• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
26
زیر ذره بین؛

مهلا، سوپاپ اطمینان یا تدبیری برای قبول اشتباه و جبران؟!

  • کد خبر : 17197
  • 04 مرداد 1402 - 18:53
مهلا، سوپاپ اطمینان یا تدبیری برای قبول اشتباه و جبران؟!
اختصاصی/ نکته‌ای که در این برنامه قبل توجه شده، اعتراضات بجای مدعوین به سیاست‌های غلط این سال‌هاست. از جوادخیابانی و امیر علی‌اکبری تا مصطفی راغب و ... همه به نوع سواستفاده از دین و مذهب در برخی سیاست‌ها اعتراض دارند و این رویه را زیر سوال می‌برند

اختصاصی انطباق -سرویس فرهنگی: برنامه مهلا یکی از ویژه برنامه‌های محرم است که با اجرای محمد حسین پویانفر امسال وارد چهارمین فصل خود می شود. در هر قسمت یکی از مهمانان برنامه مهلا که از میان چهره های شناخته شده و محبوب جامعه انتخاب می شوند در مورد ایام محرم، امام حسین (ع) و عشق و ارادتی که به ایشان دارند صحبت می کنند.

کارگردان این برنامه که از روبیکا پخش می‌شود امیرحسین طهرانی و مدیر هنری آن حامد میر فتاحی همان کارگردان ماه عسل است.

نکته‌ای که در این برنامه قبل توجه شده، اعتراضات بجای مدعوین به سیاست‌های غلط این سال‌هاست. از جوادخیابانی و امیر علی‌اکبری تا مصطفی راغب و … همه به نوع سواستفاده از دین و مذهب در برخی سیاست‌ها اعتراض دارند و این رویه را زیر سوال می‌برند.

نکته دیگری که در این برنامه قابل توجه است همراهی و تایید سخنان مدعوین توسط مجری برنامه یعنی محمدحسین پویانفر از مداحان مورد وثوق حاکمیت است.

برای مثال جواد خیابانی،مجری صداوسیما به رییسی اعتراض می‌کند، فشار بر مردم را اعتراف می‌کند، از بی‌مذهبی مدعیان می‌گوید و بخور و بچاپ‌ها را به میان می‌کشد. امیر علی‌اکبری از رزمی کارهای بنام ایران و جهان به سیاست گذاری پیران ۷۰ساله برای جوانان اعتراض می‌کند و از بریز و بپاش وابستگان قدرت در خارج می‌گوید که مردم را نسبت به دین زده کرده‌است؛ یا مصطفی راغب، خواننده با صدای بلند می‌گوید آن کسی که به امام حسین علیه السلام معتقد باشد سیلی به صورت ناموس مردم نمی‌زند و یقه آن‌هایی که به نام دین ضربه به دین مردم زدند را می‌گیرد و بر خلاف پروژه برخی که سعی می‌کنند عدم اعتقاد به حجاب اجباری را مساوی عدم عفت بخوانند، مدعو این برنامه از حیا و عفاف بی‌حجابان می‌گوید.

در درست بودن این تفکرات شکی نیست و مردم در کوچه و بازار شاهد هستند که حقیقت و واقعیت چیست ولی سوال اینجاست که چگونه وابستگان به حاکمیت به این فکر افتادند تا سیاست‌های غلط را زیر سوال ببرند؟! آیا آن‌ها می‌کوشند که مرجعیت خود را در بحث مذهب از دست ندهند؟! آیا صدا و شکاف اعتراضات را شنیده و درک کرده‌اند ولی به ظاهر نمی‌خواهند قبول کنند و در باطن سعی در ترمیم دارند؟! آیا سوپاپ اطمینان برای گذر از پیچ تاریخی و بازه حساس است؟!

هر چه هست مشخص است که صدای اعتراضات و ناکارآمدی‌های موجود به حدی بلند بوده که حاکمیت را وادار به اجرای همچین برنامه‌هایی در راستای کنترل یا لطیف‌تر کردن ترکش‌های اقدامات نادرست کرده‌است/انطباق

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=17197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.