱۵ پرسنل، مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان، گفت: در گیلان اورژانس هوایی از سال ۱۳۹۸ فعال‌شده که تاکنون بیش از ۵۰ سورتی پرواز جهت مأموریت اورژانسی داشته است.

دکتر سالاری از افتتاح هشت پایگاه جدید جاده‌ای در استان طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: ۲۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی نیز طی سه سال اخیر در سطح استان گیلان احداث و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه ناوگان خودرویی اورژانس استان، تاکید کرد: ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته جهت استفاده در ناوگان اورژانس استان گیلان تأمین و توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعمیرات اساسی ۳۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی گیلان از سال ۱۳۹۷ تاکنون خبر داد و افزود: برای این پایگاه‌ها ۱۲ میلیارد تومان از منبع درامد دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سازمان اورژانس کشور و خیرین سلامت هزینه شده است.

دکتر سالاری از افتتاح و بهره‌برداری ۴ پایگاه اورژانس در هفته دولت بااعتباری بالغ‌بر سه میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: پایگاه‌های جاده‌ای بره سر لولمان، شماره ۱۲ شهر رشت و پاشاکی ازجمله این پایگاه‌ها هستند.

وی در ادامه از رئیس اورژانس کشور خواستار ساخت پد و آشیانه در سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تخصیص بالگرد اختصاصی اورژانس پیش بیمارستانی گیلان، پیگیری مجوز استخدامی برای جذب ۱۰۰ نفر نیروی عملیاتی و ۴۰ نفر نیروی کارشناس واحد ارتباطات و تبدیل وضعیت نیروهای ۸۹ روزه به شرکتی و یا قراردادی، تخصیص اعتبار جهت تجهیز و راه‌اندازی دیسپچ پشتیبان و خرید دی سی شوک و یا AED و همچنین ونتیلاتور برای تمام کدهای فعال، تخصیص اعتبار جهت خریداری خودروی فرماندهی عملیات – آمبولانس CBRNE و خودروی ارتباطات سیار، پدهای فرود بالگرد جهت بیمارستان‌های رستم‌آباد، رودسر، انزلی، احداث ساختمان جدید پایگاه‌های خمام، کوچصفهان، پیربازار، احداث ساختمان جدید ۵ پایگاه کانکسی، تعمیرات اساسی هشت پایگاه مستهلک موجود و تخصیص بودجه جهت بازسازی ۱۰ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۴ و تعمیرات اساسی موتور هشت دستگاه اسپرینتر ۳۱۵ شد.

گفتنی است در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گزارشی نیز در خصوص اقدامات تحولی، رضایت‌بخش و مردمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی، تجهیزات، نیروی انسانی و دیگر بخش‌ها به رئیس سازمان اورژانس کشور ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.