• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
سفره مردم آب رفت

مصرف گوشت و برنج کمتر از نیم کیلو در ماه!/ چرا دولت رییسی فوری،سریع و انقلابی کاری نمی کند

  • کد خبر : 4691
  • 30 شهریور 1400 - 11:15
مصرف گوشت و برنج کمتر از نیم کیلو در ماه!/ چرا دولت رییسی فوری،سریع و انقلابی کاری نمی کند

به گزارش انطباق ،کم‌درآمدترین خانوارهای ایران ماهانه تنها ۳۰۰ گرم گوشت قرمز مصرف می‌کنند. البته آنها قدرت خرید برنج هم ندارند و میزان مصرف ماهانه برنج آنها تنها ۴۶۰ گرم است. این یعنی دهک اول درآمدی ماهانه کمتر از نیم کیلو گوشت و کمتر از نیم کیلو برنج می‌خورد. سرانه مصرف خانوارهای ایرانی در دهه […]

به گزارش انطباق ،کم‌درآمدترین خانوارهای ایران ماهانه تنها ۳۰۰ گرم گوشت قرمز مصرف می‌کنند. البته آنها قدرت خرید برنج هم ندارند و میزان مصرف ماهانه برنج آنها تنها ۴۶۰ گرم است. این یعنی دهک اول درآمدی ماهانه کمتر از نیم کیلو گوشت و کمتر از نیم کیلو برنج می‌خورد.

سرانه مصرف خانوارهای ایرانی در دهه ۹۰ کاهش چشم‌گیری داشته است. این کاهش تنها مربوط به دهک‌های کم درآمد نیست و حتی دهک‌های بالا را هم شامل می‌شود. اما سبد مصرف خانوارهای کم درآمد از بقیه دهک‌ها کوچک‌تر شده است.

اخیرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال ۹۰ مصرف ماهانه گوشت و برنج خانوارهای دهک اول (کم‌درآمدترین خانوارها) کمتر از یک کیلو گرم بوده است. اما این میزان اندک در سال ۹۸ کمتر هم شده و میزان مصرف ماهانه گوشت این خانوارها ماهانه ۳۰۰ گرم و مصرف برنج ماهانه این خانوارها ۴۶۰ گرم است.

به نظر می‌رسد که این خانوارها کمبود مواد غذایی را با مصرف لبنیات جبران می‌کردند اما میزان مصرف لبنیات خانوارهای دهک اول در سال ۹۰ از ۱۱.۵ کیلوگرم در ماه به ۸ کیلوگرم در سال ۹۸ رسیده است.در تصویر زیر میزان مصرف ماهانه چهار کالای اساسی در خانوار‌های دهک اول را می‌بینید.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.