• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد؛

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا

  • کد خبر : 4494
  • 08 شهریور 1400 - 17:51
پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا

به گزارش انطباق به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان گیلان؛ وحید خرّمی با اعلام این خبر اظهار داشت :  احداث سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا ، باعث بهبود آبیاری ۸۴۰ هکتار از اراضی پایین دست این منطقه خواهد شد. وی در ادامه در خصوص مشخصات سد لاستیکی تولم شهر صومعه […]

به گزارش انطباق به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان گیلان؛ وحید خرّمی با اعلام این خبر اظهار داشت :  احداث سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا ، باعث بهبود آبیاری ۸۴۰ هکتار از اراضی پایین دست این منطقه خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص مشخصات سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا گفت : ارتفاع این سد ۳ متر و طول لاستیک در تاج آن ۶۶ متر و حجم مخزن آن حدود ۱۱۰ هزار متر مکعب که قدرت تنظیم سالیانه حدود ۹  میلیون متر مکعب آب را دارد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص  اهدف ساخت سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا عنوان داشت : بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی منطقه ، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه ، افزایش سطح تراز آب به جهت پمپاژ آن به اراضی حاشیه رودخانه  و  بهره برداری تفریحی و گردشگری  از مهمترین اهداف اجرای این سد لاستیکی می توان ذکر کرد .

گفنی است ، سدهای لاستیکی از یک تیوپ بزرگ و حجیم تشکیل شده اند و بر روی یک بستر بتنی نصب و بوسیله هوا پر می شوند و اتصال بدنه پلاستیکی به بستر بتنی با استفاده از مهارهای فولادی صورت می پذیرد و از مولفه های کاربردی مهم سدهای لاستیکی کنترل ساده آن با  اجرای فرمان تخلیه و یا پر کردن تیوپ جهت عبور ایمن سیلاب از محل سازه می باشد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.