• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با تعدادی از نمایندگان مجلس:

نظام سلامت گیلان در بودجه‌بندی سال آینده، نیازمند توجه ویژه نمایندگان است

  • کد خبر : 12351
  • 01 آذر 1401 - 10:48
نظام سلامت گیلان در بودجه‌بندی سال آینده، نیازمند توجه ویژه نمایندگان است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی مشکلات و معضلات بهداشتی و درمانی به‌ویژه در بخش بیمارستانی، گفت: نظام سلامت گیلان برای خدمت بهتر به مردم در بودجه‌بندی سال آینده، نیازمند توجه ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است

به گزارش انطباق،نشستی با حضور حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به‌منظور آشنایی با آخرین وضعیت نظام سلامت و توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به ارتقای حوزه بهداشت و درمان گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

بالو در این نشست با اشاره به وجه تمایز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با دیگر دستگاه‌ها، اظهار کرد: این دستگاه از بدو تولد تا زمان مرگ به‌صورت مستقیم با مردم در ارتباط است و به آن‌ها خدمت می‌کند و باید در فصل بودجه‌بندی به‌صورت ویژه دیده شود.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین در حوزه سلامت، افزود: هزینه سلامت در سبد خانوار نسبت به سال‌های اخیر به‌ویژه برای دهک‌های پایین، بسیار سنگین است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی از کمبودهای در نظام سلامت استان، گفت: مردم گیلان بیش از گذشته نیازمند توجه نمایندگان مجلس در برقراری ردیف‌ها و جذب اعتبارات هستند.

بالو به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی، آموزشی، منابع انسانی و تجهیزاتی اشاره کرد و لزوم ارتقای سطح شاخص این حوزه‌ها با توجه به افزایش جمعیت در استان و گردشگرپذیر بودن آن را خواستار شد.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های درمانی در گیلان طی سال‌های اخیر، گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار تخت درمانی فعال در استان گیلان وجود دارد اما در شهر رشت با کمبود تخت‌های درمانی مواجه هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به توزیع نامناسب تخت‌های درمانی در استان، گفت: علیرغم اینکه تخت‌های درمانی در رشت با ضریب اشغال تخت بسیار بالاتری مواجهه هستند منت‌ها ضریب اشغال تخت‌های درمانی در شهرستان‌ها بسیار پایین است.

بالو با اشاره به افزایش تخت‌های ویژه در شهرستان‌های استان گیلان، گفت: علیرغم افزایش این نوع از تخت‌ها همچنان شهرستان‌های استان به‌ویژه در قطب‌ها نیازمند تخت‌های ویژه بیشتری هستند.

وی قدمت بالای مراکز آموزشی و درمانی رشت و کمبود تخت‌های درمانی در این شهر را در کنار برخورداری قابل‌ملاحظه این شهر از وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص، از عمده مشکلات حاضر رشت در حوزه درمان دانست و گفت: اگر در همین وضعیت مردم شهر رشت از یک بیمارستانی با تخت درمانی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تخت درمانی برخوردار باشند، مشکلاتشان برطرف می‌شود و این مهم بدون در نظر گرفتن جمعیت شناور و گردشگران است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان فقدان سایت جامع دانشگاهی را از دیگر معضلات استان در حوزه سلامت دانست و گفت: گیلان جز معدود استان‌ها در کشور است که از سایت جامع دانشگاهی برخوردار نیست و رفع این نیاز مبرم، تلاش و همت همه‌جانبه نمایندگان مردم در مجلس را می‌طلبد.

بالو از آغاز پروژه‌های محرومیت‌زدایی نظام سلامت در استان خبر داد و گفت: ۱۳۰ پروژه بهداشتی محرومیت‌زدایی در اغلب شهرستان‌های استان آغازشده که در صورت تأمین منابع مالی تا پایان امسال افتتاح و به بهر برداری می‌رسد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=12351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.