• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

پنج درمان خانگی برای تسکین درد سنگ کلیه؛ از سیر تا آب ریحان

  • کد خبر : 5181
  • 05 آبان 1400 - 12:35
پنج درمان خانگی برای تسکین درد سنگ کلیه؛ از سیر تا آب ریحان
سنگ‌های کلیوی رسوبات سختی هستند که در درون کلیه‌ها و از نمک‌های اسیدی و املاح ساخته می‌شوند. دلایل متفاوتی مانند سابقه خانوادگی و یا تغذیه نامناسب باعث به وجود آمدن سنگ کلیه می‌شود.

به گزارش انطباق ،علل ایجاد  سنگ کلیه متعددند که در عادی‌ترین حالت، ادرار غلیظ‌شده، امکان کریستالی‌شدن و چسبیدن مواد معدنی به یکدیگر را فراهم می‌سازد. حرکت و عبور سنگ کلیه اغلب با درد همراه است. ما در این مطلب برای کاهش این دردها و درمان سنگ کلیه پنج روش خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. چای سبز

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای تسکین بخشیدن درد سنگ کلیه است. این نوشیدنی به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و خاصیت ادرارآوری می‌تواند در خارج کردن سموم از کلیه‌ها مؤثر باشد. چای سبز همچنین ضدالتهاب است و می‌توان برای درمان علائم دردناک سنگ کلیه از آن استفاده کرد. سعی کنید روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز بنوشید.

۲. آب گوجه‌فرنگی

آب گوجه‌فرنگی منبع سرشار لیکوپین (یک آنتی‌اکسیدان طبیعی) است و در پیشگیری از بروز سنگ کلیه مفید به‌شمار می‌رود. همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد و در تسکین درد و التهاب ناشی از سنگ کلیه مفید است.

۳. سیر

سیر یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد حافظت می‌کند. این ماده‌ی غذایی ادرارآور است و همین خاصیت به دفع سموم از کلیه‌ها کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آلیسین موجود در سیر خواص ضدمیکروبی دارد و می‌تواند از کلیه‌ها در برابر عفونت محافظت نماید.

۴. آب جوانه‌ی گندم

جوانه‌ی گندم نیز خواص ادرارآوری دارد و از طریق ادرار به دفع سنگ‌ها کمک می‌کند. جوانه گندم نوعی آنتی‌اکسیدان است که کلیه‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد ایمن نگه می‌دارد. برای کاهش دردهای سنگ کلیه روزی یک مرتبه (یک لیوان) آب جوانه گندم را با عسل مخلوط کرده و بنوشید.

۵. آب ریحان

سبزی ریحان سطح اسیداوریک را در بدن تثبیت می‌کند و به‌واسطه این فرایند، در پیشگیری از شکل‌گیری سنگ کلیه مفید است. ریحان حاوی اسیداستیک است و به تجزیه‌ی سنگ کلیه کمک می‌کند. برای تسکین درد سنگ کلیه روزانه یک لیوان آب ریحان بنوشید.

منبع: stylecraze / مترجم: الهه جعفرزاده

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=5181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.