• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرکل صمت گیلان خبر داد:

پورحیدری: اخذ وجه غیر از چارچوب قانونی از اصناف و کسبه تخلف است

  • کد خبر : 16124
  • 17 خرداد 1402 - 21:00
پورحیدری: اخذ وجه غیر از چارچوب قانونی از اصناف و کسبه تخلف است
تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: دریافت هرگونه وجهی غیر از چارچوب قوانین به هر دلیلی، تخلف آشکار است و به شدت با آن برخورد می‌گردد.

به گزارش انطباق ،مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: دریافت هرگونه وجهی غیر از چارچوب قوانین به هر دلیلی، تخلف آشکار است و به شدت با آن برخورد می‌شود.

تیمور پورحیدری از وصول برخی گزارشات پراکنده مبنی بر وصولی‌های نامتعارف اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف از متقاضیان پروانه کسب، اظهار داشت: چنانچه گزارشات مستند نشود مصداق کامل فساد و جرم تلقی می‌شود و به شدت و محکم با متخلفین برخورد می‌شود.

وی میزان پرداخت وجه صدور پروانه کسب حسب قانون نظام صنفی کشور کاملاً شفاف است و اصلاً سلیقه‌ای نیست، تصریح کرد: کلیه مبالغ قانونی حسب تعرفه درج شده در «درگاه ملی مجوزها» پرداخت میشود و خارج از قاعده قانونی و مصوبات کمیسیون نظارت اخذ هیچ مبلغی توسط اتحادیه‌ها در هنگام فرآیند صدور پروانه مرجع و ملاک قانونی ندارد.

پورحیدری تأکید کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب چنانچه با درخواست وجود و مبالغ زیادی در مراجعه به اتحادیه مواجه شده‌اند لازم است به صورت مستند گزارش آن را به دبیرخانه کمیسیون نظارت بر امور صنفی مستقل در این اداره‌کل ارائه نمایند تا در صورت وجود مفسده احتمالی با مسئولین و مسببین تخلف با جدیت کامل برخورد قانونی صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان ضمن هشدار موضوع به روسای ادارات صمت شهرستان‌های گیلان اظهار داشت: روسای کمیسیون‌های نظارت شهرستان در صورت مشاهده و وصول گزارش تخلفات مالی اتحادیه‌های تحت پوشش؛ ضمن رسیدگی فوری و تشکیل پرونده برای متخلفین، سریعاً بدون اغماض نسبت به عزل رئیس اتحادیه متخلف و سایر عوامل اقدام نمایند تا بازدارندگی لازم در کلیه سطوح خدمات صنفی حاصل گردد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=16124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.