• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
اسرائیل و دولت‌های عربی نگران برنامه دولت بایدن برای پیوستن دوباره آمریکا به برجام هستند

ناتوی خاورمیانه!/ اسرائیل در حال مذاکره با اعراب برای تشکیل ائتلاف نظامی علیه ایران

  • کد خبر : 3057
  • 17 اسفند 1399 - 10:16
ناتوی خاورمیانه!/ اسرائیل در حال مذاکره با اعراب برای تشکیل ائتلاف نظامی علیه ایران
اسرائیلی‌ها در حال مذاکره با مقام‌های سه کشور حوزه خلیج فارس در مورد تشکیل اتحادی دفاعی هستند. دفتر نخست وزیری اسرائیل این گزارش را تایید نکرد اما اعلام نمود که همواره علاقمند به ارتقای روابط با شرکای خاورمیانه‌ای اسرائیل است

به گزارش انطباق، یک مقام آگاه اسرائیلی اعلام کرده که اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین در مورد گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی برای مقابله با تهدید به زعم آنان متوجه از جانب ایران با یکدیگر گفتگو داشته‌اند.

این منبع آگاه که نخواسته نام‌اش فاش شود به روزنامه اسرائیلی “جروزالم پست” گفته که این موضوع به طور غیررسمی در حال بحث است. او اشاره کرده که آنها مدعی هستند که ایران هسته‌ای یک تهدید بزرگ است، آنها متحد امریکا هستند و همگی آنان نگران برنامه دولت بایدن برای پیوستن دوباره امریکا به برجام هستند.

این منبع افزوده است: “با گسترش همکاری می‌توان دستاورد‌های زیادی کسب کرد”. این اظهارات به دنبال مقاله‌ای مطرح می‌شوند که “رون لودر” رئیس کنگره جهانی یهودی در نشریه “عرب‌نیوز” با عنوان “ناتوی خاورمیانه” مطرح کرده بود.

این نشریه انگلیسی زبان متعلق به شاهزاده سعودی “ترکی بن سلمان” یکی از پسران “ملک سلمان” پادشاه عربستان و برادر “محمد بن سلمان” ولیعهد فعلی است و بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های رسمی حکومت سعودی محسوب می‌شود.

“لودر” در این مقاله نوشته بود که تماس‌های او در کشور‌های عربی نشان می‌دهد که اعراب، اسرائیل را تنها متحد قابل اعتماد برای مقابله با ایران می‌دانند و آنان نیز همانند اسرائیل نگران توسعه برنامه اتمی ایران هستند. او نوشته بود اسرائیلی‌ها و اعراب باید از فرصت استفاده کنند تا خاورمیانه را از افراط‌گرایی و ایران هسته‌ای نجات دهند.

اخیرا نیز شبکه خبری “آی ۲۴” نزدیک به اسرائیل گزارش داده بود که اسرائیلی‌ها در حال مذاکره با مقام‌های سه کشور حوزه خلیج فارس در مورد تشکیل اتحادی دفاعی هستند. دفتر نخست وزیری اسرائیل این گزارش را تایید نکرد اما اعلام نمود که همواره علاقمند به ارتقای روابط با شرکای خاورمیانه‌ای اسرائیل است”.

“جروزالم پست” در ادامه می‌نویسد: “یکی از نشانه‌های اولیه اتحاد دفاعی احتمالی آن است که اسرائیل با فروش جنگنده‌های اف -۳۵ از سوی امریکا به امارات پس از عادی‌سازی روابط به عنوان بخشی از توافق صلح ابراهیم در سال گذشته مخالفتی نکرد. این در حالی است که طبق قوانین امریکا واشنگتن پیش از فروش تسلیحات در خاورمیانه باید اطمینان حاصل کند که این فروش تهدیدی برای امنیت اسرائیل نخواهد بود. به دنبال جلسات “بنی گانتز”، وزیر دفاع اسرائیل با همتای امریکایی خود در آن زمان، اسرائیل چراغ سبز فروش جنگنده به ابوظبی را روشن کرده بود”.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=3057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.