• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان:

واحدهای صنعتی با کمبود نقدینگی مواجه هستند|گیلان دارای ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی است

  • کد خبر : 4267
  • 14 تیر 1400 - 11:34
واحدهای صنعتی با کمبود نقدینگی مواجه هستند|گیلان دارای ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی است

 به گزارش انطباق فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان طی گزارشی با برنامه دریچه از شبکه رادیویی گیلان ضمن گرامیداشت روز صنعت و معدن به اهمیت نقش صنایع کوچک در بهبود روند اقتصادی کشور و ایجاد کارآفرینی و اشتغال در جامعه پرداخت و از صنایع کوچک به عنوان پل مواصلاتی توسعه صنعتی […]

 به گزارش انطباق فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان طی گزارشی با برنامه دریچه از شبکه رادیویی گیلان ضمن گرامیداشت روز صنعت و معدن به اهمیت نقش صنایع کوچک در بهبود روند اقتصادی کشور و ایجاد کارآفرینی و اشتغال در جامعه پرداخت و از صنایع کوچک به عنوان پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی نام برد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان به دغدغه ها و مشکلات صاحبان صنایع پرداخت و گفت: تامین منابع مالی، مالیات، معوقات بانکی، کمبود نقدینگی، ارزش افزوده و مواردی از این دست از جمله مشکلات صاحبان صنایع می باشد که شرکت شهرک های صنعتی گیلان در صدد رفع آنها برآمده است.

وی در ادامه بیان داشت: مشکلات پیش روی صاحبان صنایع مربوط به زمان حال نمی باشد بلکه از دوره های گذشته ایجاد و انباشته شده است و تمام سعی ما حل این موارد می باشد.

سعیدی کیا افزود: واحد های صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و شرکت شهرک های صنعتی گیلان از طریق تامین نقدینگی از محل پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به رفع آن نموده است .امیدواریم با تحرکی که در بانک ها بوجود آمده و حمایتی که دولت می کند؛ این مشکلات برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: استان گیلان دارای ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که از این میزان ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری میباشد، با اشتغالی بالغ بر۱۷هزار نفر.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با اشاره به تاثیر اشتغال درتوسعه پایدار روستایی و کاهش فقر خاطر نشان کرد: مناطق محروم و روستاها در برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در اولویت قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با اشاره به نقش بانوان در کارآفرینی و جمعیت بانوان فعال در عرصه کار، تولید واشتغال گفت: شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین شهرک های صنعتی استان با هدف افزایش دسترسی بانوان کارآفرین به سرمایه اطلاعات و برنامه های دولت، افزایش دسترسی به شبکه های حمایتی دولت، تسهیل ارتقای شغلی زنان و تشویق آنها به کارآفرینی و کسب مهارت های شغلی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ همکاری بین زنان کارآفرین و دولت و نهاد های غیردولتی ایجاد کرده است.

وی افزود: ایجاد تولید شبکه ای و یا خوشه های صنعتی از اشتغال بانوان ارتقای سطح دانش تخصصی و حرفه ای از طریق آموزش های صنعتی، تجارتی و مهارتی آموزش زنان در زمینه های صادرات محصولات و کسب و کار و رفع موانع ساختاری بانوان کارآفرین را از دیگر ماموریت های توسعه، تعاون بانوان کارآفرین برشمرد.

سعیدی کیا با اشاره به اجرای این طرح در راستای  توسعه اشتغال روستایی و نقش آفرینی بخش دولتی و بخش خصوصی گفت: این طرح برای ایجاد توازن اشتغالزایی در مناطق محروم طرح ریزی شده است و دولت حمایت های مستقیم و غیر مستقیم خود را در این زمینه ارائه می نماید.

 مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در پایان بیان داشت: باز هم امیدواریم با استفاده از اهرم های لازم مشکلات پیش روی صنعتگران عزیز را رفع و گام های استوارتری را در جهت حمایت از تولید داخلی برداریم.

لازم به ذکر میباشد میزان اشتغال ذکر شده در خبر بر اساس پروانه های بهره برداری صادر شده از سوی سازمان صمت میباشد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.