• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
ایران و اروپا در انتظار پاسخ آمریکا برای احیای برجام

مقام آمریکایی: توافق نزدیک است، اما بعضی موضوعات باید حل شود

  • کد خبر : 10685
  • 01 شهریور 1401 - 12:41
مقام آمریکایی: توافق نزدیک است، اما بعضی موضوعات باید حل شود
یک مقام آمریکایی گفت: توافق نزدیکتر از آن چیزی است که دو هفته قبل بود اما نتیجه همچنان نامشخص است چرا که برخی اختلافات و برخی موضوعات مهم هنوز باید حل شوند.

به گزارش انطباق ،یک مقام آمریکایی که نام وی فاش نشده به خبرگزاری بلومبرگ گفت ایالات متحده همچنان در حال بررسی آخرین پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای است.

وی امروز دوشنبه گفت دولت بایدن در زمان مناسب پاسخ خواهد داد و با فرافکنی در خصوص تاخیر در جوابدهی مدعی شد ایران ماه هاست تاخیر ایجاد کرده و اینکه آمریکا اکنون در حال معطل کردن این روند است، اشتباه است.

این مقام آمریکایی ادامه داد: توافق نزدیکتر است آن چیزی است که دو هفته قبل بود اما نتیجه همچنان نامشخص است چرا که برخی اختلافات و برخی موضوعات مهم هنوز باید حل شوند.

اظهارات مقام آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در در یک کنفرانس خبری در اسپانیا درباره پاسخ ایران به متن پیشنهادی گفت: «پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای، معقول و منطقی بوده است.»

وی همچنین ادامه داد: ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم این پاسخ باید تا الان ارائه می‌شد. پیش‌بینی شده بود نشستی تا پایان هفته پیش در وین برگزار شود، اما این امکان وجود نداشت. ممکن است که هفته آتی این نشست برگزار شود.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست خبری هفتگی خود در این باره گفت: «ایران مبتنی بر رویکرد سازنده خود پاسخش را در زمان مقرر ارائه کرد. تا اینجای کار هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکا پاسخی را دریافت نکردیم. ما زمانی می‌توانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف مقابل نیز پاسخ خود را ارائه دهد.»

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.