• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد؛

نوبت بندی و رها سازی آب کشاورزی در استان گیلان پایان یافت

  • کد خبر : 4381
  • 13 مرداد 1400 - 11:55
نوبت بندی و رها سازی آب کشاورزی در استان گیلان پایان یافت

 به گزارش انطباق، وحید خرمی با بیان اینکه سال آبی امسال با کاهش بارندگی همراه بوده است، گفت: آمارها نشان می دهد که کاهش بارندگی در سطح کشور به بیش از ۵۰ درصد و در گیلان به ۳۰ درصد رسیده است. مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه کاهش بارندگی‌ها در سال جاری […]

 به گزارش انطباق، وحید خرمی با بیان اینکه سال آبی امسال با کاهش بارندگی همراه بوده است، گفت: آمارها نشان می دهد که کاهش بارندگی در سطح کشور به بیش از ۵۰ درصد و در گیلان به ۳۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه کاهش بارندگی‌ها در سال جاری تأثیر قابل توجه‌ای در سطح ورودی سدها و دبی رودخانه‌ها داشته است، اظهار کرد: این شرایط باعث شد تا سد سفید رود به عنوان اصلی ترین منبع آب کشاورزی استان نسبت به دو سال گذشته یک سوم آورد داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات بهمن ماه و پیش بینی‌های صورت گرفته در زمینه سال آبی، از ابتدای سال جاری با جلسات منظم و برنامه ریزی های دقیق برای مصارف استان گیلان بر اساس میزان آورد تهیه شد.

خرمی با بیان اینکه برنامه ریزی ها در کارگروه مدیریت کم آبی استان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، اضافه کرد: بر اساس تقویم زراعی که سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد این برنامه ریزی ها مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گیلان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون دیگر آبیاری کشاورزی برای استان انجام نمی‌شود، گفت: نوبت بندی تهیه شده جهت آبیاری کشاورزی امسال اجرا و به پایان رسیده است.

وی به وضعیت سدهای تأمین کننده آب شرب استان اشاره و با تاکید بر اینکه این سدها در شرایط مناسبی قرار دارند، افزود: در حال حاضر ذخیره آب موجود کم نیست و نگرانی جهت تأمین آب شرب برای تصفیه خانه اصلی استان گیلان وجود ندارد.

خرمی با اشاره به اینکه میزان آب موجود در سد سفید رود در حال حاضر پایین‌تر از سال گذشته است، افزود: با توجه به پایان فصل کشاورزی، نگرانی وجود ندارد و آبگیری برای سال آتی شروع شده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.