• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
دکتر آشوبی در قرارگاه هفتگی جوانی جمعیت دانشگاه:

همه اقدامات درمانی، بیمه‌ای و تبلیغی حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در دستور کار قرار بگیرد

  • کد خبر : 15584
  • 25 اردیبهشت 1402 - 13:20
همه اقدامات درمانی، بیمه‌ای و تبلیغی حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در دستور کار قرار بگیرد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: باید برای عبور از چالش جمعیتی و نجات نسل گیلانی، همه اقدامات آموزشی، تبلیغی، درمانی و حمایتی از خانواده‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش انطباق نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، صبح امروز، نشست قرارگاه هفتگی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه و دیگر اعضای قرارگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: باید برای عبور از چالش جمعیتی و نجات نسل گیلانی همه اقدامات آموزشی، تبلیغی، درمانی و حمایتی از خانواده‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به سهم ۴۵ درصدی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افزود: قانون جوانی جمعیت بر ما تکلیف کرده تا تمرکز بیشتری در راستای جوانسازی جمعیت و حمایت از خانواده ها داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حمایت‌های بیمه‌ای خوب از زوج‌های نابارور، گفت: برخی اقدامات بیمه‌ای صورت گرفته، چتر پوشش بیمه‌ای را در حمایت از زوج‌های نابارور و مادران باردار گسترانیده‌اند، اما لازم است پیشنهاداتی جهت توسعه خدمات بیمه‌ای به وزارت بهداشت ارایه شود.

دکتر آشوبی بر ضرورت توسعه خدمات درمانی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی در راستای حمایت از زوج‌های نابارور تاکید کرد و افزود: امکانات تجهیزاتی و تخصصی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت بیشتر شده و اگر لازم باشد، تقویت نیز می‌شود.

وی افزود: تیم جنین شناسی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت ضمن تقویت به لحاظ تعداد نیروهای تخصصی، لازم است از مراکز فعال و موفق نیز به عنوان کسب تجربه، بازدید داشته و از تجارب موفق آن‌ها بهره‌مند شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین پیشنهاد کرد تا نشست‌های تخصصی و تشویقی با حضور ائمه جمعه و جماعات، نخبگان، هنرمندان و ورزشکاران جهت نهادینه کردن فرهنگ زادآوری و حمایت از خانواده برگزار شود.

گفتنی است در این نشست، دکتر محمود عاطف راد، مدیرکل بیمه سلامت طی گزارشی مجموعه اقدامات بیمه‌ای انجام گرفته در راستای جوانسازی جمعیت نظیر پوشش بیمه‌ای دارو و درمان ناباروری، چالش‌ها، پیشنهادات و راهکارهای لازم جهت تحقق حداکثری اهداف برنامه، تشریح و تبیین کرد.

همچنین فیروز نصیرزاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز مجموعه اقدامات صورت گرفته درجهت ترویج و تبلیغ فرزندآوری از جمله اقدامات خلاقانه روابط عمومی نظیر برگزاری جشنواره چندقلوها را طی گزارشی در این نشست، تشریح کرد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=15584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.