• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
91
شهردار رشت در جلسه برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی تاکید کرد:

هزینه کرد ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت کلیپ توسط شهرداری رشت یک دروغ بزرگ است

  • کد خبر : 12284
  • 25 آبان 1401 - 11:02
هزینه کرد ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت کلیپ توسط شهرداری رشت یک دروغ بزرگ است
جلسه برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک خان جنگلی به ریاست سید امیر حسین علوی شهردار رشت و با حضور مدیرکل و معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، معاون خدمات شهری، رییس سازمان فرهنگی و سیما، منظر شهرداری و دیگر مدیران مربوطه برگزار شد.

به گزارش انطباق ،سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت یکصد و یکمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی که امروز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم برگزاری یک نشست مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه میرزا تصریح کرد: تاریخ ایران اسلامی مملو از شخصیتهای بزرگی است که هرکدام از آن‌ها نمادی از هویت و آزادگی مردمان این سرزمین محسوب می‌شوند.

شهردار رشت تلفیق هویت ایرانی و اسلامی و بروز شخصیتهای مهم در این راستا نظیر شهید میرزا کوچک جنگلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقریبا سه سده گذشته و با توجه به تغییراتی که در دنیا اتفاق افتاد در گوشه و کنار ایران شاهد ظهور تک ستاره‌هایی بودیم که استان گیلان یکی از آن‌ها یعنی شهید میرزا کوچک جنگلی را در خود جای داده است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه شاهد یک رویکرد رو به جلو و تعالی بخش در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هستیم، اذعان کرد: فشارهای بسیار زیادی از بیرون کشورمان، نسل جوان را هدف قرار داده است، بنابراین در چنین فضایی هر چقدر به الگوهایی مانند میرزا کوچک جنگلی به عنوان نماد شجاعت، اسلامی و آزادی خواهی پرداخته شود، کم است.

وی نقش اساسی و محوری این نهاد در تمام مراسمات و آئینهای مذهبی، مناسبتی و ارزشی را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: شهرداری رشت در راستای تکالیف خود برای کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی بحث فضاسازی شهری و موضوعات اینچنینی را دنبال میکند.

شهردار رشت یادآور شد: برای پررنگ‌تر کردن اقدامات شهرداری در حوزه پرداختن به فضاسازی شهری ویژه مراسمات مذهبی، دینی و ارزشی اصلاحیه‌ای را در بودجه تدوین کرده و به شورای اسلامی شهر رشت تقدیم کردیم تا مورد بررسی قرار گیرد.

علوی ضمن اشاره به هزینه کرد ۱۵۰ میلیون تومان در یکسال و نیم اخیر برای تولید فیلم و کلیپ ویژه موضوعات مناسبتی، بازدیدها و افتتاحیه‌ها گفت: هزینه کرد ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت کلیپ توسط شهرداری یک دروغ بزرگ است و کسانی که چنین حرفی میزنند یا بی‌اطلاع بوده و یا نادانسته میخواهند به اعتماد مردم خدشه وارد کنند.

وی اضافه کرد: اساسا شهرداری هرگز برای شخص حقیقی چنین هزینه‌هایی را انجام نمی‌دهد و غالب این فیلم و کلیپهای تهیه شده شهرداری رشت در مورد موضوعات مناسبتی، بازدیدها و افتتاحیه‌ها بوده است.

شهردار رشت بیان داشت: از مبلغ ذکر شده حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان آن مربوط به هزینه چاپ بنر است که غالبا هم در برنامه‌های مناسبتی و مشارکتی شهرداری با سایر دستگاه‌ها رقم خورده است، همچنین نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان هم برای اجاره داربست و اسپیس فریم هزینه شده و عددی هم در حوزه ساخت فیلم، تیزر و کلیپ بوده که باز هم به صورت مشترک با سایر دستگاه‌ها استفاده شده است.

علوی یادآور شد: شهرداری رشت طبق آنچه که در ردیف‌های بودجه پیش‌بینی کرده، به تکالیف خود در حوزه کنگره میرزا کوچک جنگلی عمل میکند. علاوه بر اینها تا پایان سال برنامه‌های فرهنگی عدیده‌ای نظیر جشنواره فیلم کوتاه تدارک دیده که بخش عمده‌ای از آن‌ها با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خواهد بود.

وی یادآور شد: برای دیوار نگاره‌ها و خلق چند اثر ماندگار از شهید میرزا کوچک جنگلی هم پیشنهاد میشود چند نقطه را در سطح شهر رشت انتخاب کنیم، در حوزه بیلبوردهای شهری نیز شهرداری آمادگی دارد نهایت همکاری را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

شهردار رشت ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران پروژه‌های عمرانی شهرداری برای تبلیغات در حوزه کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی افزود: در موعد برگزاری کنگره، شهرداری رشت برای پیاده راه فرهنگی شهر هم المان، نماد و یا کاری قابل توجه و چشمگیر را اجرایی خواهد کرد.

علوی تولید محتوا و هویت‌سازی اسلامی و ایرانی در فضای مجازی خاصه در حوزه میرزا کوچک جنگلی را هم اقدامی اثرگذار دانست و اضافه کرد: زمان زیادی تا موعد برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی که نمادی از انقلاب اسلامی است، باقی نمانده است، بنابراین باید تمام اقدامات را ذیل کمیته فضاسازی شهری جمع‌بندی نماییم تا کاری در خور توجه انجام شود.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان هم در این جلسه ابراز داشت: این اداره کل قبل از کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی سه اجلاسیه شامل کنگره شعر سردار جنگل، کنگره ملی تئاتر خیابانی و کنگره علمی در کنار چاپ آثار نویسندگان، نشر و تالیفات آن‌ها را زمینه‌سازی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه هرکدام از این اقدامات یک حرکت موثر در جهت شناخت شهید میرزا کوچک جنگلی این قهرمان ملی محسوب می‌شود، عنوان کرد: تا زمان برگزاری اجلاسیه‌ها و کنگره نهایی میرزا کوچک جنگلی زمان زیادی باقی نمانده و کمیته فضاسازی و جانمایی المان‌ها از اقدامات مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن مبذول شود.

رضا ثقتی افزود: مدیریت فضاسازی شهری و اقداماتی که در این راستا باید انجام شود، مهمترین بخش کاری است که در حوزه کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی وجود دارد زیرا با این اقدامات در حوزه تبلیغات، پیام مهم کنگره به اقشار مختلف مردم انتقال داده میشود.

در پایان این جلسه از امیر حسین ره جوان‌ترین هیمالیا نورد گیلانی که بنا دارد به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک خان و به یاد دلاورمردیهای این بزرگ مرد در سرما و شرایط کوهستانی از جبهه شمالی به قله دماوند صعود کند، توسط سید امیر حسین علوی شهردار رشت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تقدیر بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=12284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.