• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
9
انتخابات مجلس گیلان روی خط انطباق،

حوزه انتخابیه تالش بزرگ ؛نیازمند نماینده ای با توان و جسارت مطالبه گری ملی

  • کد خبر : 21054
  • 16 بهمن 1402 - 20:56
حوزه انتخابیه تالش بزرگ ؛نیازمند نماینده ای با توان و جسارت مطالبه گری ملی
شاید باید این خواسته مردم را به صراحت بیان کرد که حوزه انتخابیه تالش ، جان تازه ای می خواهد که منفعل بودن و محافظه کاری نمایندگان قبلی را نداشته باشد اما تجارب یک ریش سفید عرصه سیاست را با خود یدک بکشد و از سوی دیگر جسارت، شجاعت ، ایده و فکر جوانی را داشته باشد که در میادین مختلف سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی توان خود را آزموده است.

اختصاصی انطباق-سرویس استانی : حوزه انتخابیه تالش یکی از بزرگترین حوزه های انتخابیه استان گیلان است که طوالش ،رضوانشهر و ماسال را شامل می شود .

این حوزه در غرب گیلان به جهت دارا بودن جمعیت ۴۰۰ هزار نفری و همچنین سلایق سیاسی مختلف یکی از با اهمیت ترین مناطق از نظر جغرافیای سیاسی و اجتماعی گیلان است.
با این وجود این سرزمین پهناور تنها یک نماینده در مجلس شورای اسلامی به خود اختصاص داده است و از این رو رقابت در حوزه انتخابیه تالش همواره در بین کاندیداها تنگاتنگ است.

امسال که انتخابات مجلس شورای اسلامی با ورود چهره های مختلف و تایید صلاحیت کاندیدهای مستقل و طیف ها ، رنگ جدیدی به خود گرفته است ، حوزه تالش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

چهره هایی همچون حسن محمد یاری نماینده حال حاضر تالش ، احسن الله رادمهر ، علی فتح اللهی ، یاسر اسلامدوست و محمد شیخان چهره های مطرحی هستند که در میدان رقابت مجلس ، پا به عرصه نهاده اند و مردم نیز منتظرند تا هر یک از این کاندیداها برنامه های خود را برای حضور در عرصه قوه مقننه اعلام و بیان دارند .

حسن محمدیاری که نماینده حال حاضر مجلس یازدهم از تالش است نقدهایی بر عملکرد وی در همین دوره عنوان می شود (اینجا را بخوانید )  که وی همواره سعی کرده تا از خود چهره ای مظلوم بسازد .عملکرد وی در حوزه های توسعه و اشتغال برای شهرستان بزرگ تالش همواره مورد سوال بوده و بنظر می رسد در این چهار سال حوزه انتخابیه تالش بزرگ فرصت های بسیاری برای جذب منابع را از دست داده است.

احسن الله رادمهر نیز که از جمله کسانی است که پای ثابت کاندیداتوری دوره های مجلس تالش می باشد. وی امیدوار است که پس از فراز نشیب های زیادو با شکسته شدن آرائ رقبا در حوزه های تالش و ماسال بصورت ناپلئونی وارد مجلس شود هر چند که اقبال کمتری دارد

یاسر اسلامدوست فرزند نماینده اسبق تالش در دوره ششم مجلس شورای اسلامی است که به پشتوانه سابقه پدر در نمایندگی خود را کاندیدا کرده است و تکیه بر آرای سنتی پدر در گذشته دارد. اسلامدوست فعلا فردی کم تجربه است و حوزه تک نماینده تالش فعلا در حال حاضر جای آزمون و خطا نیست و برای سالهای آینده با کسب توانمندی بیشتر میتوان جایگاهی در مجلس برایش در نظر گرفت.

علی فتح اللهی دیگر کاندیدای نمایندگی مجلس ، فرمانداری اسبق تالش ،صومعه سرا و رشت را در کارنامه خود دارد و به نظر می رسد که فعلا جامعه رای او و اقبالش با هاله ای از ابهام مواجه است.فتح الهی مدت زیادی است که به کرسی نمایندگی مجلس چشم دوخته و در انتخابات مجلس یازدهم نفر سوم شد اما معلوم نیست با حضور رقبای این دوره بتواند جایگاه بهتری برای خود رقم بزند.

محمد شیخان چهره ای میانسال که مسوولیت های مختلفی در سطح ملی داشته است و ایده او ارتقا و رشد مناطق مختلف ایران با توجه به پتانسیل هاست . وی یک چهره ملی شناخته شده و ذی نفود است. جایگاه های مدیریتی وی در عرصه ملی و ارتباطات او می تواند سیاست های کلان کشور را برای استان گیلان بالاخص شهرستان تالش به ارمغان آورد.

منطقه تالش از جمله مناطقی در گیلان است که به طور جدی نیازمند تغییرات و تحول اساسی به سمت و سوی پیشرفت می باشد . این منطقه به لحاظ آب و هوایی ،دارا بودن مناطق مستعد کشاورزی ،گردشگری و همچنین امکان ایجاد صنایع اشتغالزا تاکنون محروم مانده است و آنگونه که باید ،به آن پرداخته نشده است.
حوزه انتخابیه تالش نیازمند یک نماینده قوی در مجلس است که علاوه بر داشتن تفکر بروز و آینده نگر ،دارای ارتباطات فرا استانی و ملی برای به ثمر نشستن مطالبات بحق مردم این منطقه باشد .

اگر چه نمایندگانی که در ادوار مختلف از تالش به مجلس راه یافته اند هر کدام وعده هایی را دادند که مردم می توانند بهترین ناظر تحقق این وعده ها و عملکرد نمایندگان باشند اما باید پذیرفت که حوزه انتخابیه طوالش ،رضوانشهر و ماسال اکنون نماینده ای را می طلبد که علاوه بر داشتن تجربه در حوزه فعالیت های اجرایی در نهادهای مختلف ، دارای شم سیاسی ، توان رایزنی و برقراری ارتباطات موثر باشد و قطعا کاندیداهایی که چندان از حوزه استان پا فراتر نگذاشته اند نمی توانند این ارتباطات را به راحتی ایجاد نمایند . بی تجربگی سیاسی در عرصه مجلس می تواند وقت و فرصت های منطقه را هدر دهد و صدای مطالبات مردم به گوش مسوولین نرسد .
شاید باید این خواسته مردم را به صراحت بیان کرد که حوزه انتخابیه تالش ، جان تازه ای می خواهد که منفعل بودن و محافظه کاری نمایندگان قبلی را نداشته باشد اما تجارب یک ریش سفید عرصه سیاست را با خود یدک بکشد و از سوی دیگر جسارت، شجاعت ، ایده و فکر جوانی را داشته باشد که در میادین مختلف سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی توان خود را آزموده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=21054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.