• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
68
رییسی در زمان تحویل لایجه بودجه ۱۴۰۲:

همه ما نسبت به تورم ناراحت هستیم/ از وعده ای که درباره اشتغال به مردم دادیم عقب نیستیم

  • کد خبر : 13197
  • 21 دی 1401 - 12:13
همه ما نسبت به تورم ناراحت هستیم/ از وعده ای که درباره اشتغال به مردم دادیم عقب نیستیم
رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش ما این بود که لایحه بودجه ۱۴۰۲ با سیاست‌های اعلامی رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم همخوانی داشته باشد.

به گزارش انطباق ،سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز (چهارشنبه ۲۱ دی) برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برگزار شده است، حضور یافت.

رئیسی ضمن ارائه بودجه ۱۴۰۲ کشور به صحن علنی مجلس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ بخش اول آن که مربوط به شرکت‌هاست که اول آبان ماه تقدیم مجلس شد و آنچه که از مسائل مربوطه به شرکت‌ها بود، قانون گذار برای اینکه وقت بیشتری برای بررسی داشته باشد یک ماه قبل از لایحه بودجه، بخش شرکت‌ها را مقرر کرد که در همان زمان ارسال شد. لایحه بودجه ۵ دی ۱۴۰۱ ارسال و تحویل مجلس شد. طبیعتاً بخش مربوط به احکام و تبصره‌ها که قبلاً ارسال شده، بخش جداول هم امروز به مجلس تقدیم خواهد شد. در لایحه بودجه تمام تلاش این بود که با سیاست‌های اعلامی رهبر انقلاب با سیاست‌های برنامه هفتم تطابق داشته باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۲ بر اساس سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری صورت گرفت؛ دولت برای اینکه بتواند بودجه را تمام کند و بتواند برنامه جامعی را تقدیم مجلس کند، با توجه به اینکه چشم‌های تیزبینی در مجلس وجود دارد، دولت در تدوین و تسلیم برنامه یک وقتی را نیازمند است. الان بعد از لایجه بودجه دوستان ما کار برنامه هفتم را دنبال می‌کنند و به زودی برنامه هفتم تقدیم مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برنامه هفتم که ارسال می‌شود، با اجرای آن هم همراه باشد، تصریح کرد: تمام تلاش بر این بود که لایحه بودجه با سیاست‌های مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برنامه هفتم که ارسال می‌شود، با اجرای آن هم همراه باشد، تصریح کرد: در برنامه هفتم نکات مهمی را مقام معظم رهبری در سیاست‌ها ابلاغ کردند که در بودجه ۱۴۰۲ مورد تاکید ما در دولت بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: احکام دائمی را از احکام سالانه در برنامه هفتم تفکیک کردیم. تلاش این بودکه در سال جاری دچار کسری بودجه نشویم و این هم خواست دولت است و هم خواست مجلس. همه ما نسبت به تورم ناراحت هستیم. دولت قبل ۵۹/۳ درصد تورم تحویل داد، اما در امروز ۱۹ درصد کاهش تورم داشتیم و اقدامات باید منجر به کاهش تورم بیشتر شود.

رئیس جمهور ادامه داد: سال جاری ما امر ۱۱ ساله رتبه بندی معلمان را با کمک مجلس اجرا کردیم. افزایش ۱۰ درصدی کارکنان و بازنشستگان هم در اواسط سال جاری به تصویب مجلس رسیده بود، انجام و پرداخت شد. در کسب درآمد‌ها فرار مالیاتی یکی از رنج‌های جدی بود. ۶۶ درصد افزایش درآمدی در حوزه مالیات داشتیم.

او با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون اشتغال ایجاد شد گفت: برای افزایش اشتغال شش ماهه دوم ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از وعده ای که به مردم دادیم عقب نیستیم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=13197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.