• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
در گفتگویی عنوان شد؛

مهرعلیزاده: با کنترل تورم انگیزه فساد و احتکار از بین می‌رود

  • کد خبر : 4053
  • 09 خرداد 1400 - 18:07
مهرعلیزاده: با کنترل تورم انگیزه فساد و احتکار از بین می‌رود
دولت نباید در بورس دخالت می‌کرد. فقط زمان «شکست بازار» دولت می‌تواند به شیوه‌ای مانع ورشکستگی تولیدکنندگان شود. بورس، بازار اقتصادی مورد نیازی است و می‌توان از این طریق نقدینگی جامعه را به سمت توسعه و تولید هدایت کرد

به گزارش انطباق، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با بسیان اینکه با کنترل تورم انگیزه فساد و احتکار از بین می‌رود، گفت: به جای «انقباض» در بودجه باید ایجاد «انضباط» کنیم.

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه اگر تورم کنترل شود، انگیزه فساد و احتکار هم از بین می رود، گفت: به جای انقباض در بودجه باید در بودجه ایجاد انضباط کنیم

نامزد ریاست جمهوری دوره سیزدهم افزود: دولت نباید در بورس دخالت می‌کرد. فقط زمان «شکست بازار» دولت می‌تواند به شیوه‌ای مانع ورشکستگی تولیدکنندگان شود. بورس، بازار اقتصادی مورد نیازی است و می‌توان از این طریق نقدینگی جامعه را به سمت توسعه و تولید هدایت کرد. اما نباید از بیرون در بورس دخالت کرد. بورس بازار است و باید به شکلی طبیعی رشد کند.

مهرعلیزاده ادامه داد: در بورس رقابتی مشخص در جریان است و قوه اجرایی با هر مداخله ای ضرر و زیان وحشتناکی به بورس می‌زند. شرکت‌های بزرگ دولتی و سهامداران حقوقی در فروردین ۹۹ مداخله ای ناروا در بورس کشور داشتند.

وی با اشاره به ورشکستگی گسترده دهه گذشته بورس آمریکا گفت: در شرایط ورشکستگی گسترده بورس آمریکا دولت نخست اوباما با تزریق پول وارد بورس شد تا از ورشکستگی جلوگیری کند. اینجا دولت وارد می‌شود تا ورشکسته کند.

مهر علیزاده افزود: بورس بازار خوبی است و مردم باید بیایند و مشارکت کنند. ولی مدیریت بورس باید مستقل و کارشناسی باشد.

ادامه دارد…….

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.