• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16
دکتر آشوبی در نشست مشترک با رئیس بنیاد نخبگان گیلان:

نظام سلامت گیلان به همکاری نخبگان نیازمند است/ ره‌آورد نخبگان باید خدمت به مردم و جامعه باشد

  • کد خبر : 15049
  • 06 اردیبهشت 1402 - 12:47
نظام سلامت گیلان به همکاری نخبگان نیازمند است/ ره‌آورد نخبگان باید خدمت به مردم و جامعه باشد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ره‌آورد تمام اقدامات فناورانه نخبگان در گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان باید خدمت به مردم باشد و مسیر دستیابی مردم به خدمت نوین را تسهیل و تسریع کند.

به گزارش انطباق نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، نشستی با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر فرهاد شیرینی – رئیس بنیاد نخبگان گیلان، دکتر حسن محمدیاری – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بنیاد نخبگان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حجم عظیمی از خدمات دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش و تحقیق، اظهار کرد: اغلب مقالات تولیدشده در مراکز دانشگاهی گیلان منجر به تولید محصول نشده و یا به نفع مردم نیستند.

وی با اشاره به انباشت مشکلات و چالش‌ها در استان گیلان به‌ویژه در نظام سلامت، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همکاری‌های نخبگان در همه زمینه‌ها نیازمند است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه باید خدمات و تولیدات دانشگاه علوم پزشکی گیلان فناورانه باشد و به درد مردم بخورد، گفت: ره‌آورد تمام اقدامات فناورانه نخبگان در گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان باید خدمت به مردم باشد و مسیر دستابی مردم به خدمت نوین را تسهیل و تسریع کند.

دکتر آشوبی با بیان اینکه هدف همه ما ارتقای نظام سلامت و تعالی انسان است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تمامی برنامه های مرتبط با رشد و تعالی سلامت انسان، استقبال می‌کند.

دکتر فرهاد شیرینی – رئیس بنیاد نخبگان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهداف بنیاد نخبگان، اظهار کرد: برنامه اصلی بنیاد نخبگان شناسایی، توانمندسازی و کمک به ورود استعدادهای برتر و نخبه برای کمک به جامعه است.

وی با اشاره به وجود استعدادهای برتر و فرهیخته در بسیاری از علوم در استان گیلان، افزود: بعد از شناسایی و کمک بنیاد نخبگان به استعدادهای برتر، لازم است دستگاه‌ها و تسهیلگران این حوزه نیز در جهت شکوفایی استعدادهای موجود تلاس کنند.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان، دانشگاه علوم پزشکی استان را مرکز تجمع استعدادها در بخش اساتید و دانشجویان دانست و گفت: بنیاد نخبگان با اجرای دو طرح حمایتی مالی از استعدادهای برتر و نخبه حمایت می‌کند.

دکتر شیرینی بر لزوم مشارکت اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد و گفت: همکاری نخبگان علوم پزشکی گیلان با بنیاد نخبگان نیازمند همکاری مضاعف برای حل مشکلات استان است.

حسن محمدیاری – نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به وجود فرهیختگانی نخبه در استان گیلان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری و حمایت از جامعه نخبه و استعدادهای برتر در کشور است.

وی با اشاره به برخی از موانع در مسیر پیشرفت نخبگان، افزود: باید موانع موجود را با اقدامی مدبرانه و حمایت محور برداشت و استعدادهای برتر را به سمت توسعه دانش و به‌کارگیری آن در تولید محصول و خدمات فناورانه به کاربرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بر ضرورت تأمین و تسهیل همه خدمات به جامعه نخبگان تأکید کرد و گفت: باید همه تلاش خود را برای حفظ جمعیت نخبه و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به کار گرفت.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=15049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.