• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7
برگزاری جلسه‌ای در راستای حذف نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه در شهر رشت

نیاز جدی شهر رشت به جانمایی، نصب دکل‌های تلفن همراه و رفع نقاط کور

  • کد خبر : 17179
  • 03 مرداد 1402 - 13:00
نیاز جدی شهر رشت به جانمایی، نصب دکل‌های تلفن همراه و رفع نقاط کور
شهرستان رشت به ویژه خود شهر رشت به جانمایی و نصب دکل‌ها و رفع نقاط کور نیاز جدی دارد از طرفی برخی از نقاط شهر هیچگونه دسترسی به اینترنت و آنتن دهی ندارند.

به گزارش انطباق، روز دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ جلسه‌ای در راستای ضرورت حذف نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه توسط شرکت‌های متولی اعم از ایرانسل، همراه اول و شرکت رایتل با حضور رحیم شوقی شهردار رشت، محمدعلی ویشکایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان و نمایندگان شرکت زیرساخت مخابرات کشور برگزار شد.

شهردار رشت در این جلسه با بیان اینکه محل‌های جانمایی دکل‌های مخابراتی باید مشخص شوند عنوان کرد: چهار نقطه کور آنتن دهی برای شهر رشت ذکر شده که می‌توان با همکاری مدیران مناطق و انتخاب مکان مورد نظر برای جانمایی دکل از سوی مخابرات و اداره کل فناوری ارتباطات گیلان، بسترهای رفع آن را فراهم آورد.

ویشکایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز در این جلسه عنوان کرد: تقویت سامانه ایران من با استفاده از ۲۲ دستگاه برای پوشش نقاط کور از سوی وزارت کشور مصوب شده و مورد تاکید قرار گرفته است اما متاسفانه تاکنون در این مورد اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: شهرستان رشت به ویژه خود شهر رشت به جانمایی و نصب دکل‌ها و رفع نقاط کور نیاز جدی دارد از طرفی برخی از نقاط شهر هیچگونه دسترسی به اینترنت و آنتن دهی ندارند.

ویشکایی اذعان کرد: از شهرداری رشت و سایر شهرداری‌ها و شهرستانهای استان گیلان تقاضا داریم برای رفع این موانع همکاری لازم را با نهادهای مرتبط از جمله مخابرات و شرکت ارتباطات داشته باشند تا منابع استان در سطح ملی جذب شوند.

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان هم در این جلسه ساماندهی دکل‌ها در سطح استان گیلان و شهر رشت را ضروری دانست و بیان کرد: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از شهر رشت همچنان با مشکل‌عدم پوشش اینترنت و یا آنتن دهی تلفن مواجهند.

توکلی با تأکید براینکه به گفته سازمان انرژی اتمی ایران تشعشعات دکل‌های تلفن برای سلامتی انسان ضرری ندارند، اظهار داشت: احتمال اینکه شهر رشت به عنوان شهر پایلوت برگزاری انتخابات الکترونیک انتخاب شود وجود دارد بنابراین باید شعب اخذ رأی در سطح شهر به پوشش مناسب اینترنت مجهز باشند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=17179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.