• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
3
ارتباط چهارسال عملکرد سه نماینده مرکز گیلان در مجلس با مشارکت مردم!

نمایندگان فعلی رشت این دوره تا چه اندازه اقبال نشستن بر کرسی سبز بهارستان را خواهند داشت؟!

  • کد خبر : 20725
  • 30 دی 1402 - 20:48
نمایندگان فعلی رشت این دوره تا چه اندازه اقبال نشستن بر کرسی سبز بهارستان را خواهند داشت؟!
با این حال اگر تصور می‌کنید این آمار گواه بر عملکرد آنهاست سخت در اشتباهید، چراکه عملکرد این سه نماینده شهرستان رشت در بسیاری از زمینه های ملی، استانی و شهرستانی به قدری ضعیف بوده که صدای هم حزبی هایشان یعنی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان، را نیز در آورد تا جایی که...

اختصاصی انطباق-سرویس استانی :  سال زمان انتخابات که فرا می‌رسد داغ دل مردم تازه شده و سوال می‌شود که کجاست آن همه ادعا و وعده که چهار سال عمر ما بابت آن صرف شد و نتیجه حاصل نشد؟! چرا مسئولانی که ادعای تقوا دارند با وعده‌های غیرعملی ما را پای صندوق کشیدند ولی به آن‌ها عمل نکردند؟! آیا افراد جدیدی که باز به میدان آمدند نیز قرار است همین روند را طی کنند؟!

در همین راستا خاطرمان هست که یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از ابتدا خود را مجلسی انقلابی معرفی کرد، هفتم خرداد سال ۱۳۹۹ طی بیانیه‌ای پرداختن به مباحث اقتصادی و فرهنگی را مهمترین اولویت های خود معرفی کرد اما افزایش تورم، درگیری‌های فرهنگی، عدم توسعه‌یافتگی، بزرگترین اختلاس های تاریخ و سایر مصائب در این زمان رخ داد و اعضای این مجلس  کارنامه مردودی در میان مردم به خود اختصاص دادند.

کمتر از چهل روز به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از حساس‌ترین قوای تصمیم گیری و تصمیم ساز کشور مانده است در همین حال وظیفه تک تک نهادها و سازمان ها تشویق مردم به شرکت در انتخابات است، اما به نظر می رسد اقبال عمومی مردم برای شرکت در انتخابات بیش از شعارها و تلاش ارگان‌ها و مسئولان، به عملکرد نمایندگان فعلی مجلس بستگی داشت؛ عملکردی که برایند آن روی سفره‌های مردم قابل مشاهده است و مردم دردکشیده با خود می‌گویند این بار به کدامین کاندیدا و کدامین شعار توخالی رای بدهیم؟!

برای مثال در همین استان گیلان بعد از رد صلاحیت گزینه‌های مختلف عملکرد ضعیف نمایندگان فعلی در مشارکت مردم برای انتخابات مجلس پیش رو بی تاثیر نیست .به نظر شما آیا نمایندگان مردم بخصوص در مرکز گیلان عملکرد قابل عرضی داشتند که مردم مجدد این افراد را بعنوان برگزیده های خود در مجلس انتخاب کنند؟

شهرستان های رشت و خمام سه نماینده دارد که فعالیت‌های آن ها را وقتی رصد می‌کنیم دستاوردهای خاصی نصیب مردم این خطه نشده و گفتنی است در بین همین نمایندگان نیز فاصله عملکرد و آمار فعالیت‌های‌شان بسیار چشمگیر است. برای مثال درحالیکه تعداد سوال و تذکر و نطق جبار کوچکی نژاد سه رقمی شده است، این عدد برای سیدعلی آقازاده هنوز تک رقمی است، البته سوال و تذکر و نطق محمدرضا احمدی که ترامپ را تهدید می‌کرد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اگرجه دو رقمی است ولی فاصله زیادی با کوچکی نژاد دارد.

با این حال اگر تصور می‌کنید این آمار گواه بر عملکرد آنهاست سخت در اشتباهید، چراکه عملکرد این سه نماینده شهرستان رشت در بسیاری از زمینه های ملی، استانی و شهرستانی به قدری ضعیف بوده که صدای هم حزبی هایشان یعنی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان، را نیز در آورد تا جایی که یکی از اعضای ائتلاف در نامه‌ای سرگشاده به رییس این شورا این عملکرد را مایه خجالت و شرمندگی می‌داند و خواستار عذرخواهی آنها از مردم شده است.

