• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
59
رئیس شورا خبر داد؛

وضعیت نامطلوب ورودی رشت از سمت جاده تهران | بودجه ۱۴۰۲ شهرداری ۳۵۰۰ میلیارد تومان است

  • کد خبر : 13447
  • 02 بهمن 1401 - 12:03
وضعیت نامطلوب ورودی رشت از سمت جاده تهران | بودجه ۱۴۰۲ شهرداری ۳۵۰۰ میلیارد تومان است
کارگرنیا به وضعیت ورودی رشت از سمت جاده تهران اشاره کرد و گفت: اقدام نامطلوب در این بخش از شهر این است که پیمانکار اقلام کارگاهی را در همان مسیر خیابان پهن کرده است و نمای بسیار نامطلوبی را به ورودی شهر داده است

به گزارش انطباق ،بودجه پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۲ به مبلغ سه هزار و پانصد میلیارد تومان اعلام و توسط سرپرست شهرداری رشت به شورا تقدیم شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در هفتادمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: ان شاا همه ما بتوانیم از فیوضات این ماه بزرگ بهره‌مند شویم.
محمد حسین واثق کارگرنیا به حضور در نشست مجمع مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان ها در شهر اهواز اشاره کرد و گفت: شصت و سومین جلسه این مجمع در شهر اهواز برگزار شد و شهر رشت نیز در این دوره از مجمع حضور داشت و در آن موضوعات مختلف در قالب کمیسیون‌های مختلف بررسی شد.
وی با اشاره به برخی از سر فصل‌های مطرح شده در این دوره مجمع مشورتی در شهر اهواز بیان کرد: تبادل نظر و ارائه راهکار به منظور اعمال قانون هوای پاک، طرح الزام دولت به اجرای مصوبات وزارت نیرو جهت دریافت حق آبه تالاب‌ها، بهسازی و نوسازی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری، اصلاح قانون توسعه شهری و تقسیمات کشوری، درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و… از جمله مواردی بودند که در قالب کمیسیون‌های تخصصی در این مجمع مطرح و بررسی و در نهایت نیز بیانیه‌ای تدوین شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به طرح مشکلات پسماند شهر رشت در این مجمع اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۲ احداث زباله سوز در رشت مطرح شد اما هنوز بابت مباحث اعتباری به وضعیت مطلوب نرسیده است.
کارگرنیا با بیان اینکه در این مجمع به موضوع اراضی فاقد نسق نیز اشاره شد افزود: برخی از شهرها تقاضا داشتند که دستورالعمل اجرایی شده پیرامون املاک نسقی در رشت را نیز در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا مشکلات زمین‌های نسقی در آن شهر‌ها نیز برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه در این مجمع پیشنهاد منتقل شدن دبیرخانه کمیسیون ماده پنج به شهرداری‌ها را نیز مطرح کردیم، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه جلسات این دبیرخانه معمولا با تاخیر برگزار می‌شود مشکلاتی نیز همواره رقم می‌خورد و در این راستا پیشنهاد کردیم تا دبیرخانه کمیسیون ماده پنج که در حال حاضر در ادارات راه و شهرسازی مستقر است به شهرداری‌ها منتقل شود تا در رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون نیز تسریع شود.

رئیس شورای شهر رشت به تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ در روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: امیدواریم بودجه سال ۱۴۰۲ بر اساس واقعیت‌ها و منابع مالی موجود تدوین شود و متاسفانه در دوره‌ای در رشت شاهد تدوین بودجه بر اساس نیازهای مالی بودیم که مشکلاتی را نیز برای رشت به همراه آورد.
کارگرنیا با اشاره به بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای سال ۱۴۰۲ افزود: طی صحبت‌هایی که با سرپرست شهرداری انجام دادم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت به مبلغ سه هزار و پانصد میلیارد تومان تدوین شده است و امیدوارم اگر نقایصی در تدوین بودجه وجود دارد، کمیسیون‌های تخصصی شورا تمام موارد را در نظر بگیرند تا همچون بودجه سال ۱۴۰۱ شاهد جابجایی ردیف‌های بودجه در همان ابتدای سال نباشیم.
وی به وضعیت ورودی رشت از سمت جاده تهران اشاره کرد و گفت: اقدام نامطلوب در این بخش از شهر این است که پیمانکار اقلام کارگاهی را در همان مسیر خیابان پهن کرده است و نمای بسیار نامطلوبی را به ورودی شهر داده است و انتطار داریم سرپرست شهرداری از این بابت تذکرات لازم را بدهد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ کشور اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم هفته آینده سه نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی را برای حضور در جلسه صحن شورا دعوت کنیم تا بتوانیم دغدغه‌های شهر رشت را که نیازمند اعتبارات دولتی است کاملا مطرح کنیم تا ان شاالله در ردیف‌های بودجه کشور در سال ۱۴۰۲ گنجانده شود.
کارگرنیا با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان حمل و نقل و عمران شهرداری رشت نیز در دست بررسی است، تصریح کرد: البته گزارشاتی از برخی دیگر از سازمان‌های شهرداری رشت نیز به اطلاع شورا رسیده است که یقینا به منظور حفظ بیت المال و حقوق مردم رشت در اسرع وقت این موضوع را پیگیری می‌کنیم

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=13447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.