• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
13

نگاهی به اصالت کاندیداهای شاخص رشت در انتخابات مجلس | کدام گزینه ها غیربومی هستند؟

  • کد خبر : 21316
  • 01 اسفند 1402 - 13:14
نگاهی به اصالت کاندیداهای شاخص رشت در انتخابات مجلس | کدام گزینه ها غیربومی هستند؟
فارغ از اینکه بومی بودن یا نبودن در چه درجه‌ای از اهمیت برای انتخاب نماینده قرار دارد نگاهی به اصالت کاندیداهای شاخص رشت در انتخابات مجلس خواهیم داشت.

به گزارش انطباق، یکی از رسانه‌های محلی منتسب به جریان اصولگرایی، در مطلبی از بدعت نامبارک حضور کاندیداهای غیربومی، برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت نوشته است. در همین راستا فارغ از اینکه بومی بودن یا نبودن در چه درجه‌ای از اهمیت برای انتخاب نماینده قرار دارد نگاهی به اصالت کاندیداهای شاخص رشت در انتخابات مجلس خواهیم داشت.

از نمایندگان فعلی رشت آغاز میکنیم. سید علی آقازاده دافساری است و همانطور که می‌دانید دافسار از توابع شهرستان رشت است.

محمدرضا احمدی سنگری نیز اصالتاً سنگری است و سنگر از توابع شهرستان رشت است و این نماینده نیز بومی به شمار می‌رود.

اما جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی تنها نماینده‌ای است که اصالتش به ارم سادات از توابع صومعه سرا باز می‌گردد و از این لحاظ یک گزینه غیربومی برای مردم رشت به حساب می‌آید. هرچند او نیز ۱۶ سال نماینده رشت بوده و سال‌ها ساکن این شهر بوده است.

محمدباقر نوبخت دیگر چهره شاخص این دوره از انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام است که اصالتی لشت نشایی دارد و لشت نشا نیز از توابع رشت است. نوبخت در سراسر ایران به عنوان یک رشتی شناخته می‌شود.

رامین مهمان پرست از دیگر چهره‌های شاخص است که هرچند اصالتی گیلانی دارد اما رشتی نیست. مهمان پرست زاده تهران و اصالتاً املشی است و گزینه کاملا غیربومی به شمار می‌رود.

سید کاظم دلخوش اباتری از سمت پدری اصالتی صومعه سرایی و از سمت مادری اصالتاً رشتی است و بنابراین او نیز کاندیدای غیر رشتی محسوب نمی‌شود.

محمدصادق حسنی جوریابی نیز اصالتا از بخش لشت نشا شهرستان رشت است و این نماینده سابق رشت نیز گزینه بومی انتخابات محسوب می‌شود.

مصطفی بلورچی نیز که به واسطه حضور در انتخابات شورا و مصاحبه‌ها و فعالیت‌هایش در فضای رسانه‌ای چهره‌ای شناخته شده در بین جوانان حاضر در این دوره از انتخابات به شمار می‌رود اصالتی خشکبیجاری دارد که از توابع شهرستان رشت محسوب می‌شود و گزینه‌ای بومی است.

با این تفاسیر باید گفت این رسانه اصولگرا دغدغه‌ای را مطرح کرده که به نظر می‌رسد ۱۶ سال دیر مطرح شده است. اگر بومی بودن یا نبودن را ملاک قرار دهیم جبار کوچکی نژاد نماینده چهار دوره اخیر مجلس از حوزه انتخابیه رشت غیربومی‌ترین نماینده حال حاضر رشت به شمار می‌رود و در بین گزینه‌های شاخص نیز به جز او تنها رامین مهمان پرست غیربومی است.

هرچند اصالت و بومی بودن تنها یکی از پارامترها محسوب می‌شود و موارد دیگری نظیر سوابق کاری و میزان اثرگذاری و مقبولیت را نیز نباید نادیده گرفت اما اگر قرار بر نمره دهی بر اساس این پارامتر باشد کوچکی نژاد و مهمان پرست نمره پایین‌تری نسبت به رقبای مطرح خود خواهند داشت؛ هرچند شاید در دیگر پارامترها اینطور نباشد.

به هر حال مهم‌ترین مزیت حضور یک چهره بومی به عنوان نماینده، شناخت کافی از حوزه انتخابیه است و نباید این موضوع را نیز در این دیدگاه نادیده گرفت./حرف تازه

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=21316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.