در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ۹۸، تنها ۲۴ درصد واجدین شرایط در شهرستان رشت پای صندوق ها رفتند، امروز اما بعد از حدود چهار سال که سر و کله نمایندگان رشت مجدد در مراسمات ختم حوزه های انتخابیه شان پیدا شده و بنرها تشکر مردمی بابت آسفالت کوچه‌شان برافراشته شده، شک نکنید که جامعه باهوش، رفتار آنها را رصد کرده و باتوجه به کوچکتر شدن سفره هایشان و کمرنگ تر شدن همان اندک سفره باقیمانده پر بیراه نیست همان جامعه آماری ۲۴ درصدی نیز روی خوشی به این نمایندگان مستقر نشان ندهند!

امروز اگر سری به محافل داغ سیاسی شهرستان رشت بزنید، به جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی که هم از جهت قانونگذاری و هم از جهت نظارت بر عملکرد دولت جایگاه بسیار مهم و خطیری است، نگاهی دور از شان دارند نه بخاطر جایگاه مجلس بلکه بخاطر افرادی که این جایگاه ها را تصرف کرده اند.

برای مثال از علی آقازاده دافساری که سابقه نمایندگی دوره هشتم مجلس شورای اسلامی را دارد و در این چهار سال عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده است، یک خط مصاحبه قابل توجه نمی یابید که بیانگر عملکردش بوده باشد، حتی زمانی که رییس مجمع نمایندگان استان بوده است درحالی که خود رهبری نظام هم تاکید دارد اگر کاری برای مردم کرده اید به آنها بگویید و یکی از راه های گفتن هم همین رسانه ها هستند که امثال اقازاده ظاهراً با آنها قهر هستند چرا که باید پاسخگوی کارهای نکرده باشند.

محمدرضا احمدی هم بیش از آنکه زبان گویای مردمش باشد، سعی کرد با زبان گویای انگلیسی، گمبلر ترامپ را به سخره بکشد که متاسفانه جواب عکس داد؛ این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اما یک کار خوب برای خود کرد و یک تنه درحالیکه جامعه آموزشی استان مخالف حضور دکتر نجفی در راس دانشگاه گیلان بود، وی را بر کرسی ریاست دانشگاه نشاند تا بی اعتنایی خاصی به مردم حوزه انتخابیه خود کرده باشد.

اما نفر سوم جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات که سابقه نمایندگی دوره‌های هشتم، نهم و دهم را در کارنامه دارد، بیش از آنکه دوام خود را مدیون محبوبیتش بداند، مدیون تیم منسجم انتخاباتی می‌داند که در همه این سالها راه رای دراوردن را خوب آموختند. کوچکی نژاد می‌داند باید هم در مجلس فعال باشد و نطق و سوال کند و تذکر دهد و هم می داند باید مدام در رسانه ها باشد، اما خروجی مثبت این همه حضور چه بوده است؟ بزرگترین اختلاس ایران در حوزه چای رخ داده است و بنا به گفته همین نماینده باید منتظر اختلاس در حوزه برنج هم باشیم! ، دخانیات نابود شد، مشکل زباله سراوان لاینحل مانده است، راه آهن نیمه تمام،ترافیک کسل کننده، حجم انبوه پروژه های زمین‌مانده و ده ها ابرچالش در رشت نشان می دهد همه آن رپورتاژ‌ها طبل توخالی بیش نبوده است.

چهار سال اخیر در رشت با فرمان چهل سال گذشته پیش رفته است و به نظر می رسد رشتوندان این دوره اقبالی به سوی نمایندگان مستقر فعلی به دلیل عملکرد ضعیف آنها نداشته و شاید فرصت مناسبی برای عرض اندام جوانان در این مقطع حساس کنونی در شهر رشت باشیم. کاندیداهای جوان و باانگیزه و باسواد شهر رشت با ارائه برنامه های مشخص و غیر واهی و با نگرش عمیق به شرایط اقتصادی و اجتماعی رشتوندان می توانند در این دوره از انتخابات مجلس با ایجاد شور و نشاط حقیقی در مردم در راستای هم افزایی و مشارکت عمومی شگفتی ساز باشند .

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=20725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.