• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
57
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست دهیاران و شوراها و مسئولین شهرستان لاهیجان ؛

پیگیری برای تجهیز بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان به دستگاه MRI

  • کد خبر : 11167
  • 24 شهریور 1401 - 12:10
پیگیری برای تجهیز بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان به دستگاه MRI

به گزارش انطباق نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)؛ نشست دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی و مسئولین شهرستان لاهیجان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلیلی – رئیس کل محترم دادگستری استان گیلان  با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان برگزار شد. در این نشست، دکتر […]

به گزارش انطباق نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)؛ نشست دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی و مسئولین شهرستان لاهیجان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلیلی – رئیس کل محترم دادگستری استان گیلان  با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان برگزار شد.
در این نشست، دکتر ارسلان سالاری  با عرض تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری اربعین حسینی، با اشاره به رتبه نخست استان گیلان در شاخص سالمندی، تاکید کرد: متاسفانه با افزایش سن و  ورود به دوره سالمندی، میزان بیماری‌ها افزایش می‌یابد و این  امر، به بار درمانی استان گیلان، اضافه خواهد کرد.
دکتر سالاری همچنین با اشاره به جمعیت شناور استان گیلان و همچنین فرسودگی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان، تصریح کرد: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان گیلان فرسوده است و در هیچ یک از استان‌های کشور چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.
رئیس دانشگاه  با بیان این مطلب که  زیرساخت‌ها و تجهیزات استان گیلان برای مردم استان  کفایت نمی‌کند، گفت: احداث ۱۱۶ پروژه عمرانی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال تاکنون انجام شده است و با افتخار باید بگوییم که قرارداد ۷۰۰ میلیارد تومانی جهت اصلاح زیرساخت‌های بهداشتی درمانی استان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) منعقد شده است.
دکتر سالاری با اشاره به تهیه بیش از هزار قلم تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: از این میزان تجهیزات باید به تامین ۱۰ دستگاه سی‌تی اسکن، ۵۰ دستگاه دیالیز، ۴۰ دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی اشاره کرد.
وی با اذعان به شرایط و جایگاه ویژه شهرستان لاهیجان در جذب گردشگران، به تشریح امکانات و تجهیزات اضافه شده به سیستم بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان طی سه سال گذشته پرداخت و گفت: از جمله‌ی این تجهیزات و امکانات، راه اندازی کلینیک ویژه زنان بیمارستان دکتر پیروز، ۲ پایگاه اورژانس، سردخانه بیمارستان پیروز، پیگیری MRI بیمارستان پیروز لاهیجان و… است.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین سلامت، گفت:  اقداماتی که در حوزه‌ی سلامت انجام می‌ شود، می‌بایست  مطابق استاندارد باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با اشاره به موضوع دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان میلاد لاهیجان، اظهار داشت: در سال ۹۶ موافقت اصولی برای دستگاه آنژیوگرافی صادر شد، اما متاسفانه در زمان مقرر از این مجوز استفاده نشد و اکنون مجدداً برای این بیمارستان درخواست موافقت اصولی مطرح شده است و ما نیز موافقت خود را به وزارت بهداشت و درمان اعلام نموده‌ایم.
لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=11167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.